Permalänk

min nya lilla sida

lilla, bokstavligt jag vet att den är liten... men det behövs inte så mycket mer för det lilla som jag har på sidan...

http://www.jdsight.net

ny design... OCH funkar utmärkt med MoZilla 1.5 samt senaste versionen av Firebird

testa och ge mig lite feedback, tack!

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut.
Du det skulle kunna göra är att förstora texen lite större och ändra färgen på meny länkarna, lite svårt att se dom mot den vita bakgrunden.

Visa signatur

Signatur?

Permalänk
Medlem

Snygg sida men håller med Nexit, lite svårt att se texten klart. Kanske ha lite mörkare text.

Visa signatur

Självklart!

Permalänk
Medlem

Tycker du ska ta en annan bakgrundsfärg så det blir lite tydligare.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

najs gillar den...kanske lite skarpare

Visa signatur

Keep it real

Permalänk
Medlem

snygg. men ruggit liten i hög upplösning.

Visa signatur

Särskrivningar är en svensk folksjukdom. Ja de är sant att särskrivare är mindre värda än andra.

Permalänk

Tycker du ska ändra färg på dina länkar! Och göra lite större kanske.. annas var den snygg!

Permalänk
Medlem

Riktigt tjusig, Ünderbart färgval!

Visa signatur

värdelös signatur.

Permalänk
Medlem

Fonter med serifer(times new roman, t.ex.) blir aldrig bra på en datorskärm. Ändra till t.ex. verdana, tahoma, arial osv. så blir det mycket lättare att läsa, och ser mycket bättre ut. Och det var otroligt många bilder.. varför ha bilder för en liten textsnutt med en font som ser ut som vilken font som helst? Funkar ju lika bra att lägga in som font. Det gröna strecket i menyn går även det göra utan bilder. Bra att allt öppnas i samma fönster, inga target="_blank". target="" finns inte i nya standarden, och det är bättre om alla väljer själva vart de vill öppna den. Bra med en "back" när man kollar en wallpaper i rätt storlek. Kanske att man fortfarande ser menyn, i gallery, när man klickat på en bild. Den försvinner och man ser bilden som en thumbnail och en "back". Men det funkar som det är nu oxo. Färgvalet gillar jag.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Håller med filigran till fullo.
Rätt sjyssta bilder också för den delen.
Lite felstavningar och sånt, men det är inte så viktigt (till exempel så stavas ordet varit "been" och inte "bin", tror du har lyckats blanda in lite tyska där ^^)
Nice work!

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-

Permalänk
Medlem

*host* ripoff *host*
Har sett liknande sidor med samma struktur i tusental.

Hehe, nä men inte för att vara allt för taskig så kan jag säga att det är en bra struktur, tycker du borde höja storleken ett snäpp.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Bra layout, för liten text dock och för ljus text.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

Tack för kretiken....har uppdaterat det mästa.... Nav'en är mörkare och galleri länkarna kommer i separata förnster m.m..

Det är Arial som font bara så ni vet.... och jag vet att den är liten... men det kommer nog ändras...

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Hedersmedlem

MYCKET liten text... ser ju knappt vad det står... kör 1280x1024

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jag kan absolut inte se vad det står...
kör 1600 normalt men provade även 1280...

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

vad är det här.. skriver man in negativ kritik i guestbook så ändras det till något positivt jäkligt dåligt att man inte kan framföra sin åsikt

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Jag kan absolut inte se vad det står...
kör 1600 normalt men provade även 1280...

Kör själv 1280x1024... så jag är medveten om att det är liten text.. kommer att ändras nu under hälgen om jag får tummen ur

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem

mm, lite liten i 1280 men den var snygg, stilren.
I like it. Keep it up.

Permalänk
Medlem

Som sagt snygg, still ren design. Kan tanka mig att det blir lite litet i hogre upplosning(sitter med typ 800*600 nu), men annars, riktigt snygg design.

Sry for alla "a" och "o", ar pa egyptiskt internetcafe

Visa signatur

system: Proletären

Permalänk
Medlem

Skulle byta font till någon "pixel-renare" som Arial storlek 8, Verdana 8 etc.

Men färgen är det inget fel på ...

Visa signatur
Permalänk

nu så!! har jag bytt storleken på texten... bara med 1 pixel.. men det blev skillnad ska det ökas mer tro????? Ni avgör!

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska byta font helt .. fruktansvärt svårt att läsa serif-fonter på en datorskärm. 10px på arial, helvetica, verdana etc hade inte varit några problem alls.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Jag tycker du ska byta font helt .. fruktansvärt svårt att läsa serif-fonter på en datorskärm. 10px på arial, helvetica, verdana etc hade inte varit några problem alls.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

mkt fint, bra färgval

håller dock med om att en lite större sida skulle vara bättre, byt font till verdana/helvetica

kanske centrera våg- och lodrätt?

Permalänk

nu kommer jag krossa era hjärtan.... det ÄR 10px Arial... bara så ni vet

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josefsson
nu kommer jag krossa era hjärtan.... det ÄR 10px Arial... bara så ni vet

Nu kommer jag krossa ditt hjärta... med det där är inte 10 px Arial... bara så du vet =).

Hett tips: Ändra "@Arial Unicode MS" till "Arial, Verdana, sans-serif" för att sidan ska bli kompatibelt i fler OS än Windows.

Visa signatur

It is one thing to describe an interview with a gorgon or a griffin, a creature who does not exist.
It is another thing to discover that the rhinoceros does exist, and then take pleasure in the fact that he looks as if he didn't.
- G.K. Chesterton

Permalänk

OPS!.... my bad ... så, ändrat..

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josefsson
nu kommer jag krossa era hjärtan.... det ÄR 10px Arial... bara så ni vet

Skitsnack, times new roman?
Tror jag på iallafall, ser så ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ProSiT: Det är, som decamber sa, Arial Unicode MS, men ja, den ser ut lite som times new roman. Läsbar är den inte iaf.

Och Josefsson: Nej, du har inte ändrat?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Inte orginell, men jag gillar den.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64