Permalänk
Medlem

Bästa modchip? [XBOX]

Vilket är det bästa modcippet för Xbox, och vart kan man få tag i det? Helst under 1000 kr :)...

Jag har sökt på andra trådar, men jag förmodar att det kommit nya chip, så jag undrar vilket det bästa är just NU! :)...

MVh Daniel

PS. blir modchip förbjudet på onsdag/torsdag? DS.

Visa signatur

Abit nf7-s rev.2 | Barton 2500+ | TwinMOS w/ WinBond 2x256mb pc3200 | HiS ATi RADEON 9200 128mB

Permalänk
Medlem

Jag har ett X-bi.t chip kostar ca 800 kr i sverige nu, det har 2 meg minne, jag vet inte om det finns bättre nu men annars äger det alla.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

Berätta gärna vad det gör som inte andra chip klarar. Själv ringde jag upp console.se och frågade vad jag skulle ha. Han sa att så länge jag inte tänkt köra Linux i boxen, så kunde jag lika gärna köra det billigaste (Alladin advance). Det gjorde jag och det funkar kanon.

Förresten. Är det Xbit som är lödfritt? I så fall suger det snarare än äger, eftersom det lätt kan bli glapp i lödfria chip.

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

har testat ett X-Bit, tyckte inte det "ägde" speciellt

jg tycker att du skall skaffa ett akira cycklone 2, går att få tag på för runt 350:- funkar på alla modeller av xbox.

sedan om man skulle vilja ha nåt ballare så skulle jag köpa detta sålänge och sedan införskaffa sig executor 3 när det kommer om ett par månader

/Daniel

Permalänk

X-bit är det bästa. Det går att montera både med och utan lödning, man kan ha upp till 6 olika bioser. Flashas enkelt genom mha en dator med en usb-kontakt. Kostar inte så mycket mer än bugdet-chippen, betalade ~570 för mitt.

Permalänk

Men vafan. VARFÖR skulle det vara bäst. Spelar väl fan ingen roll om det har 100 biosar, så länge man bara använder en.

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

ok tack för alla svar
nu har jag en till fråga Vilket ställe ska man gå till för att få sitt modchip installerat och köpt :P? PSXCare? (helst sthlm..) finns det fler ställen?

Visa signatur

Abit nf7-s rev.2 | Barton 2500+ | TwinMOS w/ WinBond 2x256mb pc3200 | HiS ATi RADEON 9200 128mB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bitchybrat
Men vafan. VARFÖR skulle det vara bäst. Spelar väl fan ingen roll om det har 100 biosar, så länge man bara använder en.

man kanske vill köra linux också

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bitchybrat
Men vafan. VARFÖR skulle det vara bäst. Spelar väl fan ingen roll om det har 100 biosar, så länge man bara använder en.

Om man vill prova flera olika är det väldigt smidigt att bara plugga i usb-kabeln och trycka in dom man vill ha, man riskerar ju inte heller att det blir något allvarligt fel. Och om man vill köra Linux och snabbt och smidigt kunna växla till ickelinux. Sen är det enkelt att stänga av det om man vill spela över Live. Xbit har flest funktioner alltså är det bäst, inte så mycket att gnälla om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Om man vill prova flera olika är det väldigt smidigt att bara plugga i usb-kabeln och trycka in dom man vill ha, man riskerar ju inte heller att det blir något allvarligt fel. Och om man vill köra Linux och snabbt och smidigt kunna växla till ickelinux. Sen är det enkelt att stänga av det om man vill spela över Live. Xbit har flest funktioner alltså är det bäst, inte så mycket att gnälla om.

Japp, smidigt med usb, tar dock lång tid att överföra och mjukvaran är tämligen buggig.

xecutor 2.* pro har liknande system, dock med paralellporten, helt ok det också och mjukvaran är klasser mycket bättre.

"köra Linux och snabbt och smidigt kunna växla till ickelinux." räcker med vilket chip som helst som klarar av 2st bios

"Sen är det enkelt att stänga av det om man vill spela över Live" och? det är smidigt på de flesta chip, de som inte har "inbyggd" avstägning för chippet är det bara att sätta en strömbrytare mellan jord och d0

"Xbit har flest funktioner alltså är det bäst, inte så mycket att gnälla om"
näpp serru, det stämmer inte, bara för att en produkt är bloatig och har massa finesser så betyder inte det att chippet är bäst, har monterat in nog stort sett alla olika modeller av chip till xbox som finns, och om man räknar bort de allra tidigaste modellerna med femtielva olika sladdar så gillar jag nog det chippet minst.

Om jag skall välja så gillar jag nog xecutor 2.* lite mest eller akira cyclone 2, och väntar på det nya xecutor 3, skall köpa ett enbart för att testa.

Att klämma in en jäkla massa funktioner i ett chip som du aldrig kommer att använda (men det är oj så häftigt i 15sek) för att trycka upp priset till löjlig nivå, tycker jag är löjligt

/Daniel

Permalänk
Medlem

ok, jag har kanske bestämt mig ;)..
vilken av dessa två är bäst?
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=3&xSec=4
eller
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=195&xSec=4

EDIT: oj.. hann inte se ovanstående inlägg, men jag tar nog ett X-Ecuter 2 Lite version 2.3b Multi-X chip eller är det värt pengarna att lägga på 200 kr och ta ett Pro istället?

