Permalänk

Ta bort fläkten i nätagget.

Tja, sitter på en p120 med för tillfället bara en fläkt, i nätagget och jag vill ta bort alla fläktar i den, främst för att få det jättetyst och för att är så dammig att den förmodligen inte kyler något vidare iaf. Är det bara att slita ut fläkten från nätagget? (inte bra alls på att löda).

// MVH martbhell

kom på att jag måste kanske inte ta bort den.. kanske är lika lätt lika bra att "avaktivera" den?

Visa signatur

[size="2"]Dh W 2003: Row n Seat -> 1337[/size]

Permalänk
Medlem

klipp av kablarna till den, och isolera ändarna med lite tejp

Permalänk
Medlem

Blir inte nätagget överhettad? =/

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Avstängd

Utan fläkt i PSU:n så finns det risk för överhettning som Moddg33k säger... Till och med på en p120....

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Mät hur varm luften som kommer ur nätagget är, belasta seda agget ordentligt och mät igen, så får du ju ett humm om hur varmt det blir. I regel tål ett nätagg rätt höga temperaturer, men det beror ju komponentkvaliteten etc.

Permalänk
Medlem

Kör fläkten på 7 volt.

Visa signatur

Intel P4E (Socket775) 3.2@3.6Ghz | Abit AS8 i865PE | A-Data 1Gb PC4000 | Zalman CNPS7700-Cu
Chieftec BX MidiTower 360W | Samsung 3,5" ATA100 120Gb 7200RPM HDD | NEC ND-3520A DVD±R DL
Creative GeForce4 Ti4800SE@Ti4800 AGP8x | Creative SoundBlaster Audigy 2 | Samsung 17" 720T TFT

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du med öppet nätagg så går det nog bra utan fläkt.
Gör du inte det så är kommer det med största sannolikhet gå sönder efter ett par dagar. Troligen ännu tidigare om det sitter i en låda.

Fläkten är enkelt att koppla bort eller byta. I stort sett alltid sitter det en kontakt där fläkten är inkoplad. Bara att dra ur och se glad ut.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Testa att damma ur datorn när du ändå är igång...

Visa signatur

[size="1"]Min lillebrorsa, när jag förklarat om resistans för honom:
-Leder smala människor ström sämre?
Mitt svar: De leder sämre på längden, men bättre på tvären...[/size]

Permalänk
Medlem

kör istället på 5 eller 7 volt. ta inte bort den vad du än gör

Visa signatur