Vilka är domLäskigaste Spelen?

Permalänk
Medlem

Vilka är domLäskigaste Spelen?

Som sagt, vilka är dom läskigaste spelen?
Helst multiplayer också
Ska lana snart så jag behöver alla tips ni kan ge!

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Barbie i Svansjön?

Visa signatur

Signatur

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2/3, Clive Barkers: Undying...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Som rawis säger: Clive Barkers Undying helt klart!

Permalänk
Medlem

som dice och rawis, Undying...

Permalänk

Undying - Har jag fortförande inte spelat igenom än.
FarCry - Har sina läskiga ställen.
Unreal2 - Det hade också sina ställen. Särskillt på alien-skeppet och levande planeten.
Painkiller - Läskigt när horder av udda fiender stormar dig.

Sen vet jag inte många fler som är direkt läskiga som har kommit ut än. Det är alltid något ställe man rycker till på i alla spel.

Och ja, jag spelar bara FPS spel. Men med vissa undantag (GTA3/VC, Max Payne, Mafia, etc)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

System shock 2

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Och Thief spelen, helt klart! Vissa banor med undeads är ju läskiga som fan om jag minns rätt.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

resident evil spelen
silent hill 1/2/3

undying?var en kille här på forumet som skrev i nån tråd att han höll på att skita ner sej när han spelade det,wow,tänkte jag och testade det med stora förhoppningar(är en skräck fantast)..men..satt och gäspade mej igenom hela spelet...tom half life är mer skrämmande.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Doom2-Ljuden som monstren ger ifrån sig.

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

Resident Evil och The House of the Dead

Permalänk
Medlem

Undying

Farcry

AvP 2 tyckte jag med va lite läskig

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Eternal Darkness, Resident Evil och Quake 1.

Permalänk

Hitman 2 är kanske inte så läskigt men väl spännande.

Visa signatur

...Many soldiers eighteen years, drown in mud no more tears. Surely a war no-one can win, killing time about to begin...

Permalänk
Medlem

AvP och AvP 2 kan väl vara kul och läskigt i multiplay....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Undying - Har jag fortförande inte spelat igenom än.
FarCry - Har sina läskiga ställen.
Unreal2 - Det hade också sina ställen. Särskillt på alien-skeppet och levande planeten.
Painkiller - Läskigt när horder av udda fiender stormar dig.

Sen vet jag inte många fler som är direkt läskiga som har kommit ut än. Det är alltid något ställe man rycker till på i alla spel.

Och ja, jag spelar bara FPS spel. Men med vissa undantag (GTA3/VC, Max Payne, Mafia, etc)

lol kallar du far cry och unreal2 spelen läskiga ? haha du e rolig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker många spel har sina delar där dom kan vara läskiga och där man kan få en regäl adrenalin kick!

Så de är igentligen ganska svårt att säga vilket spel com är "läskigast"
Men Undying är lite ruggigt, AvP 1/2, painkiller.

Alla dessa spel är okej fär en 5åring i vissa delar medans man skiter på sig ibland. De beror på. Men jag har svårt att hitta något spel som är så värst läskigt multiplayer. Battlefield Vietnam? de kan faktiskt vara ganska läskigt ibland.

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {{{HAZZARD}}}
lol kallar du far cry och unreal2 spelen läskiga ? haha du e rolig.

Läs lite noggrannare så ser du att jag sa "De har sina ställen". Jag menade då inte att dom är läskiga rakt igenom. Det hela beror också på hur och när man spelar igenom spelen. Unreal2 varvade jag under en natt då jag satt i mörkret med högt surround och med mitt då nya 9800Pro för bästa grafiken i spelet. Då känns det rätt så udda att spela igenom just den levande planeten med organisk omgivning. Även det mörka rymdskeppet med kvicka robotar överallt som ger ifrån sig udda ljud och skjuter som tokar.
FarCry spelade jag också nästan igenom helt i mörkt rum med surround och bästa grafik. Vissa delar av spelet med mutanter är faktiskt pirriga.

Antar att du är som min lill-brorsa som spelar igenom alla spel med dagsljus i rummet och spegelbild av ditt fönster på din skärm med hörlurarna runt halsen. Vad är det för nöje med att spela då?:rolleyes:

Det handlar som sagt om att leva sig in i spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

cs är läskigt när nån hoppar fram framför käften på en.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
cs är läskigt när nån hoppar fram framför käften på en.

Jepp, en gång så kissa jag ner mig när det hände.

Permalänk
Medlem

{{{HAZZARD}}}: Har man hög gamma på farcra är det inte läskigt men har man den som det ska vara och det verkligen är svart där det ska vara svart så är det läskigt. Knalla runt med en ficklampa och inte veta vad det är för hemska mutanter runt hörnet.

