Permalänk

Diska icemat?

Folk får säga vad dom vill, jag älskar min Icemat =D PRoblemet är bara att den med tiden blivit lite snuskig, lite svett-beläggning o sånt som kommer med flitigt användande... Tror du att jag kan köra den i diskmaskin? Kan meddela att gummiplupparna under redan är borta... Det ska väl inte påverka Icematen att den körs i maskin eller?

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

öh, rekomenderar att bara ta varmt vatten och skölja, möjligtvis borsta, men akta diskmaskinen imho.
Frostet kanske kan typ försvinna eller så, varför ta en chans?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

T-röd e bra för fettborttagning.. prova på en liten yta först..

Permalänk

Har provat, men det sitter ju som berget för bövelen... Svinto skulle ju döda finishen totalt, sen vet inte hur det funkar om jag skulle skrubba med trasa och maskindiskmedel...? Förutom att fingrarna skulle skrumpna bort o ruttna, men det kan jag iofs leva med...

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk

Du kan inte mena att T-Röd, Aceton osv inte tar bort svett?
Vad svettas du för nåt egentligen?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Ta varmt vatten i kranen och vanlig ''handiskmedel'' och en hm sådan grej man använder när man diskar för hand...borste var ordet:P Funkade på min iaf...

Visa signatur

Fråga/ämne: "Ska träffa en tjej o vi ska säkert nuppa jag är nervös"

Svar: Drick en bärs och sluta ljuga, din date består utan en toarulle och en tysk lädersmisk film"

Permalänk
Avstängd

Körde min i diskmaskin varje vecka, men plupparna ska av innan..
Men jag tror att den blir repig efter ett tag som vanligt mjölkglas gör.
Kanske bäst med vanligt tvål och vatten, det fungerar prima till CD-skivor också

Sen är min Icemat lite död då den sprack när golvet råkade träffa den
Nåja, någon med idé på en ny matta? har en utsliten Everglide just nu.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta lite varmt vatten och gnugga lite med handen bara så försvinner alla års fett från chips och cola

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Kokhett vatten räcker. Annars är det inte svett.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk

köp en q-pad dem e svingoa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Körde min i diskmaskin varje vecka, men plupparna ska av innan..
Men jag tror att den blir repig efter ett tag som vanligt mjölkglas gör.
Kanske bäst med vanligt tvål och vatten, det fungerar prima till CD-skivor också

Sen är min Icemat lite död då den sprack när golvet råkade träffa den
Nåja, någon med idé på en ny matta? har en utsliten Everglide just nu.

Gillar man icemat borde man gilla steelpad som är lite samma grej. Jag är grymt nöjd med min steelpad + explorer 3.0 kombination

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Yes diskmedel och varmtvatten är att rekomendera....! Kör de ca varannan vecka... Och den har funkat bra i ca 3år nu

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Körde min i diskmaskin varje vecka, men plupparna ska av innan..
Men jag tror att den blir repig efter ett tag som vanligt mjölkglas gör.
Kanske bäst med vanligt tvål och vatten, det fungerar prima till CD-skivor också

Sen är min Icemat lite död då den sprack när golvet råkade träffa den
Nåja, någon med idé på en ny matta? har en utsliten Everglide just nu.

FUNC!
Jag använder en sån sen typ april förra året, sjukt skön
Lite jobbig när man använder den korniga sidan är att man måste tvätta av lite då och då annars så "knastrar" det, förutsett att du käkar vid datorn alltså

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Jag beställde en sådan här för några dagar sedan: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=3MOPM

får se om det kan vara något

Visa signatur

Asus a7v8x-x. Barton 2500+. TwinMos 512 mb Pc 3200. Seagate 160 gb +120 gb. Creative Geforce Tit 4200 64mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Versus
Ta varmt vatten i kranen och vanlig ''handiskmedel'' och en hm sådan grej man använder när man diskar för hand...borste var ordet:P Funkade på min iaf...

samma här! ps: jag älskar min icemat med!

