Permalänk

A century of flight

Köpte detta spel för ca 1 månad se, var kul de första 2 veckorna. Hur ska jag få upp suget för spelet igen? Har väl inte lärt mig att flyga än riktigt, delvis för att det tar för lång tid. Ge mig alla era tips på vad som gör spelet bättre under spelets gång.

Permalänk
Medlem

Jag har själv hållt på med flightsim en hel del, dock så är min joystick numera inkompatibel vilket gör att jag måste köpa en ny.

Nybörjartips

x Kör kurserna
x Använd Active Camera
x Hämta hjälp från:

www.fsnordic.nu
www.avsim.com
www.flightsim.no

x Ha tålamod
x Ta det lugnt
x Flyg över VATSIM

sist men inte minst:

Flyg inte längre än vad du orkar, annars blir det lätt långtråkit.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Synd att du börjar tappa sugen. Men Flight simulator har ju som sagt inget egentligt mål: Det finns ingen boss att döda, inga poäng delas ut och du kan inte "levla", dvs gå upp en nivå. Man måste helt enkelt gilla flyg i alla dess former. Vilken form av flygning föredrar du, GA, helikopter, vintage, airliners? Finns ju en mass roliga add-ons att ladda hem också

Men som sagt, ta lektionerna, kan lova dig att spelet blir mer givande när du får nytta av dina nyvunna kunskaper, vare sig det gäller autopiloten i en 747'a eller "gammaldags" VOR-navigering i Cessnan

FSnordic är en bra början, här kan du träffa många andra flygintresserade från skandinavien, mycket trevliga forum också

Själv så älskar jag FS, inns inget mer givande än att snitsigt guida en A330 till en säker landning i kasst väder.
Flyger f.ö just nu en rutt mellan Poznan - Göteborg:D

Ha det!

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Kan det hända olyckor? Typ att en gång var miljonte flygning får man ett elektronikfel och störtar?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Ja sånt kan man ställa in

Men det mest "dramatiska" som hänt mig är en soppatorsk på 10.000m. Hade glömt att sätta indikatorn på kg (lbs är default) i min fuel planner. Det är en jävla bra skillnad på 15.000lbs och 15.000kg när det gäller bränsle
Jag var inte i rummet när detta skedde utan hörde bara alla härliga varningar precis innan planet plumsade i havet *WEEP* *WEEP* SINK RATE!, *WEEP* *WEEP* PULL UP! TOO LOW GEAR....fan va klantigt
Men det var några år sedan detta inträffade, får skylla på det

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Har märkt att man kan ställa in att det blir olika fel o så, men jag vågar inte testa de

Nå länk på roliga addons då? Nån rolig sträcka man kan flyga? Det roligaste är att flyga med någon av Boeing modellerna.

Permalänk
Medlem

Finns många bra addons, ta och ladda ner några 737'or från FFX/SGA, eller nån av de fina 757/767/747 från Project Opensky, samt 777'an från MelJet. Alla nämnda plan är freeware

FFX/SGA: http://sgair.net/erick/B737
Project Opensky: www.projectopensky.com/
MelJet: http://www.meljet.com

Jag tycker alla sträckorna jag flyger är roliga Men några pärlor finns ju alltid

Innsbruck [LOWI]
http://www.airliners.net/open.file/490319/M/

Funchal, Madeira [LPMA]
http://www.airliners.net/open.file/317910/M/

St Maarten [TNCM] (ligger i Karibien)
http://www.airliners.net/open.file/200087/M/

Notera att enbart Innsbruck har ILS installerat (dock bara på bana 08 tror jag), så det blir lite klurigare, och MYCKET roligare

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Vart ska de installeras? Scenarion då? har hört att det finns sånt att installera. Olika flygplatser. Ser ju kul ut med nya flygplan.

Har Innsbruck ILS? Du gjorde mig inte mkt smartare där

Permalänk
Medlem

Lägg ditt nya flygplan i aircraft-mappen som finns i FS2004. Svårare än så är det inte.

ILS= Instrument Landing System
2st radiosignaler (localizer, glideslope) ger lateral och vertikal vägledning till landningsbanan.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Det tillåter dig med andra ord att landa utan att visuellt se varesig banan eller marken.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Avstängd

Har en länk som kanske vore intressant...

Http://www.simviation.com

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Har en länk som kanske vore intressant...

Http://www.simviation.com

http://www.simviation.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=screen;...

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk

Hur installerar jag scenery? Har laddat ner en men tog bort lika snabbt. Flygplan har jag lyckats få dit!

Permalänk

börja med ett lättplan och sen ta lite lektioner och lek dig igenom spelet, så gjorde jag och kan nu typ allt om spelet

Visa signatur

Dator: Intel Pentium 4 3.0Ghz. ABIT IS7-E. 512 mb DDR RAM. DVD. CD-RW. Radeon 9800 pro 128mb tv-out. Cheeftech fulltower med Lite moddar....