EDIT2: vad dyrt det var med montering :/ 500/600kr!

Visa signatur

Abit nf7-s rev.2 | Barton 2500+ | TwinMOS w/ WinBond 2x256mb pc3200 | HiS ATi RADEON 9200 128mB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
Japp, smidigt med usb, tar dock lång tid att överföra och mjukvaran är tämligen buggig.

xecutor 2.* pro har liknande system, dock med paralellporten, helt ok det också och mjukvaran är klasser mycket bättre.

"köra Linux och snabbt och smidigt kunna växla till ickelinux." räcker med vilket chip som helst som klarar av 2st bios

"Sen är det enkelt att stänga av det om man vill spela över Live" och? det är smidigt på de flesta chip, de som inte har "inbyggd" avstägning för chippet är det bara att sätta en strömbrytare mellan jord och d0

"Xbit har flest funktioner alltså är det bäst, inte så mycket att gnälla om"
näpp serru, det stämmer inte, bara för att en produkt är bloatig och har massa finesser så betyder inte det att chippet är bäst, har monterat in nog stort sett alla olika modeller av chip till xbox som finns, och om man räknar bort de allra tidigaste modellerna med femtielva olika sladdar så gillar jag nog det chippet minst.

Om jag skall välja så gillar jag nog xecutor 2.* lite mest eller akira cyclone 2, och väntar på det nya xecutor 3, skall köpa ett enbart för att testa.

Att klämma in en jäkla massa funktioner i ett chip som du aldrig kommer att använda (men det är oj så häftigt i 15sek) för att trycka upp priset till löjlig nivå, tycker jag är löjligt

/Daniel

Jag tycker iaf det fungerar bra:)
Och det blev inte så mycket dyrare än ett budgetchip, 100 kr ungefär, så jag tyckte det var värt det. Ville helst slippa löda också.

Permalänk
Medlem

x-bit går att bara skruva fast på alla modeller, eller löda på, antingen via sladdar eller pins.
http://www.dms3.com/xmanuals.htm

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

jag har version 1.0 om jag skulle skruva dit ett x-bit måste jag ta bort lödtennet i hålen då ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacey@md
jag har version 1.0 om jag skulle skruva dit ett x-bit måste jag ta bort lödtennet i hålen då ?

Ja det måste du. Dock väldigt enkelt med en lödfläta och en lödtång.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

din mamma måste det , det funkar utan, gjorde det med mitt iaf. men om du vill vara mer säker på att det inte glappar ska du löda ur lödningarna.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

jag tycker att xecutor 2.3 lite plus (den löd fri versionen) är jätte bra.

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Om man vill prova flera olika är det väldigt smidigt att bara plugga i usb-kabeln och trycka in dom man vill ha, man riskerar ju inte heller att det blir något allvarligt fel. Och om man vill köra Linux och snabbt och smidigt kunna växla till ickelinux. Sen är det enkelt att stänga av det om man vill spela över Live. Xbit har flest funktioner alltså är det bäst, inte så mycket att gnälla om.

Inget gnäll. Bara det att om man öht frågar om vilket chip man vill ha, då vill man knappast köra Linux, och då behöver man inte ha ett svindyrt chip. Så var det iaf för mig, och då hade det varit tråkigt om folk utan att motivera varför rekommenderade mig ett dyrare chip än jag behöver.
Ber om ursäkt om jag lät grinig.

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Vad är detr för skillnad på de olika chippen?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

vilka versioner man kan ha dom till, och minnes storleken till bios

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

och vissa behöver lödas, men vissa inte..

Permalänk

Ett sådan hära har jag i mitt o jag tycker det funkar bra http://www.psxcare.com/product.php?xProd=4&xSec=4

Permalänk
Medlem

bra chip, ja men helt överflödigt, köp ett akira och vänta tills x-ecutor 3 kommer om man skall ha ett fettochip

/Daniel

Permalänk
Medlem

aladdin advance fungerar bra och är billigt.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Xecutor 2 PRO .. .. INTE APPLE .. GAH oh lord..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

http://www.swemods.com/catalog/
här hittar du vad du behöver

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Xecutor 2 PRO .. .. INTE APPLE .. GAH oh lord..

vad är det för fel på apple x4 då?

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk
Medlem

finns det nått ställe som man kan köpa en x-box som är chippat och med större hdd?

Visa signatur

Vis man sa: "Att slåss för att få fred är som att knulla för att bli oskuld"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decube
vad är det för fel på apple x4 då?

nja.. Cheapmod.. mitt krashade när jag flashade .. så det går inte göra nåt åt.. så det blev ett Executor 2 pro för min del

ypsil0n: www.psxcare.com www.swemods.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Skulle själv rekomendera Swemods. Jäkligt tjyssta killar. Rimliga priser och jättebra support.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W