Bästa lan spelet? + LAN

Permalänk
Medlem

Bästa lan spelet? + LAN

Vilket är det just nu bästa muliplayer liret?
Vilket ska man införskaffa sig?

Läs gärna denna tråden också:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=27198...

//Moor

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Far Cry Skitgrymt över LAN.

Permalänk

Vet inte just det "bästa" spelet. Däremot så vet jag att det finns många nya spel som måste testas i på LAN. FarCry, BF:V, UT2k4, Painkiller osv. Det beror också på hur många ni är som spelar. Är ni över 15 pers så blir det nog skitkul med de större lagbaserade spelen som FarCry, BF:V och UT2k4 (Onslaught & Assault). Är ni under 10 så kan ni köra mer DM-baserade spel. Painkiller lär det vara riktigt ös i har jag hört när det gäller just DM. Ska själv testa det imorgon. Även UT2k4 har ett härligt tempo i DM/TDM.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Far Cry bästa i lan

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Medlem

UT2k4
:)och varför inte TRIBES2 som ändå snart kommer att bli gratis!:)

Permalänk

Starcraft !!!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

CoD, UT, HL + moddar (NS t.ex), Warcraft III, Collin McRae Rally 2.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem

Jag köpte en PC bara för att kunna spela Call of Duty

Tur att det kommer till Mac snart

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

ut2004 så klart (unreal tournament 2004)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Jag köpte en PC bara för att kunna spela Call of Duty

Tur att det kommer till Mac snart

Jo, du har verkligen tur

Permalänk

Counter strike med superhero mod kan va jävlit skoj eller wc3 mod då kan man ha samma server hela lanet och så kan man spela upp expen så att man har en schysst hero till slut.

Permalänk

om man e en 10-15 pers på lan som man känner så valfritt shoot em up spel med mulitplayer möjligthet kul som fan! Counter Strike med Speed hack e också kul( men bara med speed hack inget imba autoaim).

Visa signatur

Vila i frid Oscar Sòlen jag kmr aldrig att glömma dig. :(
Jag lirar CS och skiter i vad ni säjer!

Permalänk
Medlem

Jo, vi lär väl bli runt 300 - 500 pers.. så nog är vi över 15.
Vice City i multi är ju osså kul som fan.

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Halo är förbannat kul i lan, dod, och warcraft 3 + tft men jag tror nog fan att halo var det roligaste förra lanet

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

UT. Vilken helst av dem är otroligt kul. Speciellt mellan kl 03 på natten fram till 9 på morgonen typ

Permalänk
Medlem

Battle Field 1942 - Desert Combat , HELT KLART!

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts: UT2004, FarCry, Painkiller, BF:Vietnam. Och Bf: Desert Combat, börjar dock själv tröttna på dc nu, efter ½ års lirande. Dags att testa nåt annat

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

serious sam är ball som fan på småtimmarna i coop

Visa signatur

Myror är goda

Permalänk
Medlem

serious sam 1 & 2 svåraste svårighetsgraden i coop...det e skojj

Permalänk
Medlem

spel

Tycker att PVK till half-life är jädrigt skoj när man har tröttnat på alla andra spel. Det blir lätt oseriöst och då är det skoj som bara den.

Permalänk

bumpercars mod till half-life

Permalänk

Sacred och C&C Generals Zero Hour

Permalänk
Medlem

Death Rally, helt klart. Kommer alltid vara ett av de bästa. GTA 1 och 2 är ju grymt i MP också.

Och sedan Tower Defense till Warcraft 3 är gudomligt, dock ogillar jag vanliga Warcraft 3 starkt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Battlefield med modden Silentheroes

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Diablo II, finns inget bättre lanspel. Särskilt roligt när alla är dumma och oerfarna, vi hadde feta intriger på lanet när fel person hittade "guldskölden" (vilket var en vanlig lagre shield). Rekommenderas, särskilt om man har lite tid på sig.

Permalänk
Medlem

En sak säger ja bara : Serious Sam på co-op !

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk

jag måste hålla med, Serious Sam på co-op är bland det kuligaste som finns...

även det gamla UT: GOTY

Permalänk

BF:V tyckte jag var riktigt tråkigt på lan, hittar man inget fordon så får man springa i 10 min för att komma till någon fiende och när man kommer dit så hinner man inte reagera innan någon som ligger i en buske eller något skjuter en.

Serious Sam är riktigt kul i CO-OP, UT2004 ( med Invasion ) och WC3 är väl de roligaste spelen på lan.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

CS

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Sitter aldrig på lan (jaja, lolla mig med Å, ni:p) men av Warcraft 3: TFT's kvalitéer av dömma så kan jag bara ana

Visa signatur

"How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?"