Permalänk
Medlem

MP3-Spelare

Jag funderar på o köpa en, min gammla Mini-Disc lagrar juh itne så många låtar direkt
Jag hade tänkt mej en med minst 4 gig, typ Ipod mini
Men vad finns det för andra bra allternativ?

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det bara Creative muvo2 som konkurerar med ipod mini i 4gb klassen... Den har bättre batteritid men inte lika bra display/gränssnit/design.

Permalänk
Medlem

Jens of sweden skulle jag rekomendera. Dock finns de bara med 128, 256, 512 och (snart) 1 Gb minne. Beror på om man prioriterar kvallitet framför kvantitet. www.jensofsweden.com

Permalänk
Medlem

iRiver har hårddiskspelare.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UweN
Jens of sweden skulle jag rekomendera. Dock finns de bara med 128, 256, 512 och (snart) 1 Gb minne. Beror på om man prioriterar kvallitet framför kvantitet. www.jensofsweden.com

Skulle iPod mini inte vara kvalitet?

Visa signatur

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Permalänk

Köp inte Jens of Sweden, köp från den riktiga tillverkaren istället i så fall, då slipper du betala extra bara för att få Jens märket. Jag är lite tveksam till JOS spelare dessutom då jag har en polare som inte alls var nöjd över sin, så han bytte till en iRiver istället.

Själv har jag haft en iRiver iFP-395T (512mb) som jag var mycket nöjd med förutom minnet, så jag köpte nyligen en 20gb iRiver istället, och det köpet ångrar jag inte. Innan jag köpte iRivern så kollade jag upp de andra stora modellerna på marknaden, Creative Muvo2, iPod, iPod mini och Rio Karma... Men efter att ha läst om olika fall av bristfällig kvalitet hos iPod mini gällande hörlurskontakten, dess korta batteritid och min ovilja att vänta på att den ska släppas i Sverige, så bestämde jag mig på en iRiver spelare igen.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om någon tillverkare är på väg att lansera något Ipod mini Liknande då?
och även Rio? har läst att deras ska komma i en 4gb:s version till Sverige också, någon som vet när den kommer?
Vad är det för teknik i dessa små men ändå hårddiskbaserade mp3-spelare? Är det något nytt så man borde förvänta sig flera sådana inom en kort framtid?

Är också lite sugen på ny mp3-spealre då den gamla gick sönder, men jag tycker att "valiga" hårddiskbaserade är lite för stora och klumpiga och dom små flashlirarna har för lite utrymme, 4 gb räcker fint, ett krav till är ju då batteritiden, jag tycker att allt under 10 timmar är alldeles för dåligt. Ipod mini går ju bort då.

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk
Medlem

Är väl inte speciellt med hårddiskarna i de här spelarna förutom att de är små. Vad jag vet så är det samma teknik bara att de är mindre.

Visa signatur

Lätt som Paj