Permalänk

Tjenixen ja jag är behov av hjälp

jo det är så här min dator. Amd 1200ghz ,512mb ram, Geforce mx 200/400 och 60 gb hårdisk. BÄVER data säger jag bara. Jag har bara haft problem o problem med den. DEN KRASCHAR O KRASCHAR. och jag har ominstallerat den 5 ggr testat både win2000 pro o xp pro. MEN den vill inte. Det blir bluescreen då och då. Och när man lirar spel så ba hänger sig hela skiten och ingen återvändo.

Och en annan mysko grej är att man kan bara sätta på datorn 2 minuter efter den stängts av. Gör man tidigare händer inget. Och därför kan man till exempel inte RESTART'a.

jag är för less och köper nu en ny. Men ska ge bort till syrran. Den funkar bra sådär i början när man ominstallerat men såfort man lägger till lite idatan kanske siså där 10 gig elr mindre så börjar den. VAD är felet ere ramen det är 512. Och ibland står det också low on virtual memory det har vell med ramen o göra. SUCK hjälp mig va e felet??

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

1200 GHZ? MHz hoppas jag du mena. Low on virtual memory = öka virtuella minnet
Kontrollpanelen, system, avancerade egenskaper (eller vad det står), performance, advanced, virtual memory. Har du 512 MB minne så kan du sätta virtuella minnet till nånstans mellan 1024 MB till 1536 MB.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Jag hade liknande problem med min dator, den kunde vara på i 2 min å sen krascha den. Jag gick till en dator butik och så fick de kolla upp problemet. Det var nätagget å CPU fläkten som hade pajjat. Lagningen kostade 700kr och då satte de in ny CPU fläkt och nätagg. 700kr... ungefär lika mycket som datorn var värd innan

Visa signatur

2500+ | 8RDA3i | 512 DDR | 80gb | 9600pro |