Flygsimulator i all ära, men jag vill ha Stridsvagnssimulator.

Permalänk
Medlem

Flygsimulator i all ära, men jag vill ha Stridsvagnssimulator.

Jo.. precis.. Jag vill ha stridsvagns simulator. Modell verklighetstrogen.
Jag skulle vilja skjuta med Stridsfordon 9040 igen... som på den gamla goa tiden i försvaret. Och det ska vara som på riktigt.
Antingen skjuta laser och låta kalkylatorn räkna ut framförhålling eller skjuta med balja (ballistiskt). Riktiga siktet och inge junk hårkors som det är i alla spel, ett + tecken är inget riktigt sikte.
Jag vill även kunna köra Stridsvagn 122 och ja.. massa andra utlänska modeller... Fan vad kul det skulle vara.

Asså som flygsimulator fast för stridsvagnar... Med multiplayer stöd!!

Vad tycker ni om den idén? och finns det något sådant spel? jag har inte hittat något iaf.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Har en polare som kör vangsimulator kan kolla i morgon vad det heter.

Visa signatur

Ordspråk 1: Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en större.
Ordspråk 2: Det är aldrig försent att ge upp.

Permalänk
Medlem

Steel Beasts

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Japp, Steel Beasts är den klart bästa (och mest realistiska) stridsvagnssimulatorn på marknaden. Du kan välja mellan M1A1 eller Leopard 2A4. Det enda som inte riktigt håller måttet är grafiken. Steel Beasts 2 är dock under utveckling och det kommer ha en helt ny och fräsch 3D motor, har stora förhoppningar om den simulatorn.

Permalänk

Ingen som kommer ihåg det gamla sköna Armored Fist?
Det var grejer det, fast det var väl en M1A1 Arbrams man fick köra där.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jo tack, och försökt glömma också. Ett magert shoot 'em up var vad det var. iM1A2 däremot var mer inne på rätt linje.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk

Jag pratar inte om 3an eller 2an nu utan det första
När man lirade det var man så liten att man inte förstog att det var arkad.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Ingen ursäkt

M1 Tank Platoon var långt för och visade vart skåpet skulle stå.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk

Testa WW2-online i en Panzer... Fast dom har ingen laseravstånsmätare förstås.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF