Permalänk
Medlem

Radeon 9600 eller 9600xt?

hej

jag ska köpa ett nytt grafik kort.

jag undrar bara vilket kort jag ska köpa 9600 eller 9600xt.

Permalänk
Medlem

ATI Radeon 9600XT är bättre därför rekommenderar jag det.

Köp xt om plånboken tillåter!

edit: stavfel

Permalänk
Medlem

tycker du ska kompromissa och ta et 9600 PRO

mycket bättre än vanliga pro och kostar inte mycket. Akta dig för EZ versioner som är nerklockade bara.

Permalänk
Medlem

Men vilket är bäst av dom två?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Självklart ska du ta ett 9800pro för 2000.-

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Xt skulle jag nog ta, men jag föreslår 9800se. iofs så kostar det några hundra mer men man får mycket mer prestanda om man lyckas flasha det till ett pro/xt.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

om du ligger i prisklassen att köpa radeon 9600 ta dig en titt på Creative Geforce fx5900 för 1495:- då istället hos www.jmedata.se vilket är bättre än radeon 9600/pro/xt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk

XT är sämst... äger ett själv. ASUS ATI Radeon 9600XT. Många här på sweclockers som har samma fel som mig(, finns ju iofs många som det fungerar för också).

Bland annat: VPU recover,, dyker upp i spel, datorn är instabil som bara den, startar om utan förvarning, oväntad omstart i spel också. Nästan alltid när man startar datorn så står den i 60Hz-läge, fast när jag stängde av den stod den på 85Hz.

Nej, mitt kort är skit, hatar det något enormt.

Du kan ju läsa tråden om mina problem (2a sidan), det är ngra som svarat och en del som säger att de har samma problem osv:

"Helt plötsligt dör skärmen när jag spelare spel, den stängs av... (+fler fel)"

/Christopher

Permalänk
Medlem

christopher, vpu recorver kan du stänga av om det inte passar dig, eller så ordnar du bättre kylning, ELLER så skickar du tillbaka kortet.

"XT är sämst..." + "Nej, mitt kort är skit"

i mina ögon verkar det finnas fler kort än ditt och ett till.

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Medlem
Permalänk

Men doh... jag vet att man kan stänga av vpu recover... men vet du vad som händer om man gör det?? Nee, tydligen inte. Jo datorn haänger sig järnet o startar om som aldrig förr.

Och ja, det kan vara ett värmeproblem. men fläkten går för fullt samt att jag ar 2 120 mm som blåser igenom lådan. Tyvär är det också så att det inte finns ngn bra kynling (enligt mig) som passar detta skitkort. Jag vill ha Arctic Cooling VGA silencer för originalfläkten som e på, den låter helvete samt att den inte verkar göra särskilt mkt. Arctic coolingkylaren passar alltså inte till detta skitkort, så jag får vänta (har väntat nmånader) på att de kommer ut med en ny version som ska passa mitt skitkort.

Skicka tillbaka kortet? Kan man göra det efter ett par månader? Det viiste jag inte. o_O\/ berätta hur isåfall, hmmm.

SKITKORT är vad det är.

/Christopher