ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Permalänk

ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Jag beställde ett 9800 Pro till min brorsa och på sidan står det klart och tydligt att det är 256bit interface på minnnena. Väl hemma så ser jag att det är en minimal klisterlapp som klistrats på ovanpå den vanliga förpackningen där det står 128bit interface. Bakom lappen på den vanliga lådan står det 256bit. Vad fan ska man göra? På sidan står det att de reserverar sej för eventuella ändringar och fel men är det här fel ? Jag ser det som falsk marknadsföring. Jag beställde ju en produkt med 256bit interface på minnena inte ett med 128bit. Vad ska jag göra?

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Hedersmedlem

Självklart ska du kontakta dem och be att de skickar dig ett nytt kort. Står det klart och tydligt att du har beställt ett kort med 256 bitars buss ska du få ett sånt också.

Nu verkar ju texten på deras sida vara cut'n'paste men de ska banne mig hålla reda på de saker de säljer.

Permalänk
Medlem

"RADEON 9800 Series of visual processors is the most visually advanced 3D performer on the planet, delivering an impressive, cinematic experience for the most demanding next-generation games with up to 256MB of DDR memory and a 256-bit memory interface. Merging advanced stability with revolutionary features, RADEON 9800 Series is the only Visual Processing family in its 2nd generation."

Det står ju att det är "upp till" 256-bitar i 9800-serien, altså inte att det "är" 256-bitar på just det kortet.

Kanske har missuppfattat nånting av det du skrev...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

skitbutik=skitdåligt om det stämmer?

QUOTE

Självklart ska du kontakta dem och be att de skickar dig ett nytt kort. Står det klart och tydligt att du har beställt ett kort med 256 bitars buss ska du få ett sånt också.

Nu verkar ju texten på deras sida vara cut'n'paste men de ska banne mig hålla reda på de saker de säljer

QUOTE]Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
Jag beställde ett 9800 Pro till min brorsa och på sidan står det klart och tydligt att det är 256bit interface på minnnena. Väl hemma så ser jag att det är en minimal klisterlapp som klistrats på ovanpå den vanliga förpackningen där det står 128bit interface. Bakom lappen på den vanliga lådan står det 256bit. Vad fan ska man göra? På sidan står det att de reserverar sej för eventuella ändringar och fel men är det här fel ? Jag ser det som falsk marknadsföring. Jag beställde ju en produkt med 256bit interface på minnena inte ett med 128bit. Vad ska jag göra? [/QUOTE]

Permalänk
Medlem

konstigt jag köpte ett Connect3D 9800 pro från ACP för ca 1 månad sen och det är då 256 bitars buss på det kortet.
har du installerat kortet och kollat om det är 128 eller 256?
i ATITool står det 256 på mitt iaf.

Konstigt om dom har "bytt" till 128 bitars variant utan att informera om det.
Ring till dom!

Visa signatur

A64 3000+ 90nm | Arctic Cooling Freezer 64 | GIGABYTE GA-K8NF-9 | 120 GB + 80 GB + 10GB | 2048 PC2700 | FSP 350W | Sapphire X800XL | VF700-AlCu | ADDA 120 | Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Jag köpte också ett Connect 3D från ACP.nu
och så fort jag såg den lilla klisterlappen där det står
att det är 128bit minne så ringde jag dom och frågade.

Då fick jag höra att Connect 3D har märkt korten fel från fabrik.
Så det är Connect 3D som gjort fel inte ACP.

Detta är ett utdrag från ett mail som ACP vidarebefodrade till mig som kommer från Connect 3D.

"Nu har jag lite klarhet I fallet…

Det är vi som har gjort bort oss ganska ordentligt.... Fabriken satte på fel stickers, vilket inte är försvarbart på något vis, men det har hänt och vi måste göra det bästa av situationen. Som du säger så kommer du säkert att få lite klagomail från dina kunder. Du kan antingen bara vidaresända dom till mig direkt så tar jag hand om det, eller så svarar du på att Jag Mattias är väldigt ledsen att det har hänt, men korten är utrustade med 256Bit buss inget annat."

