Permalänk
Medlem

Internet till handdator

Goddagens.

Fick mig en liten HP iPAQ h2210 i julklapp.
Jag vill självklart få internet att funka så fort som möjligt, men är inte så insatt i blåtand (bluetooth).

Spec.
Processor 400mhz Xscale
RAM-minne 64mb SDRAM
Operativsystem PocketPC 2003
Portat IR, Bluetooth, Mikrofon

Jag har själv inte supermycket pengar så jag vill helst inte spendera allt på en accespoint. http://www.dustin.se/shopping/Produ...?PID=5010056180

Funderade däremot på om man kunde använda något i denna stilen http://www.dustin.se/shopping/Produ...?PID=5010049903

Någon som vet om man kan använda detta och hur man gör för att få det att funka (jag ska kunna surfa på iPAQen).

MVH / Edvard

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk

Ja det andra alternativet funkar lika bra...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

ok, men behöver jag några speciella program på datorn där jag pluggar in blåtands/usb-grejer ?
och är det svårt att få 'länken' att funka mellan datorerna?

Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk
Medlem

hmm länkarna funkar inte för mig

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemsida
Acer Ferrari 4000
"Hardware: the parts of a computer that can be kicked." / Jeff Pesis

Permalänk

Nå orca10, fick du till det med internet?

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Man kan surfa genom att sätta upp en activesync via BT, låta BT-nätverket använda internetuppkopplingen och sedan köra på. Det finns en riktigt bra guide på geekzone. Får leta reda på adressen.

Permalänk
Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk
Medlem

Kan man på samma sätt surfa via en telefon med BT? (typ istället för gprs då)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Kan man på samma sätt surfa via en telefon med BT? (typ istället för gprs då)

Istället för GPRS?
du menar via GPRS? Japp det fungerar utmärkt.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Nej jag menar - om man har bluetooth på en telefon och att den klarar av wap (eller mejl eller vad man nu vill) går det då att surfa via bluetoothen istället för GPRSen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jymdis
Nej jag menar - om man har bluetooth på en telefon och att den klarar av wap (eller mejl eller vad man nu vill) går det då att surfa via bluetoothen istället för GPRSen?

Ahh, du menar att surfa via datorn från mobilen?
Tror det går med vissa modeller, men det är inte speciellt vanligt vad jag vet!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Hur tar man reda på vilka mobiler det går med då?

Permalänk

ingen aning
tror det går med p800, nokia 4650, 6600 och sådana modeller, men som sagt, jag vet inte!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS