Värmen påväg, förstärka rummet för sommarn!

Permalänk

Sommaren suger, varmt och jäkligt.

Permalänk
Medlem

ut å bada med er!!

Permalänk
Avstängd

Själv har man nyss införskaffat sig en ac

gick på 3999:-

men det är det värt .... hadde +35 inne förra sommaren

Permalänk
Medlem

Ska se om jag klarar 40C denna sommaren

Visa signatur

P4 2,4b @ 2,4GHz | 1x 512 DDR PC3200 | Gainward Gf4 MX440 64MB @ 385/630

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av utga
Själv har man nyss införskaffat sig en ac

gick på 3999:-

men det är det värt .... hadde +35 inne förra sommaren

hur mycket kyler den ner? hunnit testa än? vart köpte du den länk

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

En ac vi hade på företaget när det var varmt funkade skitbra, sänkte från 30+ till ca 19+ det var underbart tills det började regna inne... det hade blivit kondens som lagt sig i innertaket och sen började det regna....hehe som tur var klarade sig alla el-prylar

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk

Köpten en AC på Bauhaus för ett par år sen då de hade utförsäljning. Pröjsade runt 4-5000 har jag för mig...
Iaf har jag idag lyft arslet från "datorstolen" och förverkligat mina planera jag haft en längre tid. (läs år...)

Ventilation, 27 bilder

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Avstängd

jag köpte den på www.ellos.se

den håller 15 grader som kallast i vardagsrummet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Köpten en AC på Bauhaus för ett par år sen då de hade utförsäljning. Pröjsade runt 4-5000 har jag för mig...
Iaf har jag idag lyft arslet från "datorstolen" och förverkligat mina planera jag haft en längre tid. (läs år...)

Ventilation, 27 bilder

det där såg ju jäkla bra ut, tror inte jag kan göra samma sak iom att ajg bor i en hyresrätt =/

hur varmt blir det om man inte "släpper" ut varma luften,

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

ja, släpper man ut luften inne så är det lika bra att köpa ett värmeelement istället. Meningen är att man ska ha ett fönster öppet och blåsa ut där. Det syns på en av bilderna. Det blev alldeles för varmt att jobba där ett tag

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Avstängd

jag har min slang bara ut genom ett fönster. Ska ta och gå till en glasmästare å be dom skära ut ett hål i det. Så bara ha slangen genom det
annars trycker det in ganska mycket varmluft

Permalänk

jo, det gör ju det. Men är det ett hyffsat modernt 3-glasfönster kan du ju inte göra så. De två innersta är ju hermetiskt tillslutna så det ska isolera bra. Och vad ska du ha för där på vintern?

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Bara gå ut och njut, inte sitter man inne framför datorn och chattar/spelar när det är fint ute!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Avstängd

det är bara ett 2 glasfönster

ska sätta dit en ventil så när man inte har slangen där så skruvar man dit "locket"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
Bara gå ut och njut, inte sitter man inne framför datorn och chattar/spelar när det är fint ute!

ut och njuta varje dag hela sommaren?? ~12 timmar om dagen(då solen e uppe)??

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Själv bor man i källaren. Blir aldrig varmare än 21-22 grader oavsett hur varmt det är ute. Enda problemet är att blir något fuktigt i takt med att värmen ute ökar. 3 stycken "Torrbollen" löser dock det problemet helt.

Permalänk
Medlem

Jag har en liknande den från bauhaus, funkar fint men drar asmkt ström, 400 watt om jag inte minns helt fel på högsta nivån.

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korspo
Jag har en liknande den från bauhaus, funkar fint men drar asmkt ström, 400 watt om jag inte minns helt fel på högsta nivån.

400w är ju rätt så lite för att kyla ett rum. Den på rusta drog ju 2700w. Hur effektiva är de egentligen? Klarar en för runt 5kkr av att kyla ett rum på 20m2 i söderläge med en dator som är igång dygnet runt? Då är det ju nästan värt det...

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem

testa med korsdrag plus köp ett gäng usb fläktar så löser sig det nog....