Visa signatur

Det man inte har i huvudet får man ha under huven!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2bee
Jag beställde en sådan här för några dagar sedan: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=3MOPM

får se om det kan vara något

Tror inte det :/
Tror den fick rätt så dåligt betyg i swecs mousepad-test.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Körde min i diskmaskin varje vecka, men plupparna ska av innan..
Men jag tror att den blir repig efter ett tag som vanligt mjölkglas gör.
Kanske bäst med vanligt tvål och vatten, det fungerar prima till CD-skivor också

Sen är min Icemat lite död då den sprack när golvet råkade träffa den
Nåja, någon med idé på en ny matta? har en utsliten Everglide just nu.

fUnc, som någon annan sa innan
Bästa musmattan till optiska möss imo.

Permalänk
Medlem

Varmt vatten borde ta bort allt från mattan..
annars är det nog inte vanligt svett..

Visa signatur

i7-4790K - GTX TITAN - 32gb - SSD 850 1TB osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Körde min i diskmaskin varje vecka, men plupparna ska av innan..
Men jag tror att den blir repig efter ett tag som vanligt mjölkglas gör.
Kanske bäst med vanligt tvål och vatten, det fungerar prima till CD-skivor också

Sen är min Icemat lite död då den sprack när golvet råkade träffa den
Nåja, någon med idé på en ny matta? har en utsliten Everglide just nu.

Glasen blir ju repiga av att de gnuggas mot varandra. Inte av själva maskindisken..

Kör den i diskmaskinen, tror det löser sig då.
Om det inte funkar är ytan utsliten på nå sätt att det inte går att få tillbaka den som den va ny. Sliten helt enkelt.

Själv sitter jag med en SweC-musmatta (Qpad) med fruktansvärt bra glid. Musen glider av den hela tiden (trådlös). Köpte den bara för att det stod Sweclockers på den, jag spelar inte

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk

Sagt o gjort, efter att ha kämpat med aceton, kemiskt ren bensin och slutligen Saltsyra 8%, har jag kört den i diskmaskin. Min handsvett måste fasen gå på anabola! Men men, nu ÄR det helt ren igen, förutom lite mörka konturer vid ena kanten, syns dock endast i starkt ljus. Tack för tipsen folket, det var inte så lätt som man först kunde tro

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

Jag körde min på genomspolning i diskmaskinen på... 65 grader, tror jag. Alltså inget diskmedel.

Damn, gammal tråd. Nästan så man ber om ursäkt.

Permalänk
Medlem

heh, jag brukar bara ta varmt vatten och en diskborste med diskmedel.. handdiska den..

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

btw, jag körde med fönsterputsmedel en gång.. Det blev bara kladdigt

Permalänk
Medlem

Jag har haft min icemat innan den ens gick att få tag på i sverige och jag har aldrig tvättat den med något annat än vatten. Det gör jag iofs en gång i veckan eller något sånt men jag förstår inte hur ni lyckas skita ner dom så att ni måste maskindiska dom!
Alla silikonpluttar är kvar på min också Jag skulle nog inte kunna leva utan den så jag vårdar den ömmt.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem

läs på deras hemsida, där står det att man inte ska diska den i diskmaskin!

Visa signatur

xp2100+(palomino), 256ddr pc2700, gf4ti4200, 2x80gb seagate, 19", 3.0+surface

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CerpA
FUNC!
Jag använder en sån sen typ april förra året, sjukt skön
Lite jobbig när man använder den korniga sidan är att man måste tvätta av lite då och då annars så "knastrar" det, förutsett att du käkar vid datorn alltså

hmm.. min är så iaf.. VÄLDIGT repig på släta sidan, jag använder inte den sidan längre pga det och musen är inte finare den.. och jag äter inte vid datorn. =(

Permalänk
Medlem

Unreality_88
hahaha låter som min mus också

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk

Jag brukar diska min ice mat en gång i månaden p.g.a handsvett..:)

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

dom ska klara diskmaskinen .. dock kan dom ju få mikroskopiska repor som glas får ..

gjorde min egen Icemat funka skitbra hehe..

Visa signatur

MS k8n Neo2 Platinum, AMD 64 3000+ 2x256mb Corsair XMS pc3200, Gf4Ti4800, WD200gb-IDE, NEC 3500 DVD-R, bla bla bla bla.. o nå mer skräp i en hypad låda (not)

Permalänk

Det funkar skitbra att diska den med borste o lite diskmedel, blir som ny. Sen att det är världens sämsta musmatta är ju en annan femma.

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten