Permalänk
Medlem

är detta ett bra moderkort??

Gigabyte GA-7N400-L nForce2 Ultra 400 4DDR-DIMM 5PCI Audio LAN SocketA ATX

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Vad kostar det? Min poolare har ett MSI kn7 delta med nForce 2... Det har finfina klockfunktisoner o va jag vet så är nForce ett riktit bra chip...

Permalänk
Medlem

Jag hade valt ett Asus A7N8X-E Deluxe istället
Har själv ett Gigabyte moderkort men jag ska byta till det ovanstående istället.
Det var inte bra kvalité på detta moderkort valet jag gjorde, kan inte klocka upp allt för mycket heler eftersom AGPn och PCIn inte är låst när man klockar i FSBn.

Edit: Finns även Gigabyte GA-7N400-PRO2

Visa signatur

HP nx9420 | Intel Core 2 Duo @ 2Ghz 4mb L2-cache| 4Gb 667Mhz | ATI Mobility Radeon X1600 256Mb | 200Gb 7200RPM

Permalänk
Medlem

AGP är låst, det är Gigabytes Easytune 4 som visar fel där. PCI är också låst efter vad jag hört. ALLA nforce2 har låst PCI. Har själv Gigabyte 7N400-L sen förra veckan (problem med mitt 8RDA+ och eftersom att jag hade varit där och pillat bort originalflänsen på nordbryggan antar jag att garantin inte gäller).
Nackdelar med mitt 7N400-L var att jag inte fick det inbyggda nätkortet att funka och att man måste använda dip-switchen för att ändra multipel. Sen har det inte lika höga spänningsinställningar som andra moderkort typ 8RDA+ (och varför har de höjningarna i Voltprocent istället för i rena Volt?)
Enda anledningen att jag köpte moderkortet var att jag ville ha ett nytt snabbt och det var det enda de hade på A-tech I Skellefteå.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE