Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Den nya bussen kommer förmodligen lanseras samtidigt som LGA775-sockeln.

När släpps den?.. sent i år eller snart? Kommer det då ut en processor för den FSb hastigheten samtidigt.. ( ? )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
När släpps den?.. sent i år eller snart? Kommer det då ut en processor för den FSb hastigheten samtidigt.. ( ? )

"Intel will possibly not offer 1066MHz Quad Pumped Bus until very late 2004"

"One of the ways to offset the impact of internal caches on CPU performance is to pump up the processor system bus speed (PSB). Since Intel declares support for dual-channel DDR-II memory at 533MHz, the company may have an opportunity to increase its Quad Pumped Bus performance to 1066MHz over 800MHz featured by Pentium 4 “Northwood” and “Prescott” processors. However, the company has not proclaimed plans to support 1066MHz QPB by its Grantsdale and Alderwood chipsets."

"The Pentium 4 “Tejas” CPUs with 1066MHz QPB and the Tumwater chipset will make their appearance sometimes in the second half of 2004."

Permalänk
Medlem
Citat:

the second half of 2004.

Tejas är fina:) ..

Permalänk
Avstängd

www.ingrammicro.se säljer P4 3,4 Ghz EE för 7657kr exkl moms.

Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Medlem

Varför är Prescott så billig? Man får ju (till synes) bra mycket mer för pengarna vid köp av en sån jämfört med en Northwood .. Jag ska själv köpa mig en ny CPU vilken vecka som helst ... har 875p chipset .. finns det någon som helst anledning att INTE köpa Prescott?

Har sökt igenom forumet men har märkligt nog inte hittat någon som ställt denna fråga . . .

Visa signatur

[AMD64 X2 4200+ @ 2.6Ghz] - [Thermalright XP-120] - [2x1024mb G.Skill HZ PC4000] - [Asus A8N-SLI Premium] - [XFX 7800GT] - [WD Caviar Raptor 74 Gig] - [ESI Juli@] - [Seasonic S12 500W] - [Silverstone SST-LC17]

Permalänk
Medlem

mjo jag skulle tro att prescott är bättre än Northwood.. varför inte?

Permalänk
Medlem

Tja förutom priset ... inget

Visa signatur

[AMD64 X2 4200+ @ 2.6Ghz] - [Thermalright XP-120] - [2x1024mb G.Skill HZ PC4000] - [Asus A8N-SLI Premium] - [XFX 7800GT] - [WD Caviar Raptor 74 Gig] - [ESI Juli@] - [Seasonic S12 500W] - [Silverstone SST-LC17]

Permalänk

Coolt får jag också göra en FAQ där jag presenterar rykten som fakta?

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albreckt
Tja förutom priset ... inget

...varför?

Permalänk
Medlem

Jag vill uppmärksamma alla på att det kan komma att ske ändringar vad det gäller Prescott support på moderkort.
Många moderkort har tydligen problem med L1 cachen i Prescotten.

t.ex så säger Fugger att Abit borde ta bort IC7 korten från support listan.
Det låter inte direkt positivt för Abit, men det kan visa sig att det går att fixa.

Samma person tror också att 5.5GHz borde vara möjligt med ordentlig kylning.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

Cascades lät inte kul de du sa om abit plattorna..

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrTT
www.ingrammicro.se säljer P4 3,4 Ghz EE för 7657kr exkl moms.

ingrammicro säljer till affärer. Som privatperson kan du glömma deras prsier så till vida du inte känner nån som jobbar där.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

MrTT
Intel tjänar hutlöst mycket pengar, dela bolaget i två delar, så att det blir bättre konkurrens på CPU marknaden."

Permalänk
Medlem

ajdå... då blir det antingen teja eller amd64

Permalänk
Medlem

Mhee nu blev man osäker på om man skulle köpa northwood eller prec :P:P:P:S:S:S

Permalänk
Medlem

hehe.... samma här.. (har Northwood) jag tänker självklart vänta ett tag till..

