Permalänk
Medlem

Köpt bärbar i USA - Strömomvandling?

Jepp, har inhandlat en laptop från usa....vart kan man köpa strömomvandlare här i sverige?

Permalänk
Medlem

jag köpte min för 89 sek på expert...dom finns typ på alla sånna affärer...onoff o likn!

Hur kommer du göra med Å, Ä Ö om man får fråga....funderar också på o köpa laptop från staterna nämligen....!

Permalänk
Medlem

Det var ju billigt iaf!

Å,Ä,Ö....hmm....vet ej, har inte brytt mig om det ännu...

Permalänk

Det skall väl inte behövas? Det är väl bara en ny strömsladd som behövs?

Kolla på omvandlaren som du redan har om den klarar 240-110Volt eller nått liknande, då borde det gå bra....

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xantipa
jag köpte min för 89 sek på expert...dom finns typ på alla sånna affärer...onoff o likn!

Hur kommer du göra med Å, Ä Ö om man får fråga....funderar också på o köpa laptop från staterna nämligen....!

Det är lika många tangenter på ett amerikanskt och ett svenskt tangentbord. På ett amerikanskt har de bara mappat om åäö-knapparna men det är ju bara ställa in att man har svensk standard så funkar det. Spelar ju ingen roll vad det står på tangenterna.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

jomenvisst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Det är lika många tangenter på ett amerikanskt och ett svenskt tangentbord. På ett amerikanskt har de bara mappat om åäö-knapparna men det är ju bara ställa in att man har svensk standard så funkar det. Spelar ju ingen roll vad det står på tangenterna.

Smart!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Det är lika många tangenter på ett amerikanskt och ett svenskt tangentbord. På ett amerikanskt har de bara mappat om åäö-knapparna men det är ju bara ställa in att man har svensk standard så funkar det. Spelar ju ingen roll vad det står på tangenterna.

Man kan köpa gnuggbokstäver så är även det problemet löst

Visa signatur

A64 3400+. Alpha 8150.
nforce3 250Gb. Corsair CMX3500 BH-5.
X800 Pro. 21" Sony. 7K250 200Gb.

Permalänk
Medlem

det finns universal ac-adapter till laptop på jula för strax under 500:- och sen kan du ju ta och byta till ett svenskt tangentbord..bussenkelt.. jag har gjort de på 3st laptops jag köpt i staterna, brukar kosta runt 200-350:- ring till de märket du har på din laptop så hjälper dom dig! annars kan du fråga mig så ska jag se om jag kan hjälpa dig