Permalänk
Medlem

Jag måste få säga att undying skrämde mig inte ett dugg.
Silent hill 3 var ganska bra..

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

'AvP1', som marine.

'Nosferatu', har jag inte spelat själv, men det sägs vara scary.

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

AvP1 kan du lira co-op i multiplayer som marine. Ja, det är läskigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
'Nosferatu', har jag inte spelat själv, men det sägs vara scary.

Testade det, och jag tyckte det var jättedåligt... För det första var det inte läskigt alls. Dålig grafik, dåliga kontroller osv.

Visa signatur

Sometimes you have to kill the spider to save the butterfly.

Permalänk
Medlem

gamla halvliv kan vara ganska läskigt, sitter där sent vid 2 ½3 på natten, så kommer det nått från taket, skvirk skvirk, håller man på att dö, och så är det bara några "alienspindlar" då blev jag rädd.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
{{{HAZZARD}}}: Har man hög gamma på farcra är det inte läskigt men har man den som det ska vara och det verkligen är svart där det ska vara svart så är det läskigt. Knalla runt med en ficklampa och inte veta vad det är för hemska mutanter runt hörnet.

Precis!
Det är därför man köper spel, man köper en upplevelse.
Jag skulle inte kunna tänka mig att köpa t.ex. Far Cry för 450 :-, spela det i dagsljus med halvlåg musik bara för att kunna säga att man varvade det snabb men att det inte alls var så läskigt som andra tyckte. Då har man kastat pengarna i sjön.
Sänkte själv gamman direkt när jag märkte att jag kunde se helt ok även utan nightgoogles, för ca 20 minuter sen. Har börjat komma in på de mer skrämmande partierna nu.
Rullgardinen nere, 5.1 dunkar i rummet. Far Cry är tamef*n läskigt.

Permalänk
Medlem

Alien vs predator vågade jag inte ens börja spela, minns bara att jag såg en skugga som rörde sig i ett rum... ett rum och korridorer med blinkande lysrör.
Jag fixade det inte, måste ha varit med om ett trauma i barndomen

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Har inte kört så många läskiga spel på sistone. Ska köra Far Cry så fort nya datorn kommer.
Däremot kommer jag ihåg Gabriel Knight 2, iirc. Det med FMV genom hela spelet. Framåt slutet så knallar jag iallafall in i en grotta efter att ha vandrat runt i en dimmig skog på natten , med enbart en lyckta i handen. Väl inne i grottan sitter "skurken" på huk naken, nerblodad som fan på en hög lik och käkar på en arm. Då höll jag fan på att skita ner mig. Backpedal utav bara helvete och sprang en bra bit innan jag sansade mig.
Sen vill jag minnas att det/de första Alone in the Dark spelen var riktigt ruggiga. Mest kanske för att inget liknande hade gjorts förut.
Sen var ju Doom fett läskigt, iallafall jämfört med Wolfenstein 3D (och dess efterföljare) som var det enda fps man spelat innan. Var ju inte van att fula rosa demoner kommer köttandes mot en i full kareta nerför en trappa när man kommer med en liten skiten pistol i handen. Lät som fan gjorde den också.
idkfa fort som attan ibland

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Keen: Ja, Gabriel Knight 2 skrämde slag på en på sin tid. Riktigt läskigt sista kapitlena när det börjar dyka upp varulvar och sheit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Läs lite noggrannare så ser du att jag sa "De har sina ställen". Jag menade då inte att dom är läskiga rakt igenom. Det hela beror också på hur och när man spelar igenom spelen. Unreal2 varvade jag under en natt då jag satt i mörkret med högt surround och med mitt då nya 9800Pro för bästa grafiken i spelet. Då känns det rätt så udda att spela igenom just den levande planeten med organisk omgivning. Även det mörka rymdskeppet med kvicka robotar överallt som ger ifrån sig udda ljud och skjuter som tokar.
FarCry spelade jag också nästan igenom helt i mörkt rum med surround och bästa grafik. Vissa delar av spelet med mutanter är faktiskt pirriga.

Antar att du är som min lill-brorsa som spelar igenom alla spel med dagsljus i rummet och spegelbild av ditt fönster på din skärm med hörlurarna runt halsen. Vad är det för nöje med att spela då?:rolleyes:

Det handlar som sagt om att leva sig in i spelet.

vissa delar ? det är inte ett dugg skrämmande och nej jag spelar väl knappast såna spel i dagsljud men kom inte och säg att såna spel är skrämmande, isåfall har du en konstig syn på skrämmande.