Är den här VGA kylaren nått att satsa på?

Permalänk
Hedersmedlem

Är den här VGA kylaren nått att satsa på?

En kompis är ute efter en ny fläkt till sitt grafikkort men han har lite ont om pengar... Då snubblade jag över den här:

http://www.mycom.se/produkter/433643/

En Titan TTC-CUV2AB för 114:- och då undrar jag om det är nånting för honom att satsa på då hans nuvarande fläkt är illa däran.

Tacksam för svar!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Har en sån på mitt Geforce 3 funkar utan problem, låter dock ganska mycket men kyler bra.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ - AsRock DualVSTA - 2x1024 DDR400 - Ati Radeon 1900 XT 256Mb - 2x Hitachi 160Gb 8Mb Cache 7200RPM - WinXP Pro SP2 - Chassi: Antec PLUS1080AMG 430W

Permalänk
Hedersmedlem

min kompis sitter bredvid mig:

"fan låter den mycket? hehe"

så exact hur mycket låter den? går det att leva med eller måste man gå runt med öronproppar?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Sitter en sån orginal på hercules 9800np, som jag har
Tycker den fungerar bra. Går och klocka med en bit, men låter rätt mycket också

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

men tycker du att han ska köpa den? han är i desperat behov utav en ny fläkt... går det att leva med ljudet lr? men enligt MyCom ligger den ju under 28db och Western Digital hdd ligger ju på 35db så den borde ju inte låta alltför mycket... inte lika mycket som den han har nu iaf...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Är det här samma fläkt? iså fall låter den bara 23dB http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=415&session=0f3f199...

Permalänk
Medlem

Jag jöpte en i helgen.. Den kom i Tisdags, och jag monterade den på mitt Geforce 2 kort.. Den funkar bra, och jag märker inte ens ljudet..

Permalänk
Hedersmedlem

ger den bra kylning? nu blir man nästan sugen att köpa en själv...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Tt Giant II - hp ska vara riktigt bra. Bättre än Zalmans heatpipe-kylare. Jag äinte så insatt men det är nog ett bra alternativ. Sedan kan du komplettera med en extra fläkt på ovansidan.

Visa signatur

Dags för nyköp och återuppta överklockningen.

Permalänk
Hedersmedlem

jo tack jag har sett det... men det känns väldigt mycket just nu med 352:- kanske blir i framtiden... nån som vet om det är krångligt att montera? om man måste modda osv...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
jo tack jag har sett det... men det känns väldigt mycket just nu med 352:- kanske blir i framtiden... nån som vet om det är krångligt att montera? om man måste modda osv...

Om det är den billiga du syftar på så är den lätt att montera. Fast den låter jobbigt, min snurrar i ~5100rpm fast det bara ska vara 4500rpm.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem

men den svåra då? hur e den att montera?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Är det nån som testat den på ett GF4 TI 4200 och vet om den duger?

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rez^
Tt Giant II - hp ska vara riktigt bra. Bättre än Zalmans heatpipe-kylare. Jag äinte så insatt men det är nog ett bra alternativ. Sedan kan du komplettera med en extra fläkt på ovansidan.

Men sen så har den en 40mm fläkt också, jämfört me Zalmans nästintill ljudlösa 92mm...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Snail: Hade en sån på mitt Ti4200 eftersom original fläkten klappade ihop efter två veckor, funkar klockrent. Tyst och fin.

Edit: följde inte med några kylflänsar till minnet när jag köpte den, men GPU kylaren ser identisk ut iaf. Klockade inte heller iofs, men den känns gedigen så den klarar nog det med inom rimliga gränser.

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk
Medlem

Köp en Arcitic Cooling VGA silencer. Den låter ingenting. Du kan kontrollera hastigheten mellan Low och High och den kyler jävligt bra på low-speed. Kna klocka skitgrymt me en sån ! Den är inte allt för dyr heller typ max 195 kr överallt. Rekommenderas då jag har en själv!

Visa signatur

| 8700K | ASUS Z370-F STRIX | Deepcool 240 EX | G.Skill Trident Z 16GB 3000Mhz | ASUS GTX 1080 Strix | SAMSUNG 970EVO 500GB | Evga 1600W P2 | ACER XB271HU | NZXT H440W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majed
Köp en Arcitic Cooling VGA silencer. Den låter ingenting. Du kan kontrollera hastigheten mellan Low och High och den kyler jävligt bra på low-speed. Kna klocka skitgrymt me en sån ! Den är inte allt för dyr heller typ max 195 kr överallt. Rekommenderas då jag har en själv!

Den är ju tyvärr inte gjord för Ti4200, fast om den passar ändå så skulle den vara väldigt trevlig.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snail
Är det nån som testat den på ett GF4 TI 4200 och vet om den duger?

http://www.gtek.se/img_prod/TTCUVGA.jpg

Nej inte ännu men du får veta i morrn eller på måndag.
Har beställt en sån och jag mailade och fråga när ja skulle få den.

Min som jag har nu på mitt MSI Geforce4 ti4400 låter som en dammsugare! Förjävlig!
Så titans kylare KAN bara inte vara värre..så är det bara!

*EDIT* Såg att det går att fixa det på ti4200/4400..så det är lungt! Bilder:

http://zaint.no-ip.com/uploads/grafica1_big.jpg
http://zaint.no-ip.com/uploads/grafica3_big.jpg
http://zaint.no-ip.com/uploads/grafica_lado.jpg

så det går! Va gött det kommer bli då!

Permalänk

hehe... nästan så man skulle skaffa en sån där bara för minnesflänsarna, ser bra ut och borde gå in under en VGA Silencer på ovansidan

Visa signatur

My name is God, I hate you.

Permalänk
Medlem

ja och den måste kyla nå bra mycket mer än min original på mitt MSi gf4 ti4400...:D sen att den kostar 95 kr gör ju inte saken sämre!

Permalänk
Medlem

Köp en Arcitic Cooling VGA silencer passar bra på en geforce ti4 kort:)
2 nya håk på kylflänsen bara så e de bara o skruva ditt o köra sen fullt ös me kortet:)

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tippsen, kortet ska inte klockas (inte mitt nämligen ) så det behövs ingen värsting kylning, men nya kylare behövs då den gammla fläkten har skurit...

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

hehe okej..men köp den dära för 95 kr..tror jag blir toppen
min är på väg iaf!

Permalänk
Medlem

Det blev en "gratis" lösning istället, alltså jag använde bara saker som jag redan hade hemma.

* Ett styck liten stjärnskruvmejsel
* En 50x50mm fläkt (från en gammal PIII kylning)
* Tre skruv
* Fyra buntband
* Lite AS3

Jag avlägsnade kylningen från grafikkortet, skruvade loss täckplåten med loggan och den trasiga fläkten som syns på bilden nedan, sedan skruvade jag fast den nya fläkten med tre skruv mellan flänsarna på flänsen. På med lite AS3 på GPU:n sedan fäste jag hela kalaset med buntbanden, två för varje hål, ett att stick igenom och ett att låsa med på kortets baksida. Fläkten drivs sedan genom en vanlig 3-pins kontakt på moderkortet. Tror att denna lösning fungerar minst lika bra som orginalet...

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |