Fixade in Vatten kylningen [Modem mördaren]

Permalänk

Fixade in Vatten kylningen [Modem mördaren]

Jao då va det dax för vatten kylningen att hoppa in igen

Bestående av:

Swiftech MCW5000-A CPU
Hydor Seltz L20 II pump
Nån radiator som jag köpte av polaren
Och min gamla gele burk från ÖB som tank
Diverse slangklämmor slangar m.m

Så där såg det ut från början...

Börjar vi få en del på plats iaf

Nu börjar jag få lite stil på det med

Testkörning av allt så att det inte blir några missöden

Mer eller mindre färdigt med enastående resultat, ni ser väl även min hempetade Fancontroller ?

Idle 34-36C då jag endast surfar mircar osv :]

Full 42-44C efter en rejäl stund i Far Cry
Har inte provat att klocka så värt innan men sen tidigare med samma system så har jag hamnat runt ~2500mhz med min sura 2400+ och är väl ganska nöjd med det iaf

Bilderna är väl kanske inte dom bästa men bara för att jag har dragit ner dom från 1600*1200, Men dom funkar iaf... kom gärna med synpungter på det hela

// m0jjen

EDIT: nu funkar även bilderna

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

fint gjort, gillar din tank, ser ut som dom honungsburkarna vi brukade ha hemma förut

snygg fancontroller också

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

mjo tanken är lite av sitt slag så att säga :] tack, är faktiskt nöjd med fancontroller även om det inte är så svårt å hålla på med

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
fint gjort, gillar din tank, ser ut som dom honungsburkarna vi brukade ha hemma förut

Precis vad jag tänkte. Ser fint ut

Permalänk

ja men som d står i min fina specc så är det ju en sån här gammal geleburk från ÖB som dom låde "1liter gele för 39:-" lr liknande har haft värdens problem med tank för jag har d lite halvtajt i burken och har inte haft råd till en "5.25 bay.. så det fick bli det jag hade till hands

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

äh, så länge man inte irriterar sej till döds på att man har en geleburk ståendes i lådan så är det ju inget fel på tanken

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

jag tror att om du kortar ner slangarna till pumpen så kommer de itne plattas ihop lika mycket i böjarna

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

Kunnde du inte gjort det hela lite snyggare om du nu skulle posta allt här? Det är ju inget speciellt precis. Men diggar att det inte är en massa långa slangar kors och tvärs som många andra har. Fast iof så kyler du bara CPUn.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hur har du tätat burken? nipplar?

Permalänk
Avstängd

Heej, Snyggt, det är ett midi tower chassi va?
Hmm..vad är det för en burk/pump? Hur tätade du den? Silicon?

Kostnad för detta?
Ha de!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Kunnde du inte gjort det hela lite snyggare om du nu skulle posta allt här? Det är ju inget speciellt precis. Men diggar att det inte är en massa långa slangar kors och tvärs som många andra har. Fast iof så kyler du bara CPUn.

måste det vara jätte snyggt å flashigt för att man ska få posta det här ? om jag anser att det är okej att "bara kyla CPU:n" så kyler jag bara CPU:n lr hur ? och jag kyler inte andra komponeneter för att jag är lite temp bög ;P och sen för att kunna klocka så mycke som möjligt sen när min XP-M 2400+ kommer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Heej, Snyggt, det är ett midi tower chassi va?
Hmm..vad är det för en burk/pump? Hur tätade du den? Silicon?

Kostnad för detta?
Ha de!

Burken är Compucase 6919
Pumpen står iofs i mitt första inlägg men det är en Hydor Seltz L20 II
jag gav ungefär 1300~ exkl frakt och lite annat som siliconet..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarar
Hur har du tätat burken? nipplar?

allt är tätat med silicon (vanligt badrums silicon)

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

Helt okej! bara att du borde kasta iväg floppyn sen borde du sätta alla Hdd's där ist o ta bort den undra o borra bort "hyllan eller va ja ska kalla de) o flytta in Radiatorn där

Visa signatur

[Skräpdator] [Skräplaptop]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mojjen_86
måste det vara jätte snyggt å flashigt för att man ska få posta det här ? om jag anser att det är okej att "bara kyla CPU:n" så kyler jag bara CPU:n lr hur ? och jag kyler inte andra komponeneter för att jag är lite temp bög ;P och sen för att kunna klocka så mycke som möjligt sen när min XP-M 2400+ kommer

Jag klagade aldrig på det du gjort. Men jag tycker att du kan piffa upp lite i datorn också när du endå håller på och meckar. Det kan också resultera till en mer eller mindre temp-sänkning. Att bara visa upp det där är ju som att visa att upp sin dator när man nyss har kopplat in sina nya diskar. Ta inte illa upp:) Tycker bara att du borde lägga ner lite mer tid på det hela innan du skapar en tråd om det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shinjiN
Helt okej! bara att du borde kasta iväg floppyn sen borde du sätta alla Hdd's där ist o ta bort den undra o borra bort "hyllan eller va ja ska kalla de) o flytta in Radiatorn där

Mjo det är ju en ide det med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag klagade aldrig på det du gjort. Men jag tycker att du kan piffa upp lite i datorn också när du endå håller på och meckar. Det kan också resultera till en mer eller mindre temp-sänkning. Att bara visa upp det där är ju som att visa att upp sin dator när man nyss har kopplat in sina nya diskar. Ta inte illa upp Tycker bara att du borde lägga ner lite mer tid på det hela innan du skapar en tråd om det.[/B]

mjo sant men ville bara ha in kylningen hade inte så mycket tid för att jag skulle till sthlm osv men men :]

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk

Jag har inte riktig sett det innan men kör du med 2 fläktar?
Om du gör det så vill jag fråga dig en sak. Blåser det snabbare med två likadana fläktar efter varandra jämfört med en fläkt?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag har inte riktig sett det innan men kör du med 2 fläktar?
Om du gör det så vill jag fråga dig en sak. Blåser det snabbare med två likadana fläktar efter varandra jämfört med en fläkt?

Ingen anning men jag har ju en som blåser på den som är bakom och den bakom som suger.. men d bör d väl göra som den som suger lr (?)

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

Vilka fina kryss.

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
http://user.tninet.se/~neh982h/
Är tomt

jag vet har byt från telenordia till telia men d ska vi nog kunna fixa

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com

Permalänk
Medlem

mycket creds till ghettotanken *tummenupp*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnorlaX
mycket creds till ghettotanken *tummenupp*

har man inte råd med en 5.25" bay så får man ta va man har

Visa signatur

| A64 3000+ | Gigabyte GA-K8NS Pro | 1024 mb DDR Corsair Value Select | Club 3D x800PRO | Compucase CI-6919 | 120 GB 160 GB 160 GB | 10028 @ 3DMark -03 Oklockat www.m0jjen.com