Permalänk
Medlem

Hårddiskrack [modemdödarbilder]

Igår satt jag och pillade lite i min gamla siemensdator, p2 266MHz.
Jag har tills nu använt den ett tag som internetutdelare, och har inte vart speciellt intresserad av den.
Men när jag öppnade lådan igår såg jag att hårddiskarna sitter i en stor skena, över hela chassiet

Detta gick absolut inte för sig, jag var tvungen att göra något drastiskt ;D

---
Så, jag hittade den här:

Det är höljet från ett gammalt nätaggregat, som låg och skräpade i en låda. Som ni ser har jag redan börjar rita upp hur det ska se ut.
Meningen är att hårddiskarna ska "hänga" i den, för att ta så lite plats som möjligt, det ger också möjligheten att bara behöva skruva fast dom på en sida.

Sedan var det arbetardags, och för att den skulle vara lättare att handskas med, diskade jag den både före och efter borrningen.

Jag tog ut den i garaget och började borra. Det var rätt svårt, med tanke på plåtens tjocklek, och kraften i en avdankad borr. (note: Man blir skitig som fan av att borra plåt -_-)

Sådär, nu sitter den fast på plats i datorn, nästan.

skruvarna jag satte fast den med är för långa, och dessutom spetsiga, ut i garagaget för att slipa till dom

.
Jag tänkte inte på att alla diskar kan se annorlunda ut. så jag var tvungen att såga till lite fler hål.

--

Tyvärr kom det sig så, att jag alltid kommer vara tvungen att sätta hårddiskarna så närma chassiet som möjligt, eftersom plåten inte klarar så mycket tyngd, utan böjer sig lite.
Jag funderar på att sätta någonting längre fram för att hålla upp allt.

Så, nu ser det ut såhär

Visa signatur
Permalänk
Medlem

najs :]

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk

borde den inte bli tung och ramla ner på minnet om du petar dit lite mer disk?

Permalänk
Medlem

Jo, faktiskt
som jag skrev: "Jag funderar på att sätta någonting längre fram för att hålla upp allt."

Visa signatur