.sub filer i .avi filer?

Permalänk
Medlem

.sub filer i .avi filer?

Jag letar efter ett program som kan lägga in undertexter (.sub filer) i .avi filer.
Jag har för mig att ett program som hette virutaldub kunde det? Var kan jag få tag på det?

//mixdisk

Edit: jag fick tag på vitutualdub nu, ska kolla om det var det jag letade efter

Permalänk
Medlem

VobSub heter väl ett program, annars kör du VideoLAN som har den funktionen inbyggd i sin spelare.
http://www.videolan.org

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gussan
VobSub heter väl ett program, annars kör du VideoLAN som har den funktionen inbyggd i sin spelare.
http://www.videolan.org

Hm... nja, jag är ute efter ett program som kan lägga in texten i en avi fil så att den ligger där, inbakad i .avi filen.

Permalänk
Medlem

Aha, du menar så... Det var ju en annan sak det, ingen aning.

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Hedersmedlem

För att göra det måste du koda om filmen, något som tar tid och som resulterar i en film med sämre kvalitet.

Varför vill du ha hårdkodade subbar? Mycket smidigare att använda Vobsub imho.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
För att göra det måste du koda om filmen, något som tar tid och som resulterar i en film med sämre kvalitet.

Varför vill du ha hårdkodade subbar? Mycket smidigare att använda Vobsub imho.

Ok... får väl ge upp då.
Det var mest om man skulle skicka den till sina lata vänner som inte orkar använda vosub lite smidigare helt enkelt

Permalänk

Lånar tråden lite.

Finns det andra program som funkar på samma sätt som VideoLAN vad gäller textning av filmer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grotesk
Lånar tråden lite.

Finns det andra program som funkar på samma sätt som VideoLAN vad gäller textning av filmer?

Jepp, bsplayer är bra.

Permalänk

Hmm, får inte fram nån textning till filmen i BSplayer. Hade samma problem med VideoLAN. Texten liger i en .sub-fil.

EDIT: Ok, märkte att textningen var i fel format.