DC nedladdnings problem

Permalänk

DC nedladdnings problem

Jag förstår inte vad som har hänt, när jag försöker ladda hem något går det så sakta. När jag börjar ladda går det fort, men sedan vandrar hastigheten stadigt neråt. Kan tilllägas att jag har 10 mbit bbb

vad kan vara fel?

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

du ska inte ladda ner från DC++ e inget bra ladda ner från www.XXXXXXXXX.se mycket bätre för de gör ja eller vänner glada goda FtP servrar hej då

Permalänk
Medlem

Va?
DarkVillage: DC++? <0.305? Tanka hem 0.306, då löste det sig för en kompis.. han har dock telia 2mbit, men ändå.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

vdsl lr fiber?

Visa signatur

amd tvåtusenetthundra || femhundratolv mb RAM ||Gf fyra Ti fyratusenfyrahundra

Permalänk

Kolla på www.directconect.se där finns det ett forum som beskriver precis det problemet du har...

Jag hade det problemet, felet var min brandvägg. (Zone Alarm)

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

jag har fiber, version 0,304
har ingen brandvägg, sitter dock efter en server, men jag verkar få samma problem om jag kör rak linja

dc++ kan tillläggas

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

Bör ni diskutera sånt här inne, barn?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Bör ni diskutera sånt här inne, barn?

barn... tack för den

DC++ är ett helt vanligt program, ett program där man kan dela med sig av filer man vill dela ut, inget olagligt med det

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

Bäst är ju helt klart Odc http://gempond.com/odc/

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem

jag hade prisis samma problem, då var det så att på 99,9% så började hastigheten att sakta ner tills den var nere på noll. Sedan fick jag reda på att det var Zone alarms fel, det är tydligen ett väldigt förekommande fel. Men med tanke på att du sa att du inte hade någon brandvägg så är det väldigt konstigt. Det kanske ligger en server eller router på vägen från din dator med en liten rolig brandvägg på.

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.

Permalänk
Medlem

Har du ens testat att tanka hem 0.306, då det löste problemet för en kompis?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

jag har tankat hem .306 men det blev inge bättre. Som sagt så sitter ju min dator bakom en egen server, men jag har testat olika inställningar tagit bort all kontroll av nätverket, men fortfarande samma fel, dessutom är det ju server datorn jag kör dc++ på men det blir samma fel även om jag kör på klient datorn.

Jag hittade in tråd i dc++ forum som handlade om det här, men det varingen som hade svarat tyvärr

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

Jag sitter oxo bakom NAT, med .306, och det funkar utmärkt..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

ahhh... börjar bli desperat, kom på mig själv att jag var ganska nöjd om jag kom upp i 200 kb/s, alltså det är illa, det måste vara något fel, eller är det alla andra med bra bandbrädd som har gått ner sig

Det måste finnas ett svar.... jag kan ju ladda hem från hemsidor i över 700 kb/s beroende på vilken server jag laddar från, VARFÖR!!!!??

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

Ett svar är ju att de du tankar semesterbilder från inte har fetband utan sitter med telias smalband, då går det i 50KB/s(även med deras 2mbit då du inte har mer än 0.4 utåt på det heller), eller att den du tankar från har fetband men att många andra tankar från honom.. eller kanske att han helt enkelt strypt bandbredden för DC.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Ett svar är ju att de du tankar semesterbilder från inte har fetband utan sitter med telias smalband, då går det i 50KB/s(även med deras 2mbit då du inte har mer än 0.4 utåt på det heller), eller att den du tankar från har fetband men att många andra tankar från honom.. eller kanske att han helt enkelt strypt bandbredden för DC.

visst är det så, men när jag laddar från samma user jag alltid har laddat ifrån, går det saktare, hastigheten sjunker, fort ibörjan, sedan sakta neråt. När jag kör min server uppe så kan folk bara ladda därifrån i ca 40 kb/s (det var en comhemmare)

Visa signatur

Nero burning rom(e)
Hmm ahead... lite dålig fantasi där

Permalänk
Medlem

testa direct connect 2.20

Visa signatur

Elias

Permalänk
Medlem

"samma user som jag alltid tankar ifrån"... kanske han som har problem?
Kolla ditt nätverkskort, duplex m.m
Kan ju va så att han ligger i en annan hub med flera slots där, men visst är det skumt.
Kolla även ditt RWin värde.
Testa din lina på : http://www.dslreports.com/
Välj: tools, scrolla ner till "tweaktest", då får du reda på om ditt Rwin är ok osv..

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03