Permalänk
Medlem

lansering av 64bitars?

Jag hörde på radion häromdan, tror det var P1, att Intel har lanserat sin 64bitars kärna. De nämnde inga namn men en professor inom datorarkitektur kommenterade det hela och berättade lite om fördelarna med 64bitars teknologi.

Vad jag har hört så ska väl inte Intels 64bitars förns i höst.
Jag har iofs vart borta en vecka så jag har inte kollat sweclockers på ett tag, men jag hittade inga topics om detta.

Vad tror ni om detta?

PS. Vad står AMD för? Har hört det förut men glömt bort. M står för Micro har jag för mig.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Re: lansering av 64bitars?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
PS. Vad står AMD för? Har hört det förut men glömt bort. M står för Micro har jag för mig.

http://www.google.se/search?q=amd

Permalänk

Re: lansering av 64bitars?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
Jag hörde på radion häromdan, tror det var P1, att Intel har lanserat sin 64bitars kärna. De nämnde inga namn men en professor inom datorarkitektur kommenterade det hela och berättade lite om fördelarna med 64bitars teknologi.

Vad jag har hört så ska väl inte Intels 64bitars förns i höst.
Jag har iofs vart borta en vecka så jag har inte kollat sweclockers på ett tag, men jag hittade inga topics om detta.

Vad tror ni om detta?

Intel kommer att släppa en Xeon proccesor i höst som innehåller AMD´s 64bitars instruktioner.

hittade du inga topics??? lär dig att söka bättre

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

De kommer också att släppa Prescott med stöd för 64 bit.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Medlem

Intel har haft 64bits i flera år med Itanium. Fast den har inte sålts så bra eftersom den är så förj****** dyr.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Advanced Micro Devices

Visa signatur

---------------------------