Permalänk
Medlem

Frakt från www.dangerden.com ?

Jo nu är det så att jag tänkte shoppa lite från dangerden.
Nämligen följande saker:
Danger Den - RBX (1st)
MAZE4 GPU Block (1st)
Z-Chip Water Block (1st)
Dual 3 1/2 Drive Bay Typhoon Quad Reservoir (1st)
International Hydor L30 Pump (1st)
ClearFlex60 Tubing 1/2 Inch ID per Foot (10 feet)
Polypropylene Threaded Fittings, 1/2 Fittings, 90 Degree (3st)
RAMsinks for the Geforce4 and Radeon Cards (2*4st)
Arctic Alumina Thermal Adhesive (1st)
Pump Relay Switch Kit (1st)
------------------------------------------------------------------------------
Totalt: 285.84 dollar

Sen ska frakt på det. Det står att frakt ska gå på 24 dollar, jag tycker det verkar vara lite väl lite. Nån som beställt från dangerden och vet hur mycket frakten går på?
Vikten på allt detta verkar bli cirka 4.5Kg

Permalänk
Medlem

Funkar pumpen i sverige?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

hmm åker du inte på att betala tull och skit på detta? kan bli ganska mycket pengar det.... om det går be som skicka det som en "gift" då slipper du den skiten...

//DAJO

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Funkar pumpen i sverige?

Man kan välja international samt US-version av pumpen så ja den fungerar i sverige

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dajo_j
hmm åker du inte på att betala tull och skit på detta? kan bli ganska mycket pengar det.... om det går be som skicka det som en "gift" då slipper du den skiten...

//DAJO

Iom att jag kommer betala med VISA så blir det mindre risk att dom tar betalt för tull. Ska även be dom skriva "gift" eller "sample" på paketet

Permalänk
Medlem

bra det.... jag tror att frakten stämmer för att när jag skulle beställa mitt KV8-Max3 från USA var det billigara frakt hem till sverige än ett företags paket inom sverige det är bara att inse att allt är dyrt i Sverige

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Medlem

International? Alltså, vad säger att det skulle vara anpassat till svenska uttag? Det är ju inte samma i resten av Europa! Förresten, pumpen väger ju för övrigt en del.. Verkar smartare att beställa pumpen ifrån någonstans i Sverige, så har du löst kontakt-problemet plus att du slipper lite frakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
så har du löst kontakt-problemet plus att du slipper lite frakt.

Värsta som kan hända är ju att man får köpa en dosa för ~100pix i elaffären... och var gäller frakt är det ju bättre att beställa allt från samma ställe (även om det är USA).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
International? Alltså, vad säger att det skulle vara anpassat till svenska uttag? Det är ju inte samma i resten av Europa! Förresten, pumpen väger ju för övrigt en del.. Verkar smartare att beställa pumpen ifrån någonstans i Sverige, så har du löst kontakt-problemet plus att du slipper lite frakt.

Den där internationalpumpen har en kontakt vi använder, dock ojordad men skitsamma. Det lutar åt att köpa en specialpump. Bara jag får tag på skiten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomas
International? Alltså, vad säger att det skulle vara anpassat till svenska uttag? Det är ju inte samma i resten av Europa! Förresten, pumpen väger ju för övrigt en del.. Verkar smartare att beställa pumpen ifrån någonstans i Sverige, så har du löst kontakt-problemet plus att du slipper lite frakt.

Det är rätt kontakt, har kollat upp det. Hursomhelst blir det nog en specialpump. Måste bara se vart jag kan få tag på den.

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu var en Iwaki MD20RZM beställd. 5m tryckhöjd, jo jag tackar jag. Tål att jämföras mot Eheim 1250:s 2m

Permalänk

Fin pump det... Men tryckhöjden på den är väl "bara" 3.3m såvitt jag har sett? Däremot finns det en Iwaki MD20RZM-T som har 5.1m tryckhöjd... Jag skulle ha valt en Iwaki MDM326 Starkaste pumpen för 230v. 23.5hk och 76m tryckhöjd => Ställbart tryck och ställbart varvtal...

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk

76m? det motsvarar ju en tryckskillnad på ~7,6bar... lite overkill.....sprängs inte blocken ?

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SwB]Ethra
Fin pump det... Men tryckhöjden på den är väl "bara" 3.3m såvitt jag har sett? Däremot finns det en Iwaki MD20RZM-T som har 5.1m tryckhöjd... Jag skulle ha valt en Iwaki MDM326 Starkaste pumpen för 230v. 23.5hk och 76m tryckhöjd => Ställbart tryck och ställbart varvtal...

Hmm, jag tror du tänker på 20RM, den har 3.3M i tryckhöjd. Bifogar bild för att visa:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
76m? det motsvarar ju en tryckskillnad på ~7,6bar... lite overkill.....sprängs inte blocken ?

Det är nog slangarna som flyger av eller börjar läcka före blocken

Permalänk

Sant, tror inte nån slang klarar det, om dom inte är armerade... Kan dock vara behändigt med extrem pump, då man kan koppla på i stort sett obegränsat med block, på varenda minneskrets och mosfet i hela burken om man så vill, och sedan justera varvtalet tills man får lagom "sprut"... Eller så kan du ha tanken i frysen, och koppla på 25m slang utan att förlora tryck =P

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.