Detta mail är från Mattias på Connect 3D sverige.
Om ni vill maila han så är hans e-mail mattias@connect3d.com

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AreZ
Jag köpte också ett Connect 3D från ACP.nu
och så fort jag såg den lilla klisterlappen där det står
att det är 128bit minne så ringde jag dom och frågade. mattias@connect3d.com

Har du laddat hem exempelvis RivaTuner för att se efter så att det stämmer?

Permalänk

Japp så svarade han på mitt mail också. Hoppas han har rätt, ska starta upp kortet i eftermiddag och kolla om det verkligen är 256bit.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Jag har inte kollat så att det stämmer, men om Connect 3D säger att dom själva gjort fel och ber om ursäkt för det så borde det vara på det viset.

Om ni vill se så har jag även haft kontakt med Connect3D i England.

"[Tony - 26/5/2004 9:51:39] Hi, it would appear some of the products have been labelled incorrectly from the factory, this is now being sorted, and we thank you for bringing this to our attention. Regards Tony"

Detta är ett utdrag från Connect3Ds onlinesupport.

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,

Permalänk

Det vore sjysst om du orkade koll aupp det. Så jag vet om det är värt att göra detsamma emd mitt. Vill ju inte ta upp kortet ur kartongen i onödan om jag ska skicka tillbaks det. Atitool eller liknande kan du kolla det med.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Det skall jag kunna ordna.
Jag skriver igen då jag vet.

Har kollat upp nu.
Det är 256bit.

Här är en screenshot från ATITool:
http://emblems.utopiatemple.com/pic65399.jpg

Visa signatur

Athlon XP 3200+ 400Mhz FSB, 1536mb RAM, 1,5TB HDD, X800pro, SB Audigy 2 ZS,

Permalänk
Medlem

Hej på er!
Ser att det blivit en het debatt om våra fel labelade grafikkort.
Vill bara understryka att det blev ett fel på våran fabrik, och det är inte på något sett försvarsbart. Men felet är helt Connect3D och har inget att göra med våra distributörer eller butiker som säljer våra produkter. Vill passa på att ännu en gång be om ursäkt för det inträffade. Tyvärr så händer sånt här och det är bara att beklaga. Hoppas ända att ni kan lita på connect3D i framtiden.
Korten är 256-bit och inget annat.
Ha en god dag
Med vänliga men beklagande hälsningar
Mattias Hansson
Connect3D Norden
mattias@connect3d.com

Permalänk
Medlem

Det är tråkigt när sådant händer, men inte så farligt eftersom det "bara" var en felmärkning. Sen måste jag tillägga att det är en extra guldstjärna i kanten när dom (MattiasH) tar sig hit för att förklara vad det är som har hänt. Mer sådant.

Permalänk
Medlem

Puh, höll på att få en hjärtattack när jag läste detta då jag slängde iväg en order igår. Men som tur är var det ju inget annat än ett misstag!

Permalänk

Japp, felmärkning var allt, jag höll på att få hjärtattack när jag fick hem kartongen. Nu har jag kollat upp allt så det är 256bit bandbredd.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
Vad ska jag göra?

Du ska kolla upp lite fakta innan du snackar skit om bra webbutiker.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Du ska kolla upp lite fakta innan du snackar skit om bra webbutiker.

Ja självklart ska man ju anta att man fått rätt kort och att det som står på kortet inte alls gäller..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Jo jag kanske va lite snabb att döma men som sagt, ser man ett klistermärke på sin kartong där det står 128bit memory interface så är det ju svårt att tro att de satt dit detta av misstag. Företag brukar vara lite noggrannare än att sprida negativ PR, annars tycker man ju ACP.nu borde ta bort dessa eller åtminstone informera sina kunder om detta då de vet om hur det står till.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Ja självklart ska man ju anta att man fått rätt kort och att det som står på kortet inte alls gäller..

Man behöver inte gå på som en ångvält för det och skriva att dom luras och kör med falsk marknadsföring va?

Man kan fråga om nån vet hur det ligger till, man kan ringa företaget och fråga hur det ligger till, det finns mycket man kan göra. Men det är klart, bättre att gapa först och tänka efter sen.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Man behöver inte gå på som en ångvält för det och skriva att dom luras och kör med falsk marknadsföring va?

