Varför hackar MOHAA-Spearhead?

Permalänk

Varför hackar MOHAA-Spearhead?

Jag har lirat MOHAA innan utan några problem alls, å kör samma inställningar nu. Ändå hackar det som f-n.

AMD Athlon XP 2000+
256 MB Ram
Geforce MX 400 64MB
Win XP Pro - SP1

Har testat att gå ner från 800*600 till 640*480, men det hjälper föga.
Kan det ha med patchar å göra kanske?

Kör med:

Patch 2.11
Patch 2.11 to 2.15
Blood patch
No-CD fix till 2.15.

När jag lirade MOHAA körde jag helt opatchat, men har gjort en nyinstallation av det nu när jag skaffade Spearhead. Patchade då MOHAA med:

Patch 1.11
Blood patch.
No-CD fix.

(Blir så trött på alla j-a patchar.)

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |

Permalänk
Medlem

Är inte säker på varför det strular för dig. Lirade MOhha/SH på min gamla P3 600 och det gick suveränt. Med den utrustning jag har idag går det ännu bättre. Kan du ha strul med grafikkortet/drivrutiner? Hoppas du kommer på vad som är problemet för det är ett kul spel

Visa signatur

AMD Athlon XP2400+ Thoroughbred 2000MHz/2.0GHz | TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC2700/DDR333 184pin 333MHz CAS2.5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C0ffe
Är inte säker på varför det strular för dig. Lirade MOhha/SH på min gamla P3 600 och det gick suveränt. Med den utrustning jag har idag går det ännu bättre. Kan du ha strul med grafikkortet/drivrutiner? Hoppas du kommer på vad som är problemet för det är ett kul spel

Tjena

Körde du opatchat då eller?

Känns som det kan vara nåt sånt som strular eftersom jag lirade MOHAA utan några som helst problemos.
Systemkraven på dessa spel e ju rätt låga oxå. Kanske e blood-patchen som krånglar.

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2000+ | GA-7VA-C ATX KT333 | 2x256MB DDRAM | Geforce4 MX440 64MB | XP Pro SP2 |

Permalänk
Medlem

Körde med de flesta patchar som du nämnt. Jag har för mig att jag körde en Blood-patch (nödvändigtvis inte samma som du) och det funkade ändå helt ok.

Visa signatur

AMD Athlon XP2400+ Thoroughbred 2000MHz/2.0GHz | TwinMOS Original 512Mb DDR-DIMM PC2700/DDR333 184pin 333MHz CAS2.5

Permalänk

Har samma fucking problem. Men jag har inte installerat om eller något. Utan bara la av spelade kanske en månad. sen nu har jag en fps på cirka 1 till 6.??
Det ända jag gjort är laddat ner nya Drivrutiner till Mitt Grafikkort ATi Radeon 9600pro??? Drivisarna Måste vara problemet

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

har du problem i några andra spel eller bara i mohaa?

Permalänk

bara i mohaa och mohaas

Visa signatur

Permalänk

Märkte igår att jag har samma problem. Jag har haft Mohaa installerat länge nu och har spelat det utan problem i orginal-versionen med blod-patch. Igår så fick jag tag på Spearhead av en polare som jag genast installerade med några uppdateringar. När jag började spela så hackade det en del och grafikbuggar dök upp överallt. Det blir bla vita fyrkanter på marken där patron-hylsor landat och där det har blivit explosioner. Riktigt irriterande. Har dock inte hunnit felsöka än, men tror det antingen beror på nya catalyst eller patcharna till spelet. Återkommer när jag hittat lösning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

okej
Kan man installera äldre Drivrutiner.. elr måste man ta bort dom nya först?

Visa signatur