Permalänk
Medlem

Powershot a-70 för 2k?

Hm.. hittade en Canon powershot a-70 för 2197 riksdaler idag på mycom.se. Detta är ju uppenbarligen ett felslag, efterssom de i så fall skulle vara hela 800:- billigare än billigaste konkurrenten. (dessutom kostar a-60 2400, och jag finner det svårt att tro att a-70 skulle vara billigare

Tror ni man vågar beställa en a-70 och hoppas att de, efter lite tjat, går med på att ge en den för det priset som står på sidan? Jag vet att db.com har gjort så vid några tillfällen och även komplett vill jag minnas.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Testa.

Det värsta som kan hända är att du inte får den för det priset, de kan inte tvinga dig till att betala mer liksom... Så testa att beställa, och om den är dyrare är det bara att avbeställa.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en beställning.

Vore guld om man fick den till det priset
Tackar för tipset.

Permalänk
Medlem

Antagligen kommer priset på hela nuvarande powershot-serien att sänkas snart, då Canon är på väg att presentera nya modeller. Har ingen källa till uppgiften, bara ett löst rykte.

Permalänk
Medlem

Hmmm....aningen skumt som sagt att A60 är dyrare, och den är inte heller i lager utan på väg in. Blir svårt att sälja dom om A70 är så mycket billigare lol. Tror det är nåt som är fel helt klart.
Dessutom kostar gamla A300 nästan lika mycket också

Permalänk
Medlem

Nu har de höjt priset på A-70 till 2595, och den är inte längre på lager utan "på väg in". Man kanske skulle ha slagit till ändå.

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att dom skulle sänka priset för att dom har nya modeller på gång. Jag har inte hört något om nån ny serie, och det verkar ju som att tiden från pressmeddelande och bilder om nya modeller till release i affär verkar va flera månader för det mesta....

Permalänk
Medlem

IG, jaså? Mina erfarenheter av Canon säger att de av princip inte förhandsvisar modeller, utan visar upp dem först någon dag innan de börjar säljas.

Permalänk

Canon ska ju släppa dubbelt så många modeller i år, jämfört med förra året. Frågan är bara när de nya släpps...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
IG, jaså? Mina erfarenheter av Canon säger att de av princip inte förhandsvisar modeller, utan visar upp dem först någon dag innan de börjar säljas.

Aha, ok, jag bara tänkte på alla andra märken som gått ut med nya modeller som ska komma till våren och så....tänkte att Canon säkert gör likadant men det kanske dom inte gör då.
Kul om det kommer nåt nytt förståss

Permalänk
Medlem

Heh. det verkar ha gått vägen.. min beställning står som "väntar på packetering" nu, och det är fortfarande 2196 riksdaler som gäller.
har du hört nåt, 31337?
Var det någon annan som beställde?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

nu har dom ändrat
Pris inkl
2595:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MALmen
nu har dom ändrat
Pris inkl
2595:-

Redan påpekat längre upp i tråden.

Kameran är nu åter i lager. Det verkar som om det tillfälligt låga priset var någon slags realisation och inte ett misstag.

Permalänk
Medlem

grattis då. Jäkligt bra kamera

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Heh. det verkar ha gått vägen.. min beställning står som "väntar på packetering" nu, och det är fortfarande 2196 riksdaler som gäller.
har du hört nåt, 31337?
Var det någon annan som beställde?

Jag loggade in på mitt mycom-konto förut.
Det står att kameran skickades till mig i torsdags, priset var fortfarande det samma blev riktigt glad när jag såg det.
Så den borde väl komma i morgon eller på tisdag tycker jag

Hur går det med din beställning?
Tackar åter igen för tipset, ett riktigt guldkap

Permalänk
Medlem

Ni behöver inte oroa er för att priset på saker som ni redan beställt skall gå upp. Det låga priset var inget misstag.

Permalänk
Medlem

Kameran kom idag, var nyss och hämtade ut den. Den verkar vara riktigt schysst =).

Angående priset så tror jag visst att det var ett misstag, med tanke på att den kostar hela 1000:- mer nu än vad jag fick den för.
Det stod ju inte nått på sidan om att det var rea eller så.

Men men, det är ju bara att tacka och ta emot

Permalänk
Medlem

Hej

Det var en tillfällig sänkning pga att vi fick ett bra pris på ett parti, lägre än vad det är nu tror jag inte vi kommer ha igen.

Med vänliga hälsningar,
Mikael Ristiaho

MYCOM AB
Box 57, Drottninggatan 63
111 71 Stockholm, Sweden
Tel: 08-555 412 00 Fax: 08-555 412 50
Email: Mikael.Ristiaho@mycom.se
Hemsida: <<<http://www.mycom.se/>>>

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: X X [mailto:X]
Anslaget den: den 5 februari 2004 00:08
Anslaget i: Info
Konversation: Canon Powershot A70
Ämne: Canon Powershot A70

Hej!

För några dagar sedan sålde ni Canon Powershot A70 för 2197kr. Nu har ni
höjt priset till 2595kr. Var det ett misstag att sätta priset så lågt
som det var innan höjningen, eller var det en tillfällig realisation?
Jag har funderat mycket på att köpa just en Canon Powershot A70 och vill
gärna veta om ni har några planer på att sänka priset igen.

MVH X X

Permalänk
Medlem

Fy fan vad vissa har tur

Visa signatur

Zlatan är bättre än Henke.

Permalänk
Medlem

Fick min igår med. Supernice

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944