Man kan fråga om nån vet hur det ligger till, man kan ringa företaget och fråga hur det ligger till, det finns mycket man kan göra. Men det är klart, bättre att gapa först och tänka efter sen.

Tagga ner lite..

Hur man än ser på det har inte butiken gjort allt korrekt. I ett sånt där läge är man ju tvungen att kontakta butiken för att kolla hur det ligger till och ev. ordna med en retur. Nu var det rätt kort som hade skickats och det var ju tur, men butiken borde ha informerat om att det som stod på lådan inte gällde (eller tagit bort lappen helt enkelt).

Genom att "gapa först och tänka sen" har det kommit till mångas kännedom att ifall man får ett kort som är felmärkt kan det vara rätt kort trots allt. Något illa om ACP.nu har heller inte sagts eftersom allt redde ut sig i tråden. Alla borde vara glada och nöjda, även du kan man tycka.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Tagga ner lite..

Hur man än ser på det har inte butiken gjort allt korrekt. I ett sånt där läge är man ju tvungen att kontakta butiken för att kolla hur det ligger till och ev. ordna med en retur. Nu var det rätt kort som hade skickats och det var ju tur, men butiken borde ha informerat om att det som stod på lådan inte gällde (eller tagit bort lappen helt enkelt).

Genom att "gapa först och tänka sen" har det kommit till mångas kännedom att ifall man får ett kort som är felmärkt kan det vara rätt kort trots allt. Något illa om ACP.nu har heller inte sagts eftersom allt redde ut sig i tråden. Alla borde vara glada och nöjda, även du kan man tycka.

Nu är jag ju ytterst skeptisk till att detta kom upp till ljuset enbart genom denna tråden, och att det hade förblivit okänt om tråden hade skrivits i frågande form istället.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Nu är jag ju ytterst skeptisk till att detta kom upp till ljuset enbart genom denna tråden [...]

Det sa jag inte, menade att detta var ett sätt att informera.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ACP.nu luras med Connect3d 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Det sa jag inte, menade att detta var ett sätt att informera.

Japp, och då vidhåller jag att det hade varit bättre att antingen kontakta företaget i fråga, eller skriva tråden här som en fråga istället för att gå på som han gjorde. Du håller inte med tydligen, men det spelar ju ingen större roll nu. Jag kan dock tänka mig att ingen av er hade velat att det skrevs så om er, om det var ert företag. Det är iaf inget jag tycker låter lockande.
Men men, ingen mening att älta det, du tycker det var rätt gjort, jag tycker det var fel.

Edit: Vill bara reservera mig med att säga att jag har inget med www.acp.nu att göra, förutom att jag har handlat där ett par ggr. Man vet aldrig vad forumets privatdeckare kan komma fram till annars Jag tycker bara det är synd att en bra webbutik får skit när dom egentligen inte gjort något fel förutom att dom inte berättat att dom skickade ett sånt kort som kunden beställde. Det finns många sämre butiker som borde få en känga istället.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Väldig tur att jag fick se denna tråden, jag som beställde ett Connect3d 9800PRO ifrån acp.nu igår. Hade blivit lite smått arg annars.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Hedersmedlem

^ See what I mean, NoAim?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
^ See what I mean, NoAim?

Och om tråden hade skrivits i frågande form istället, så hade han klart inte haft en aning nu...

Jag tyckte inte det var fel att ta upp det, men det var fel att skriva att dom luras och kör med falsk marknadsföring, utan att ställa sig frågande en enda gång, utan så var det bara, ingen tvekan. DET var fel. Att ta upp det var givetvis rätt.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Måste bara kolla, får man någon bekräftelse via mejl när man beställt något? Beställde i fredags och har inte hört något från dem än.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klibbe
Måste bara kolla, får man någon bekräftelse via mejl när man beställt något? Beställde i fredags och har inte hört något från dem än.

Ja, jag fick en. Du borde maila dom.

Permalänk
Medlem

Jippi, då får jag antagligen vänta ännu längre på mitt kort.

Edit: De ringde min nu och bekräftade det istället.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem


Får mitt imorgon tror jag.