Permalänk
Medlem

Windows Longhorn

Hejsan kanske lite onödig forum tråd men ändå
undrar bara när Longhorn kommer ut?

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

någon gång under 2005 tror jag

Permalänk
Medlem

Måste man stå ut med XP så länge
Men WaR du vet ju ingenting din n00b

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eqlzr
Måste man stå ut med XP så länge
Men WaR du vet ju ingenting din n00b

Spamma inte tack. Du får köra vilket OS du vill tills LongHorn kommer ut om du nu ska köra det.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spammat . Ja lätt att man ska köra Longhorn värsta aeg ju

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Antingen är ni kompisar, eller så har du ett konstigt sätt att tacka för hjälpen..

Och det finns ett par trådar om samma sak.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Longhorn ser ut som XP fast med ytterliggare 200 Guider och hundar som ploppar upp vid alla möjliga tillfällen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Longhorn ser ut som XP fast med ytterliggare 200 Guider och hundar som ploppar upp vid alla möjliga tillfällen

Dumaste jag hört idag, Longhorn bygger ju på helt nya tekniker.
Rekomenderar dig att ta en kik på Longhorn Developer Center.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Dumaste jag hört idag, Longhorn bygger ju på helt nya tekniker.
Rekomenderar dig att ta en kik på Longhorn Developer Center.

haha ja NT som har varit i gång ett bra tag nu;)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
haha ja NT som har varit i gång ett bra tag nu;)

Longhorn slänger ju in WinFS, 3D-desktop, verifiering av filer samt en massa andra saker.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Longhorn slänger ju in WinFS, 3D-desktop, verifiering av filer samt en massa andra saker.

Verifering av filer? Utveckla.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokese
Verifering av filer? Utveckla.

Tänkte mest på TCPA.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Och du menar det som om det vore något bra? Isåfall blir jag rädd.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Longhorn lär inte komma 2005.. 2006 är mer realistiskt.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Longhorn slänger ju in WinFS, 3D-desktop, verifiering av filer samt en massa andra saker.

du var tvungen att nämna 3 av sakerna man inte behöver? (BLOOOATTT!!)

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Longhorn slänger ju in WinFS, 3D-desktop, verifiering av filer samt en massa andra saker.

spelar ingen roll om de byter filsystem lägger 100 nya saker, det är fortfarande byggt en äldre kärna dvs NT, så nej det är inget "helt nytt" med Longhorn

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
spelar ingen roll om de byter filsystem lägger 100 nya saker, det är fortfarande byggt en äldre kärna dvs NT, så nej det är inget "helt nytt" med Longhorn

Okej, jag förstår din poäng. Det finns säkerligen kod kvar från äldre Windows-versioner. Men faktum kvarstår, Microsoft lovar att de kommer att skriva om det mesta av det som vi ser av OS:et samt en hel del bakom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoda_z
du var tvungen att nämna 3 av sakerna man inte behöver? (BLOOOATTT!!)

Ett 3D-desktop är verkligen inte bloat. Däremot så försvinner gränserna med hur ett desktop kommer att se ut. (mer eller mindre)

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Ett 3D-desktop är verkligen inte bloat. Däremot så försvinner gränserna med hur ett desktop kommer att se ut. (mer eller mindre)

Jag har väldigt svårt att se nyttan med en 3D-desktop när vi varken har 3D-skärmar eller 3D-input, känns bara som meningslöst eyecandy, men jag hittar tyvärr inget om hur MS har tänkt genomföra det.
För övrigt så är det ungefär 4 år sen gränserna försvann (mer eller mindre) för hur min desktop ska se ut, eftersom det var då jag slutade använda Explorer som desktop, till förmån för LiteStep.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mac OS X har ju redan "3d desktop" sedan något år tillbaka. Hela kompositeringen sker på_GFX kortet. Mycket smidigt.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Udda med ett 3D-skrivbord, kanske bara jag som får upp bilder i huvudet på en kub som går att rotera 360 grader sedan har man grupperat ikonerna genom de olika sidorna.
Känns lite blotat.

Edit: Det var det som menades med 3D-skrivbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
Udda med ett 3D-skrivbord, kanske bara jag som får upp bilder i huvudet på en kub som går att rotera 360 grader sedan har man grupperat ikonerna genom de olika sidorna.
Känns lite blotat.

Edit: Det var det som menades med 3D-skrivbord.

Låter ju onekligen idiotiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan tänkas, men det är ju tufft. Och - förhoppningsvis - går det ju stänga av det oxo. Som lunartemat(luna, samma skiten) i XP ungefär.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Kanske får förklara lite vad som Microsoft menar med 3D-desktop. Det innebär inte att det blir på djupled också eller något åt det hållet. Istället så handlar det om att istället för et statisk bakgrund (eller animering) samt 2D-objekt så blir alltihopa uppritat av en 3D-motor.

Paul Thurrott sida har en hel del bra bilder från sin preview.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Kanske får förklara lite vad som Microsoft menar med 3D-desktop. Det innebär inte att det blir på djupled också eller något åt det hållet. Istället så handlar det om att istället för et statisk bakgrund (eller animering) samt 2D-objekt så blir alltihopa uppritat av en 3D-motor.

Paul Thurrott sida har en hel del bra bilder från sin preview.

Ser ju ut som ett jävla disco på skärmen.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokese
Ser ju ut som ett jävla disco på skärmen.

Läste du texten till? Det står ju att det endast är för att demonstrera vilka möjligtheter det finns.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

och alla möjligheter som är totalt meningslösa är BLOAAAAT

Visa signatur

Jag svävar, jag flyger.

Permalänk

testade longhorn idag beta 4051 .... kan säga att det såg inte positivt ut med 48 processer aktiva utan att ha installerat nått och endast 100 mb kvar av 512 i minne på idle.. men men det är ju en beta..

Visa signatur

Origen AE X11 | Antec Neo HE 500W | ASUS A8R-MVP | 144@2.2 | TT-BIG |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded_603
testade longhorn idag beta 4051 .... kan säga att det såg inte positivt ut med 48 processer aktiva utan att ha installerat nått och endast 100 mb kvar av 512 i minne på idle.. men men det är ju en beta..

Det är inte en beta, det är inte ens en alfa.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded_603
testade longhorn idag beta 4051 .... kan säga att det såg inte positivt ut med 48 processer aktiva utan att ha installerat nått och endast 100 mb kvar av 512 i minne på idle.. men men det är ju en beta..

I och med att det är cirka två år kvar till det släpps är det nog ingen större fara med 400MB RAM-användning... Kapaciteten fördubblas ju var 18:e månad.

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk

Alla som säger 'bloat' är datanördar som gillar fyrkantiga fula
fönster och inte har något sinne för design eller det faktum att
allt inte handlar om bästa möjliga kraft till varje pris.

Visa signatur

Nej det var inte jag som valde detta användarnamn, jag är inget sk. cky-/jackassfan.