Monkey Island, Indiana Jones och liknande spel

Permalänk
Medlem

Monkey Island, Indiana Jones och liknande spel

Hejsan alla människor på sweclockers.com

Jag fick plötsligt suget på att spela Indiana Jones på PC. Men inte de nya spelen utan de gammla. De är väldigt lika Monkey Island I & II. Jag undrar nu bara om man fortfarande måste köpa dem eller det är lagligt att tanka ner dem på någon sida?

Uppskattar också gärna förslag på liknande spel.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk

Kings Quest 5 o 6 e bra...Annars är det nog bara att söka på google efter dom eller kazaa eller dc...

Permalänk

Som svar på det första: Det är inte lagligt att ladda hem från någon hemsida, ifall det inte är Lucasarts själva som lägger upp det och därmed låter folk gratis ladda hem sina spel.

Annars finns det flera gamla härliga spel som påminner om Monkey Island och Indiana Jones, t.ex. Simon the Sorcerer och Simon the Sorcerer II, Day of the Tentacle, Beneath a Steel Sky, King's / Space Quest serierna. Det mesta GÅR nog att få tag på i originalformat. Annars är det nog "olagliga" vägen som gäller.

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem

Beneath a steel sky finns att ladda hem gratis och lagligt. Kommer inte ihåg vart.

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoFFa
Beneath a steel sky finns att ladda hem gratis och lagligt. Kommer inte ihåg vart.

Här: http://www.scummvm.org/downloads.php

Permalänk
Medlem

Kolla här, de gamla Monkey Island-spelen finns ju fortfarande att köpa nya, dock måste man köpa alla fyra spelen i serien: http://www.lucasarts.com/companystore/specials/monkey_bundle....

Är det nån som vet om de två första spelen finns som talkie-version precis som Simon the Sorcerer 1&2?

Edit: Det går bara att beställa om man bor i USA.:mad:

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Kolla här, de gamla Monkey Island-spelen finns ju fortfarande att köpa nya, dock måste man köpa alla fyra spelen i serien: http://www.lucasarts.com/companystore/specials/monkey_bundle....

Är det nån som vet om de två första spelen finns som talkie-version precis som Simon the Sorcerer 1&2?

Edit: Det går bara att beställa om man bor i USA.:mad:

Nope, mig veterligen finns det inga MI 1/2 med röster. Däremot finns det en CD-version av MI1 med VGA-grafik och CD-spår för musiken, dock så var den felproducerad när jag provade den så alla låtarna kom fel.

Permalänk
Medlem

Finns ett roligt spel då man är en ler anka, kommer dock inte ihog vad det heter (ska finnas en tråd om de)
"off-topic" HoFFa jag gillar din avatar har hela serien på dvd, lätt bästa!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Broken Sword - The Sleeping Dragon

Visa signatur

Kass DATA

Permalänk
Medlem

Han är väl mer ute efter gamla spel johan?

På tal om halvgamla. Testa de första broken sword spelen. Underbara säger jag bara

Permalänk
Medlem

Broken Sword - The smoking mirror. Kanske det bästa spelet jag kört....

Permalänk
Medlem

Beyound good and evil är ett Roligt spel.. Men lite kort bara

Permalänk
Medlem

The dig.

Permalänk
Medlem

Toonstruck (med han från "Tillbaka till Framtiden" ) kan säkert roa för stunden, men om man vill ha ett spel med skön humor så rekommenderas Day of Tentacle. Lite mer allvarliga äventyrspel av den gamla skolan och som håller hyfsad klass är t.ex. Gabriel Knight, och så förstås de H.P. Lovecraft inspirerade spelen Shadow of the Comet och Prisoner of Ice. De sistnämda går dock med största sannolikhet inte att få tag på som original, och Infogrames håller hårt på rättigheterna...

Permalänk
Medlem

Goblins spelen
Gobliins 1
Gobliins 2
Goblins 3
Har bara spelet tvåan men ettan är nog lika bra och jag tror den är gratis att ladda hem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banan
The dig.

Ett fenomenalt bra tips, rekommenderas varmt!

Permalänk

Jag har Indiana Jones IV (The Fate of Atlantis) i min ägo.

En riktig klassiker som rekommenderas varmt.

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Har The Secret of Monkey Island (org. kartong och org. disketter)

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Day of the Tentacle, Sam n´ Max, Monkey Island 1 & 2, Beneath a steel sky, Indiana Jones and the fate of Atlantis (kanske det bästa om jag får säga min mening), Simon the Sorcerer 1 & 2 (rollspels gänget i 2:an någon? ), Blade runner, Police Quest 4, Gabriel Knight, Full Throttle, The Dig osv osv. Finns många bra och roliga.

Att Beneath a steel sky är så populärt måste väl bero på att det kom bundlat med soundblaster eller cd-blaster eller vad det hette någon gång för längesen under det tidiga 90-talet?

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

konstigt att ingen skrivit "Grim Fandango"
det är ju förbannat bra.

Även Runaway - a road adventure verkar vara helt okay

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Goblins spelen
Gobliins 1
Gobliins 2
Goblins 3
Har bara spelet tvåan men ettan är nog lika bra och jag tror den är gratis att ladda hem.

Aha... de där minns jag lite vagt från Amiga-tiden.

Permalänk
Medlem

Day of the tentacle, ÅÅÅÅH
har en polare som har det på skiva

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

*Tråd sedd*

Permalänk

Vad är det här *Tråd Sedd* som alla nya moderatorer har börjat med?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu

Nope, mig veterligen finns det inga MI 1/2 med röster. Däremot finns det en CD-version av MI1 med VGA-grafik och CD-spår för musiken, dock så var den felproducerad när jag provade den så alla låtarna kom fel.

Ok, där ser man.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CerpA
Day of the tentacle, ÅÅÅÅH
har en polare som har det på skiva

Ifall du inte sett det:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=5984&traff=1

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

AaaaAAAaa!! Det är nästan så man tappart kontrollen när man inser så många spel som man inte har klarat! Hade lugnt gärna bara velat ta en liten bärbar datorn någonstans och klicka mig igenom de alla i lugn och ro, och helt isolerad.

Grimfandango klarar min dator inte av. Kör en P4 på 2.6 Ghz och Ati Radeon 9800. Och de spelt krashar i sådana förhållanden. Inte äns patchen hjälper

Goblins kommer jag ihåg =D. Men då va jag otroligt liten när jag spela dem. Fatta knappt något. Lärde mig dock ordet "SPOON" från jättens hus. =P.

Tack så mycket för alla tips, det är bara att ösa på med fler om ni har.

EDIT: Tog bort daggerfall för jag hade föväxlat det med ett annat spel =P

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk

Neverhood! Har allt ett spel ska ha...

Permalänk
Medlem

Syberia och snart uppföljaren Syberia2
The Longest journey och den nu kommande uppföljaren med tyvär helt annat namn jag inte minns
oj oj oj vilka spel

* edit: Dreamfall heter uppföljaren

Citat:

Oslo, Norway - February 18, 2004 - Funcom was recently awarded a grant from the Norwegian Film Fund to partially finance the development of Dreamfall, the long-awaited follow-up to The Longest Journey . The Norwegian government has, for the first time, actively endorsed game development, marking a welcome shift in the cultural acceptance of computer games as a medium comparable to film and television.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

Monkey Island serien är så bäst!!!
Ni som vill uppleva gamla minnen....så finns det på http://www.misweden.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TommyToad
Vad är det här *Tråd Sedd* som alla nya moderatorer har börjat med?

det är när någon anmält något i tråden och en moderator kollar upp det.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)