IQ-badboll på itel

Permalänk
Medlem

IQ-badboll på itel

Mailade itel och frågade om hastigheten på core/minne på dom 9800pro dom säljer fick detta fina svar

"Tyvär så har tillvrerkaran inte de informationen på sina förpackningar. Jag rekomenderar att du letar efter den sortens information på websidor som http://www.sweclockers.com/ eller dylik. Där finns lite info och länkar i t.ex. forumen."

Dom känner iallafall till sweclockers

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det som är problemet?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Dom vet ej vad dom säljer ju...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klart dom vet.

Vad vill du veta?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jag frågade ju dom vad de var för hastighet på core/minnen har redan fått svaret av andra så de spelar ingen roll längre..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men förklara detta med IQ-badboll?? Lite roligt med tanke på att ägaren är utbildad programerare nämligen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Du som är ägaren eller??

Detta med IQ badboll är ett litet utryck bara..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nope inte ägaren.

Han har fått många förfrågningar på hastigheterna på grafikkorten innan, men då det fanns EZ pro kort i 9600 serien med lägre klockfrekvenser som han fick byta in pga. att han uppgav riktiga pro frekvenser så har han slutat att uppge frekvenserna & hänvisar till tillverkaren istället.

En del tillverkare följer/följde inte ATI:s referenshastigheter nämligen.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: IQ-badboll på itel

Om du läser ett inlägg av mig, ser du att de inte har korten i lager............
därav kan de inte svara på din fråga - inget i lager - inget att se på ej heller ngt att testa

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prymikom
Mailade itel och frågade om hastigheten på core/minne på dom 9800pro dom säljer fick detta fina svar

"Tyvär så har tillvrerkaran inte de informationen på sina förpackningar. Jag rekomenderar att du letar efter den sortens information på websidor som http://www.sweclockers.com/ eller dylik. Där finns lite info och länkar i t.ex. forumen."

Dom känner iallafall till sweclockers

Permalänk
Medlem

Kunde kanske hänvisat direkt till tillverkarens hemsida istället.

Har handlat en del på itel. Funkar bra som fan, bra service o billigt är det

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Dåligt försök att smutskasta ett företag.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av camh
Dåligt försök att smutskasta ett företag.

Det är väl ingen smutskastning, hur resonerar du egentligen? Blir man bemött på ett visst sätt så har man all rätt i världen att vädra sina åsikter. Oavsett om dom är negativa eller positiva.

Säljer man en vara så ska man veta allt om varan, vet man inte så ska man ta reda på det. Annars är man inte vidare serviceinriktad. Detta förlorar företaget på i längden då 1 negativ kund snabbt blir 10 stycken, osv.

Om jag som kund blir bemött på det sättet så handlar jag bara hos ett annat företag. Enkel logik om man säger.

Permalänk
Medlem

Killen vet nästan allt om sina varorna han säljer, han är utbildad programerare & har hållt på med datorer i en 15år nu... tror jag det var kanske.
Dock så får han vad jag förstått kanske 20 mail om dagen med den typen av frågor... & hänvisar då till tillverkarens sida för närmre information numera.

Ska man resonera som midiland, så kan jag inte handla från någon butik för man kan garanterat påvisa någon felaktighet i de flesta butiker.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Killen vet nästan allt om sina varorna han säljer, han är utbildad programerare & har hållt på med datorer i en 15år nu... tror jag det var kanske.
Dock så får han vad jag förstått kanske 20 mail om dagen med den typen av frågor... & hänvisar då till tillverkarens sida för närmre information numera.

Ska man resonera som midiland, så kan jag inte handla från någon butik för man kan garanterat påvisa någon felaktighet i de flesta butiker.

Om han vet allt om sina varor så kanske han borde kunnat svara på den frågan köparen ställt. Det hade tagit lika lång tid som att hänvisa till annan källa!

Resonerar man som mig så får man bättre butiker! Enkel logik om man säger.

Förstår att du har någon personlig relation till denne person eftersom du tar åt dig så förbannat.

Hur skulle det se ut om en säljare i tex en bilaffär hänvisar till Volvo så fort någon frågar nåt om en Volvo. "alla ställer denna fråga därför hänvisar jag direkt till Volvo..." korkat resonemang.

Har man ett företag och säljer produkter direkt till kund så ska man vara serviceinriktad och vänlig. Detta är honnörsord inom säljaryrket!

Om han nu lider så av att kunder ställer frågor, att kunder "vill handla" av honom. Så kan han väl lägga upp en notis på sidan. "Hänvisar alla frågor om mina produkter till Google eller annan instans, vänligen maila inte mig med frågor om mina produkter för jag orkar inte svara...."

Permalänk
Medlem

Eller så tar man helt sonika själv reda på vad det är man ska ha. Då spelar det ingen roll vad personalen kan eller inte kan. Dessutom minskar chansen att man blir lurad. De flesta säljare är lena i käften ser ni.

Visa signatur

I was at another crime scene at that time officer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Om han vet allt om sina varor så kanske han borde kunnat svara på den frågan köparen ställt. Det hade tagit lika lång tid som att hänvisa till annan källa!

Resonerar man som mig så får man bättre butiker! Enkel logik om man säger.

Förstår att du har någon personlig relation till denne person eftersom du tar åt dig så förbannat.

Hur skulle det se ut om en säljare i tex en bilaffär hänvisar till Volvo så fort någon frågar nåt om en Volvo. "alla ställer denna fråga därför hänvisar jag direkt till Volvo..." korkat resonemang.

Har man ett företag och säljer produkter direkt till kund så ska man vara serviceinriktad och vänlig. Detta är honnörsord inom säljaryrket!

Om han nu lider så av att kunder ställer frågor, att kunder "vill handla" av honom. Så kan han väl lägga upp en notis på sidan. "Hänvisar alla frågor om mina produkter till Google eller annan instans, vänligen maila inte mig med frågor om mina produkter för jag orkar inte svara...."

Som jag skrev så vet han nästan allt om sina varor.

Visst får man bättre butiker om man konsekvent inte handlar av dem som ger dålig service men nu är det inte så alltid eftersom alla vill handla så billigt som möjligt & den här prispressen ger sämre service faktiskt, iofs. vet jag faktiskt inte varför han inte svarade på frågan eftersom han vet hastigheterna, kan vara så att det var en praktikant som svarade på den men jag vågar inte uttala mig om det.

Visst känner jag honom men det är mindre relevant då jag inte skriker ut att han är bäst osv... eller hur?

Har du handlat av honom? Han tar sig nästan alltid tid att småprata lite med kunderna även vid hög kundbelastning. Är han ensam med kunden så pratas det vilt om det mesta så service finns det hos honom men är han ofelbar? knappast! Han är ingen övermänniska...

En del av produkterna han säljer är klickbara i webshoppen & då hamnar du hos tillverkaren & vad jag förstått så är det hans målsättning att försöka att ha så många av de poulära produkterna klickbara så att säga.

Han har faktiskt väldig hög kundbelastning nu & iofs. ingen ursäkt men han drabbades av 2! inbrott med ca 2-3 timmars mellanrum för en tid sen, vilket resulterade i en massa strul för honom vilket kanske gör att han känner sig lite stressad nu, det är inte lätt när det kommer till försäkringsbolag dom verkar vilja ha en fullständig levnads historia nedtecknad.

Det jag iofs. undrade över när jag gick in i tråden var faktiskt vad är en IQ-badboll fastän jag inte frågade om det direkt, för det har jag aldrig hört innan.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless