Permalänk

Komma in i BIOS på en Compaq

Är det någon här som vet vad man ska trycka på för knapp/knappar för att komma in i bios vid bootningen på en compaq?
Skulle bli mycket glad om någon har en aning.

Tack på förhand!

Permalänk

På min gamla compaq visste jag inte heller hur man gjorde, så jag fick en ide. Precis när den bootade bankade jag utav bara helvette på tangentbordet(gärna samma knapp hela tiden). Och vipps kom det upp en rad om att det var fel på tangentbordet samt några blåa rutor som undrade om man ville in i bios.
Ganska udda metod men det fungerade iaf

Hoppas det fungerar för dig också

Permalänk
Medlem

En del gamla compaqar behöver du en diskett för att komma in i bios...!

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk

Haha, njae. Jag skulle gärna veta lite mer exakt vad man ska trycka. Tangentbordet som jag sitter vid just nu är inte mitt.
Men om jag inte får ett annat svar så får jag väl prova ditt alternativ.

Permalänk
Medlem

Det är F10 på min bärbara compaq, testa med det.

Permalänk

Men jag menade inte att du skulle banka sönder det! Bara tryck på någon tangent väldigt mycket så frågar den om du vill gå in i BIOS. Min gamla var förövrigt en Presario 4830 (266mhz och 32Mb ram va mycket på den tiden:))

Permalänk

Tackar för alla svar. Nu har jag testat och det var F10 man skulle trycka. Men bioset var ju inte allt för kul. Är det någon som råkar veta var man kan få tag på ett senare kanske lite roligare bios?

Permalänk
Medlem

Roligare vet jag inte om det är men nyare kanske det finns.

http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

EDIT: måste börja läsa alla post.....

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)