Permalänk
Medlem

Tricket är att vara riktigt snabb på att stoppa in dem i öronen då man väl släppt greppet om dem!

Visa signatur

Jocke är bäst, ingen protest

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har haft mina The Plug ett par månader nu, i slutet pallade jag inte att trycka in dem i öronen, det var ju så enormt pillrigt. Då såg jag Pro EarTip, stack iväg och köpte på en gång på webhallen, 79 kr kostar dem där. Helt underbara efteråt, inget klämmande eller liknande och de fastnar på en gång. Ingen märkbar ljudförsämring heller. Rekommenderas starkt, finner hörlurarna ganska värdelösa utan Pro Eartip annars.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8fps
Jag har haft mina The Plug ett par månader nu, i slutet pallade jag inte att trycka in dem i öronen, det var ju så enormt pillrigt. Då såg jag Pro EarTip, stack iväg och köpte på en gång på webhallen, 79 kr kostar dem där. Helt underbara efteråt, inget klämmande eller liknande och de fastnar på en gång. Ingen märkbar ljudförsämring heller. Rekommenderas starkt, finner hörlurarna ganska värdelösa utan Pro Eartip annars.

Ska testa Eartip omgående! Mina original "kuddar" börjar falla sönder och samman efter några månaders flitigt användande.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Köpte Eartip idag
Funkar prima faktiskt, får in dom längre in i öronen än innan.

Permalänk
Medlem

köpte silikonproppar på webhallen. Fan vilket sugit ljud det var i dom jämfört med dom skumplopparna som man får med till "the plug"

Kommer aldrig att använda dom där. Lät ju som att sitta i en gympahall med en transistorradio i ena änden.

The plug är bra, silikonplupparna suger!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
köpte silikonproppar på webhallen. Fan vilket sugit ljud det var i dom jämfört med dom skumplopparna som man får med till "the plug"

Kommer aldrig att använda dom där. Lät ju som att sitta i en gympahall med en transistorradio i ena änden.

The plug är bra, silikonplupparna suger!

Då måste du använda dem fel. Jag märker nämligen ingen som helst skillnad. Eller så kanske de inte är gjorda för såna öron som du har..?

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem

För mig funkar det bättre med silicinkuddarna, för med original grejorna kunde jag inte använda hörlurarna överhuvud taget...Helt ok ljud, kanske inte går o jämföra med mina porta pro men helt ok
Mvh
Matte

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

i mina öron försvann alla bas. Det var värsta skitljudet...

Fick vi samma ploppar? Så här ser mina ut:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo precis så såg mina ut, har inga problem med basen, men så kör man med dels en Xen 256MB och en creative jukebox zen osså....

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Tryckt in dom tillräckligt långt in?
Jag får feta basen, nästan för mycket

Permalänk
Medlem

IMO var dom svarta plupparna både skönare och hade bätter ljud.

Om nån har oanvända svarta pluppar som ni inte behöver får ni gärna skicka dom till mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pelle76, kan göra så, men givetvis kostar det...
Och ja, det är samma saker vi köpt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76

Om nån har oanvända svarta pluppar som ni inte behöver får ni gärna skicka dom till mig

Det hade jag kanske gjort, men dom är så roliga o klämma på

Permalänk
Medlem

Dämpning av omgivningen?

Dämpas omgivningsljudet lika mycket med the plug (med eller utan eartipsilicongrejen) som med ett par vanliga öronproppar? Tänkte ha dom när jag kör hoj (mc) men man vill ju gärna höra trafiken också..!

Permalänk
Medlem

Ni som får taskigt ljud med Pro Eartip kan pröva att klippa av den översta "pluppen", det hjälpte för mig då jag fick mycket bättre bas och den där jobbiga skrikigheten försvann.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Re: Dämpning av omgivningen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aleleo
Dämpas omgivningsljudet lika mycket med the plug (med eller utan eartipsilicongrejen) som med ett par vanliga öronproppar? Tänkte ha dom när jag kör hoj (mc) men man vill ju gärna höra trafiken också..!

Inte lika mycket... Jag cyklar med dom och hör fortfarande trafiken... Däremot är som ganska vindkänsliga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köpte ett par idag, tycker dom är superbra i samma klass som mina porta pro
kanske lite sämmre diskant.. men annars jättebra, för ett så lågt pris

såg ju att nån sa att det fanns "bättre" sony lurar.. det finns många "bättre" lurar......... se bara

http://www.webhallen.com/prod.php?id=28677

Undrar om det är nåt att ha??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unreality_88
köpte ett par idag, tycker dom är superbra i samma klass som mina porta pro
kanske lite sämmre diskant.. men annars jättebra, för ett så lågt pris

såg ju att nån sa att det fanns "bättre" sony lurar.. det finns många "bättre" lurar......... se bara

http://www.webhallen.com/prod.php?id=28677

Undrar om det är nåt att ha??

sådanna där kna man ju inte ha i örona ju..man kommer ju att bli totalmobbad!

jag köppte the plug för några dagar sen.. men hur i H*lvete får man in dom i örona? dom ramlar bara ut hela tiden..är det mycket lättare me Pro Eartip?

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Medlem

Efter att både ha testat the plug och sony mdr ex71, återstår det en soklar vinnare. Sony luren är ett par hundringar dyrare, men lite finare och lite bättre. Ljudbilden är bredare utan att basen tar över även om den är tilltaglig. Kuddarna sitter perfekt, och man slipper hålla på att försöka få in dem i öronen hopplöst. Men som sagt, smakar det så kostar det.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga? men visst får man ett PAR pro eartip på webbhallen? så man inte får hem bara en till ena luren..

MVH

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk

jag tycker d va en dum fråga, jag skulle bli helt chockad om dom skickade för ena snäckan bara...vad ska man med det till.....ungefär som att köpa en bil å få beskedet att däck medföljer...."Ett däck då, eller ett set däck?"

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem

jo emn jag blev lite osäker, när jag la dom i kundvagen på gtek blev det automatiskt två stycken så jag blev lite fundersam, aja om det är två så är det väl bra!

Visa signatur

Asus P4C800 - P4 2,4 C - 2x512 Twinmos - HIS Excalibur 9700pro - 2 x Seagate 120gb 8mb cache - LiteOn RW - Antec Sonata
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6779665

Permalänk

nån som vill tjacka mina nästan nya (bara testade) pluggar med pro eartip? Jag tyckte att de sög ganska hårt ljudmässigt, men jag gillar hörlurstypen och ska skaffa ett par Shure istället.

Permalänk

jag valde på ett par sony 50dollars snäckor (liknade koss) och kossen för 19 dollar det blev sådana och ett par koss som är bra när man idrottar (sitter typ runt örat). men visst är the plug godkända.
förövrigt så används de till min Iriver h120

ni som snackar om det bara är en lur, det kanske bara är halva priset då
billigt är bra

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schoobang
nån som vill tjacka mina nästan nya (bara testade) pluggar med pro eartip? Jag tyckte att de sög ganska hårt ljudmässigt, men jag gillar hörlurstypen och ska skaffa ett par Shure istället.

Ja, hur mycket skall du ha för dom? finns på Jimpan_88@hotmail.com

Visa signatur

YoYo