Permalänk
Medlem

Mic sönder? Hjälp !

Hejsan alla människor på sweclockers.

Helt plötsligt har min micport slutat att fungera och jag har ingen anning om varför. Jag köpte då ett ytt ljudkort för att använda till microfonen men det funka inte heller. Så det är förmodligen något mjukvaremässikgt. Micen är inte sönder och jag kan inte komma på vad felet är? Kan nån bidra med förslag?

Tänkte på att jag kunde flasha bios när jag skrev denna tråden, tror ni de hjälper?

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Hmm installera om drivrutiner för Ljudkortet

Visa signatur

AMD Athlon64 Venice 3000+ LBBLE 0520CPAW | MSI K8N Neo4 PLatinium | A-data cl2.5 512mb | 250GB 7200.8 Seagate S-ata | Sapphire X800XL 256mb PCI-E | Antec SLK3700BQE 350W
[color="red"]www.ac-at.com breaking <3[/color]

Permalänk
Medlem

jag tror att du mpste innaktiver det innbyggda ljudkortet (på moderkoret) i bios innan du kan annvända det nya.

Visa signatur

"man skall inte kasta pil i gummibåt"

Permalänk
Medlem

jag ar redan inaktiverat det gammla.. De nya låter mycket bättre men mitt problem kvarstår..

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk

Kan det vara så enkelt att du inte slagit på micen i mixer-programmet?

Permalänk
Medlem

Riiiiiiiiiiktigt så dum är jag inte :p.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

är du säker på att micen funkar?

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem

Att flasha BIOS gjorde susen. Där ser man.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!