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

offtopic:

RoleX, fan va jobbigt, ens klasskompis blir missahandlad å dör..för sin jacka antagligen..måste kännas helt förjävligt, var det länge sen?

har nån/några dömds till något?

ush, att sånt händer..vilket jävla samhälle vi lever i egentligen grabbar

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
offtopic:

RoleX, fan va jobbigt, ens klasskompis blir missahandlad å dör..för sin jacka antagligen..måste kännas helt förjävligt, var det länge sen?

det var i slutet av januari

har nån/några dömds till något?

ush, att sånt händer..vilket jävla samhälle vi lever i egentligen grabbar

Läs sida 1 längst ner av den här tråden

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3222612...

edit: en till artikel http://expressen.se/index.jsp?a=117235 hittade den nyss när jag sökte lite på expressen

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
400w är ju rätt så lite för att kyla ett rum. Den på rusta drog ju 2700w. Hur effektiva är de egentligen? Klarar en för runt 5kkr av att kyla ett rum på 20m2 i söderläge med en dator som är igång dygnet runt? Då är det ju nästan värt det...

Fel fel fel. Det står 2700W kyleffekt. Det är INTE vad den drar från eluttaget.
Min AC är på 2200W kyleffekt (7500 BTU) och drar 860W på full fräs.

Tänk på det en smula. 2700W? Hur många Ampere blir det på 230V? Jo, det blir 11,7A, vilket inte funkar så bra i våra hem som oftast har 10A-säkringar.

Men 860W är inte så himla lite det heller. Om vi säger att man har den igång 12 timmar per dygn i en månad, blir det nästan 300 spänn.

Visa signatur

"I've got a plan so cunning, you could put a tail on it and call it a weasel!" - Edmund Blackadder
"Det man inte har, och inte får, det TAR man!" - Vargen
The Mad Modders - bygger och moddar :: Sysinfo - info om mina datorer :: Res till Poros

Permalänk
Medlem

Själv ska jag inhandla 2st bordsfläktar å 99kr från rusta.
En vid datorn och en vid sängen

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |

Permalänk
Avstängd

Tur att min el ingår i hyran då

Annars hadde det blivit dyr den står på mellan 8- 12 timmar varje dag nu

Permalänk
Medlem

Re: Värmen påväg, förstärka rummet för sommarn!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuttra
When the shit hits the fan, i gonna be ready.

And me be here watching

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Problemet med att öppna fönstret är att solen fortfarnade kommer in och så fort solen lyser någon stans blir det varmt av det (ni vet väll hur växthuseffekten funkar?). Det är därför det inte fukar med att bara öppna fönstret om man har sitt rum åt väster eller söder. Jag hade mina fönster på vid gavel 24/7 förra sommaren och det blev typ 35 grader här inne vid 3-4 tiden, aldrig under 20 grader heller.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

jag hatar mitt söder läge. jag har AC fast det funkar ändå inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MadModder
Fel fel fel. Det står 2700W kyleffekt. Det är INTE vad den drar från eluttaget.
Min AC är på 2200W kyleffekt (7500 BTU) och drar 860W på full fräs.

Tänk på det en smula. 2700W? Hur många Ampere blir det på 230V? Jo, det blir 11,7A, vilket inte funkar så bra i våra hem som oftast har 10A-säkringar.

Men 860W är inte så himla lite det heller. Om vi säger att man har den igång 12 timmar per dygn i en månad, blir det nästan 300 spänn.

Trefas ffs! Ok, riktigt så långt tänkte jag inte. Men nu har jag tänkt... Fast jag tror inte att jag har kommit fram till något. Hur fungerar det där med kyleffekt? Hur kan det bli 2700W kyla om man bara matar in 860w? Man kan ju inte få ut mer effekt än man matar in, det vet jag iaf.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem

bor i min sköna källare jag... men brukar vara ute mest på sommaren... man ska passa på när man kan

Permalänk

vi bör protestera mot växthuseffekten

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu