Permalänk

Lite kritik på hemsida

Sitter och pysslar med ett projektarbete för tillfället, som går ut på att bygga en hemsida om Windows historia.
Skulle gärna vilja få lite kritik på själva upplägget desingen av sidan.
Det som ska bytas ut på den är loggan och möjligtvis den lite väl baby-blåa bakgrunden där. Men annars då? Några kommentarer?

Ber er förövrigt ignorera engelskan eftersom den inte är rättstavad än så det ser säkerligen lite skevt ut. Kommer en uppdaterad version senare idag.
Som ni ser är jag inget geni på att göra flashiga hemsidor men får hoppas den går igenom ändå. Där det nu står "mer tjosan" kommer det finnas bilder m.m som livar upp det hela.

http://w1.320.telia.com/~u32012803/projekt/index.html är adressen.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

på tour9.html har du missat ett W (dubbel v) i Windows.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Fixa till nån snyggare logga i Photoshop

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Squeeze
Fixa till nån snyggare logga i Photoshop

Loggan är iofs gjord i photoshop men jag ska byta den.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Menyn ändrar sig på vissa sidor. (Om man trycker på "About the page")
Sen så tycker jag att du ska krympa menyn. Den är på tok för stor. Och sen var det loggan, men det har ni ju redan sagt.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

hmm...

Varför Windows? Är inte Linux mer intressant?

Visa signatur
Permalänk

Re: hmm...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fishtail
Varför Windows? Är inte Linux mer intressant?

Då skulle jag ju behöva lära mig en massa om Linux, orka. Det är ju projektarbete i skolan så.
Dessutom fanns det inte riktigt nån bra resurs om detta som inte bara var tekniskt mumbo-jumbo.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

tycker om sidan överlag, gillar lösningen med loggan (inte själva bilden, det blåa/gröna)

verkar dock vara ett ganska tråkigt ämne att göra projektarbetet i?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph0ng
tycker om sidan överlag, gillar lösningen med loggan (inte själva bilden, det blåa/gröna)

verkar dock vara ett ganska tråkigt ämne att göra projektarbetet i?

Kom inte få nåt bättre...

Edit: Nu i efterhand kommer man ju på 1000 bättre saker men just då var idétorkan total.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

1. Sidan är inte alls validerad, som det står på sidan. :]
2. Lite mer enhetlighet under "take the tour", då menar jag mojen bredvid texten, med bilder/länkar. Ibland står det Pictures och Links, ibland läggs n/a till och ibland står det inget alls.
3. Stilrent, bra. Behövs inte mer.
4. Roligare logga?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
1. Sidan är inte alls validerad, som det står på sidan. :]
2. Lite mer enhetlighet under "take the tour", då menar jag mojen bredvid texten, med bilder/länkar. Ibland står det Pictures och Links, ibland läggs n/a till och ibland står det inget alls.
3. Stilrent, bra. Behövs inte mer.
4. Roligare logga?

Ehm, vad menar du med inte validierad? Har ju kollat den mot W3C: standarder?

Edit: Oj, la visst till en liten ändring i efterhand som förstörde allt! Måste fixa

Edit2: fixat

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Det ser lite annorlunda ut i IE och i Firefox. Du kan ta en titt på hur jag upplever världen här: http://lockecole.ath.cx/Fredrik%20swecare.png

Permalänk
Medlem

det är ju ett plus att du har anpassat färgen på loggan efter ff och inte ie iaf

Permalänk
Medlem

alla sidor validerar inte på sajten?