Permalänk
Medlem

Styra tangetbordstang. med joystick

Hej!

Någon som vet något bra sätt att styra tex. piltangeterna med en joystick eller liknande.
Jag har fel på medianusnerven i vänsterhanden efter en operation och kan inte styra spel med piltangeterna.
Musen på högra handen går utmärkt. tänker mest på spel typ Quake mm.

Nån som vet något eller om man kan koppla om signaler till joystick eller dyl?

Alla tips Välkomnas

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk

det finns en grej som du sätter över piltangenterna, det är en joystick som trycker ner dom, fanns på Clas Ohlson förr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

gör en egen, inte så svårt, sök.

Permalänk
Medlem

tycker för sören synd om han, tare lungt jake

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen!

Jo, jag har varit och kollat efter en sådan liten styrspak som man sätter på piltangenterna men inte funnit någon(Clas ohlsson har den ej länge).
Så om någon har en sådan liggandes så köper jag den gärna.

Det får bli till att bygga en styrplatta på ett tangentbord.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

Varför kan du inte använda en vanlig joystick?

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave84
Varför kan du inte använda en vanlig joystick?

Vet du något program som gör att joysticken kan programeras som tangentsbordstryckningar?

Medal of honor hittar tex inte joystick i controller setup.
Det måste gå att programera så att själva styrspaken är w,s,a,d eller dyl och inte bara knapparna på joysticken.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk

den där joysticken som man sätta över piltangenterna finns på teknink magasinet..

Visa signatur

You die a little each day.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimpus
Vet du något program som gör att joysticken kan programeras som tangentsbordstryckningar?

Medal of honor hittar tex inte joystick i controller setup.
Det måste gå att programera så att själva styrspaken är w,s,a,d eller dyl och inte bara knapparna på joysticken.

ok, då förstår jag...

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Girder klarar väl att mappa en joystick va? Har för mig det iaf.. skadar ju inte att testa. (har ingen spelport på denhär datorn, så jag kan tyvärr inte testa åt dig..)

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem

Tack för svaren igen!
Ska kolla Girder och svänga förbi Teknikmagasinet när jag kommer hem efter nyår då jag är bortrest.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Avstängd

en fråga bara, när du säger att du har fel på en nerv, är det typ under en läketid eller är det så för evigt?

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem

Hittade den inte på TM (kan vara lokalt iofs), kolla på Biltema

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Power_Slave_
en fråga bara, när du säger att du har fel på en nerv, är det typ under en läketid eller är det så för evigt?

Det kommer att vara för evigt. Jag kan röra fingrarna rakt men kan inte "spreta" eller "korsa" fingrarna vilket gör det väldigt svårt att använda tangeterna. Medianus styr även ena tummuskeln. Fingrarna rör sig även "segt" då musklerna stelnar till hela tiden.

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

jag sörjer för din skull

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

http://www.bfdf.tk/
Joystick tool på denna BF mod site tror jag att man kan använda för att mappa knappar till joysticken, gick iaf utmärkt att mappa musrörelser;)
Lycka till.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevon
Girder klarar väl att mappa en joystick va? Har för mig det iaf.. skadar ju inte att testa. (har ingen spelport på denhär datorn, så jag kan tyvärr inte testa åt dig..)

Jag va inne och sökte lite på Girders hemsida ( http://www.girder.nl/ ) och hittade ett plugin i forumet http://home.comcast.net/~sundanse/joypad/joypad.dll ladda ner det och lägg det i plugin mappen. Starta girder och välj pluginet under settings och sedan är det bara att tala om för girder vilka knappar som ska göra vad.
Jag har testat och använder nu min MS Sidewinder som en fjärrkontroll till mediaspelaren

Mvh
Cyberhof

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Har hittat detta:
http://www.freedownloadscenter.com/Games/Gaming_Utilities/Joy...

Verkar vara det som jag söker! Hoppas det fungerar!
Ska testa i helgen då jag åker hem från småland.

Ska även testa Girder och Joystick tool som ni tipsat om! Tack!

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.