Brådskande, kan inte flytta filer till min mp3-spelare, den hittas inte av programmet

Permalänk
Medlem

Brådskande, kan inte flytta filer till min mp3-spelare, den hittas inte av programmet

Har en Creative Nomad Jukebox Zen och kör med tillhörande programvara. Har inte koll på vad programmet heter då jag sitter på jobbet nu, men Creative MediaSource kanske?!

Problemet är att när jag nu skapat mina spellistor i datorn som jag vill ha dem så kan jag inte föra över dem till spelaren, eftersom programmet inte hittar den.

Den ansluts med USB och jag hittar den i Utforskaren så den funkar som den ska.
Har provat att ha den inkopplad när datorn startar, att inte ha den inkopplad, att ha den urkopplad när jag startar programmet, att ha den inkopplad när programmet startar osv osv osv men den finns helt enkelt inte med i listan över vilka enheter jag kan välja.

Nån som vet vad felet kan bero på?
Alternativt kan jag prova att ominstallera programmet men då försvinner mina spellistor.
Nån som kanske vet hur man kan spara dessa?!

Snälla svara snabbt då det är brådis!

Danne

Permalänk
Medlem

Ja använder mig av Creative PlayCenter när ja för över musik till spelaren... Men några listor gör ja aldrig.. Överför man en mapp så lägger den sig ju i ett album..

btw. Har din Zen fungerat bra? Har inte kunnat använda min eftersom den hänger sig hela tiden.. I bussresor osv..

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem

Den jag har nu funkar bra, men har bara haft den i te veckor.
Min första funkade hur bra som helst, förutom att det blev glapp i hörlursutgången.
Fick bara ljud i vänster hörlur/högtalare.
Bytte den och har inte kunnat föra över låtar förrän nu.

Det visade sig att trots att allt verkade vara OK så hade inte drivrutinerna installerats korrekt.
Installerade om dem och nu funkar det som det ska.

Skönt att kunna lyssna på Metallica på väg upp till konserten imorron...

Danne