Permalänk
Medlem

Kolla denna kameras filmfunktion!

WOW! 640x480 i 30fps....fan vad ballt

http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/nikon3700_samples...

Filmen är nere i mitten bland de övriga sample-bilderna.
Det är ju fan riktig video-kvalitet.

Tyvärr ser inte de vanliga bilderna ut att vara helt perfekta, och såklart har den ingen manuell kontroll alls över slutare/bländare utan bara ett gäng presets (vilket såklart är bättre än inget alls).

Undrar just hur länge det dröjer innan fler kameror kommer med sådan filmfunktion.
Nån som har koll på hur ofta nya modeller släpps, och var man kan få höra om kommande modeller och nyheter och sånt.

Vill ju köpa ny kamera, men vill ju inte att det ska komma nya perfekta 3000-4000kr kameror med sån här filmfunktion och allt annat man vill ha direkt efter man köpt en.

Permalänk

Det var jävligt bra filmkvalité för att vara en stillbildskamera! tycker jag
Hur långa sekvenser kan man spela in?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Noterade att filmen var 4 sekunder lång och 4.5 MB (!) stor. Inte så användbart om man inte har en jäkla massa minne att leka med..

Permalänk
Medlem

Så mycket som får plats på minneskortet står det i recensionen. Så ska man klämma in över minuten så blir det nog till att köpa ett hyfsat stort minneskort

Fan den här kameran verkar ju asgrym jämfört med övriga som finns, vad gäller funktioner och sådant alltså, kanske inte bildkvalitet.
Känns som det är en ny generation på väg ut....frågan är bara när nya modeller kommer från de övriga, som Canon, Kodak, Sony och de andra stora.
A70 och de andra som många snackar om när man säger att man funderar på ny kamera är ju nästan ett år gamla

Önskar man kunde kika in i framtiden någon månad eller så

Permalänk

Jag tycker att 640*400 @ 15 hz på min sony är aldeles lagom... 128mb minne = ungefär likamed 5-6 min... kan dessutom spela in hela kortet i en sekvens...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av IG
[B]Så mycket som får plats på minneskortet står det i recensionen. Så ska man klämma in över minuten så blir det nog till att köpa ett hyfsat stort minneskort :D[QUOTE]

det blir väl inte mer än 67 mb per minut....ett 512 mb minneskort kostar inte värst många kronor idag o skulle då rymma ca 7 minuter film...

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av androxe1
[B][QUOTE]Ursprungligen inskrivet av IG
Så mycket som får plats på minneskortet står det i recensionen. Så ska man klämma in över minuten så blir det nog till att köpa ett hyfsat stort minneskort :D[QUOTE]

det blir väl inte mer än 67 mb per minut....ett 512 mb minneskort kostar inte värst många kronor idag o skulle då rymma ca 7 minuter film...

[/QUOTE]

bara köpa till någon 1tums hdd och koppla till

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Så här står det hos Cyberphoto angående CoolPix 3700 filminspelning.

Citat:

640x480 30b/s i max 30 sek eller 15 fps endast begränsat av minnet

Permalänk
Medlem

Ok ok, men det är iallafall bättre än konkurrenterna som inte har funktionen alls

Och 64 MB minne kostar väl 300-400kr, så jämfört med det 16MB-kort jag har till min gamla kamera så är det mycket

Permalänk
Medlem

Kan den spela in i 25 fps? Vore trevligt med en bildfrekvens som funkar för PAL om man vill bränna till DVD eller VCD...

Permalänk
Medlem

Den kan bara spela in i 30 eller 15 fps.