Kontrollpanelen -> Explorer låser sig

Permalänk

Kontrollpanelen -> Explorer låser sig

Som sagt, explorer.exe låser sig när jag öppnar kontrollpanelen. Någon som vet vad som kan vara fel? Någon som kanske haft samma fel t.o.m.?

//STefan

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att inte ha allt för många rader då det är störande vid läsning.

Permalänk
Medlem

Re: Kontrollpanelen -> Explorer låser sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefan.är.tuff
Som sagt, explorer.exe låser sig när jag öppnar kontrollpanelen. Någon som vet vad som kan vara fel? Någon som kanske haft samma fel t.o.m.?

//STefan

JA, du har har samma problem som en polare har.. så fårt han går in på kontrollpanelen så blri det nåt fel med explorer.... men vi har lyckats kopiera det viktigaste "lägg till ta bort"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

stefan.är.tuff?!:
vilket os kör du?

det enklaste sättet som direkt dyker upp i skallen på mig att göra en system återställning,
start > program > tillbehör > systemverktyg > systemåterställning

välj därefter ett datum i den kalender likanande historien som är en återställnings punk(dom feta datumen)

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx
stefan.är.tuff?!:
vilket os kör du?

det enklaste sättet som direkt dyker upp i skallen på mig att göra en system återställning,
start > program > tillbehör > systemverktyg > systemåterställning

välj därefter ett datum i den kalender likanande historien som är en återställnings punk(dom feta datumen)

Win2000 sp4.

Jag hittar inte systematerstallning, verkar som om det inte finns. Eller det finns, men da maste jag ha gjort en sakerhetskopiering om jag forstatt det ratt.

Hur far man fram ''Lagg till/Ta bort'' utan kontrollpanelen?

//Stefan

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att inte ha allt för många rader då det är störande vid läsning.

Permalänk
Medlem

Om du inte har avaktiverat Systemåterställning så ska det finnas återställnigsdatum, om du skulle ha avaktiverat det ska du ju iaf kunna HITTA systemåterställningsprogrammet?

kolla igen mycket noga, hur långt kommer du?
1. Startmenyn (windowsknappen)
2. Program (Alla program om du använder XP start-menyn)
3. Fliken "Tillbehör"
4. Fliken "Systemverktyg"
5. Tryck på "Systemåterställning"

Klarar du inte det med dessa instruktioner så är det bara att formatera disken

Permalänk
Medlem

Om det inte går med det så skulle jag formaterat..
Om det är ett sånt problem med ett OS så kommer det att förfölja dig in i evigheten

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Jag orkade inte hålla på, så jag formaterade disken och installerade om. Lika bra det.

Det som har hänt förut är att det har börjat bråka när jag installerade något från windows update, har jag för mig iaf.
Så nu tar jag några saker i taget, och ser när det barkar åt helvete.
Än så länge har det gått bra iaf.

//Stefan

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att inte ha allt för många rader då det är störande vid läsning.

Permalänk
Medlem

Brukar annars hjälpa att byta drivrutiner till grafikkortet, det funkade iaf för mig när jag hade Nvidia.

Visa signatur

AMD64 3200+ Winchester | Abit Av8 3rd Eye | WD Raptor 74GB
"There is no justice as an angry mob justice"

Permalänk

Okej. Jag har också Nvidia nämligen. Jag testar det ifall det händer igen. Tack.

//Stefan

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att inte ha allt för många rader då det är störande vid läsning.