Permalänk
Medlem

[Flash & PHP] Kan man blanda?

Jag har en sida där upplösningen bestäms genom $_GET.
?res=800/1024/1280

Länken på en sida ser ut såhär t ex: ?res=800&p=team

Funkar bra när jag har vanliga länkar för då har jag en funktion som tar ut p=sida-strängen och ersätter med det sidnamnet jag vill. Nu ska jag ha en flash-meny, så då kan jag ju inte köra php i. Går det att göra en liknande funktion till denna fast i Action-script?

//Call syntax... remQueryString([$var1, [$var2...]]); where $var1.. $var2 etc are queryStrings to be filtered out function remQueryString() { $retQuery = "?"; if(isset($_SERVER["QUERY_STRING"]) && strlen($_SERVER["QUERY_STRING"]) > 0) { $queryString = explode("&", $_SERVER["QUERY_STRING"]); $arg_list = func_get_args(); for($i = 0; $i < count($queryString); $i++) { $queryString[$i] = explode("=", $queryString[$i]); if(!in_array($queryString[$i][0], $arg_list) && strlen($queryString[$i][0]) > 0) { $retQuery .= $queryString[$i][0]; if(isset($queryString[$i][1]) && strlen($queryString[$i][1]) > 0) { $retQuery .= "=" . $queryString[$i][1]; } $retQuery .= "&"; } } } return $retQuery; }

Edit: Såg detta precis:
"You can also send data from a SWF file for processing by an application server (such as Macromedia ColdFusion MX or Macromedia JRun) or another type of server-side script, such as PHP or Perl. Flash Player can send and load data over HTTP or HTTPS or from a local text file."

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'