Permalänk
Medlem

joo men den e ju bättre på en pungt men va fan :S sämmre på dom andra :S jag ska i alla fal bästella imorn :S:S när den endå e så bilig nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seize
en del av de där kanske är spekulationer t ex högre latency på cachen MEN Prescott HAR en längre pipeline vilken kan söla ner den en aning, iofs kan bara en review styrka detta men det är mycket troligt att den längre pipeline slöar ner den.

Vad är stepping för nåt?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElectroGeeza
Vad är stepping för nåt?

det är i vilken "omgång" den är tillverkad. eller man kanske ska säga i vilket "parti" av processorer den kommer från.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

jag undrar ja...

Permalänk
Medlem

Tycker MrTT är fel person att skriva en FAQ. Vi vet ju alla vad han har för uppfattning och det speglas också i FAQen och alla hans andra inlägg. Opartiskt är vad det borde vara.

Permalänk

Men MrTT kan ju sina saker? visst han är int eposetiv till amd, men har han fel för det? Själv tror jag Prescott kommer bli min första Intel CPU

Permalänk
Avstängd

http://freespace.virgin.net/m.warner/RoadmapQ104.htm#Now
"Intel Pentium 4 with SSE3 (Prescott) IA32 CPU is the 0.09micron successor to the Northwood core of the Pentium 4 expected to be launched on February 2nd. Prescott is expected to launch at clock speeds of 2.8, 3.0, 3.2 and 3.4Ghz with an 800Mhz (200Mhz Quad Pumped) Front Side Bus and a 2.8Ghz model without Hyperthreading on a 533Mhz FSB. Prescott features a number of architectural improvements, including larger 1Mb L2 and 16Kb L1 caches, an improved branch predictor and pre-fetcher, an extra 13 instructions for accelerating media applications (SSE-3) and improved Hyperthreading (due to two of the additional instructions centred around thread synchronisation). Prescott is expected to scale up to 5Ghz on a 800Mhz FSB and >5Ghz on the forthcoming 1066Mhz FSB speed."

Visa signatur

MrTT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Men MrTT kan ju sina saker? visst han är int eposetiv till amd, men har han fel för det? Själv tror jag Prescott kommer bli min första Intel CPU

Det enda MrTT kan är quota andra hemsidor.
engång fick han till det är intel tjänar 1 miljard per vecka

någon annan än MrTT borde sätta ihop en prescott faq.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

Hallo alla vänner jag har köp en p4 men den är litte konstig jag kommer inte in på datorn när jag har 2.4 jag måste minnska den till 2.2 och höja strömen

plz hjälp!

Visa signatur

HI!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_khyron

AMD som gått med förlust de 2 senaste åren har trots lanseringen av Hammer i april fortsatt att tappa marknadsandelar till Intel. Medans AMD går med förlust så gör Intel rekordvinster, Intel tjänar ca 52 miljarder kr per år.
”Intel now owns 82.6% of the x86 market, posting a gain of 1.2% in the third quarter. On the other hand, AMD lost 0.8%, landing them a 15.8% share”

"Globally, Intel Corporation achieved third-quarter revenue of $7.8 billion, up 15% sequentially and up 20% year-over-year; net income was $1.7 billion, up 85% sequentially and up 142% year-over-year."

Visa signatur

MrTT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

MrTT, det är så att hammer inte var tänkt att komma igång förräns i år. Den vara bara Highend 2003, alltså ett litet segment, i år blir den mid-range alltså större.

Permalänk
Medlem

Om man köper en 3,4 Prescott... Vilken kylning ska man ha då? (ej vatten) Vad finns det Kylare som klarar 3,4ghz? Den jag har hemma klarar 3,3ghz om man kör med den så borde det ju bli för het.

Eller levereras den med fläkt? Såg inget om det på itbutiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_khyron

Läse du vidare på det forumet så fick du se att det var sant med ,