"Fryslagg" i Windows XP Pro

Permalänk
Medlem

"Fryslagg" i Windows XP Pro

Tjenare!
Jag har ett mycket jobbigt problem som jag blir så innåt h***** irriterad på... När jag är i windows och snackar i ventrilo eller vad som helst så "fryslaggar" min dator i upp till 30 sekunder, ibland. Efter det så, oftast, blinkar skärmen... Vad kan detta bero på? Är det grafikkortet som är knäppt eller är det nåt annat?

Enligt "EVEREST Home" så är min CPU på 33-35 grader celsius och moderkortet på runt 25 grader celsius. Grafik kortet vet jag inte för det syns inte där... Men jag skulle bli mycket glad om nån hade en lösning på mina problem...

Man kanske ska tillägga att det fryslaggar inte i spel eller nåt sånt. Bara då jag är i windows... Medans jag skrev detta så hände det att den fryslagga 5 gånger....

Tack för hjälpen!

Visa signatur

//GudZen

Permalänk

har oxå samma problem o kör oxå xp pro, blir j*vligt irriterande när man sitter o surfar o plötsligt kan man inte röra på musen lr nått, så går det typ 15-30sek o skärmen blinkar till o allt blir normalt igen..

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Avstängd

Virus?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Virus?

Nej, inte virus.... Har scannat datorn och laddat ner ett program vid namn PCAlert4 ... Den säger att system temperaturen är över 100 grader celsius och att nån +5 V grej är 4.5 nånting... fattar inte så mycket av sådant men ... Har lagt in 3 st 100mm fläktar i den och endå säger den att system temperaturen är för varm...

**EDIT**
Har även laddat ner 2 st sök efter sasser skit med mera... inge virus ... Fortfarande glödhet

Visa signatur

//GudZen