Permalänk
Medlem

Datorn låser sig vid 3d uppspelning

Hej!

Jag bytte grafikkort på mina föräldrars burk, från TNT2 Ultra till ett geforce3 ti200 med ett k7s5a mobo. Efter det så hänger sig burken så fort den arbetar med 3d grafik. Har sänkt hastigheten från 133/133 till 100/100, utan reslutat.

Har sett flera liknande trådar angående ämnet, men inget har hjälpt mig.

Har en sticka 256 ddr, efter som jag har sett att det kan bli liknande problem med 2st. Men det ser inte ut att hjälpa heller.

Jag hade exakt likadan burk själv förut med geforce3 kortet (som nu mina föräldrar fick) och jag hade liknande problem i början, men kommer inte ihåg vad jag gjorde för att lösa problemet.

Har suttit hur länge som helts nu för att försöka lösa det här, men utan resultat. Hänger sig direkt vid 3d uppspelning. BLIR TOKIG!

Tacksam för råd!

Visa signatur

_som_

Permalänk
Medlem

Tunt med kräm??

Formterade du innan du bytte grafikkort ?

Permalänk

Re: Datorn låser sig vid 3d uppspelning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _som_
Hej!

Jag bytte grafikkort på mina föräldrars burk, från TNT2 Ultra till ett geforce3 ti200 med ett k7s5a mobo. Efter det så hänger sig burken så fort den arbetar med 3d grafik. Har sänkt hastigheten från 133/133 till 100/100, utan reslutat.

Har sett flera liknande trådar angående ämnet, men inget har hjälpt mig.

Har en sticka 256 ddr, efter som jag har sett att det kan bli liknande problem med 2st. Men det ser inte ut att hjälpa heller.

Jag hade exakt likadan burk själv förut med geforce3 kortet (som nu mina föräldrar fick) och jag hade liknande problem i början, men kommer inte ihåg vad jag gjorde för att lösa problemet.

Har suttit hur länge som helts nu för att försöka lösa det här, men utan resultat. Hänger sig direkt vid 3d uppspelning. BLIR TOKIG!

Tacksam för råd!

Låter nästan som att när 3d acceleraton ska gå igång så blir den inge glad alls
Är graffet låst på något speciellt sätt................. fleshat eller något............. så att den inte kan gå i orginalfart
Kolla även så att AGP-texturingen funkar som den ska
Hur mycket minne har dom i datorn???
Vad är AGP-texturingen arpeture size satt på i BIOS
Vilken cpu är det!
Stäng av FAST-WRITES

Annars så är det bara att ta sig en "brainbuzz" så kommer det säkert tillbaks vad du själv gjorde för att fixa det!

Visa signatur

CPU: Use your imagination
MEM: Use your imagination
PSU: Use your imagination
GPU: Use your imagination