Virus ! Fy fan vad jag hatar dom !

Permalänk
Medlem

Virus ! Fy fan vad jag hatar dom !

Nu är det så att mitt antivirus program hela tiden ploppar upp med en text som det står att "d3dpn.dll" är infekterat av något så som "TROJ_AGENT.AC". Försöker att ta bort d3dpn.dll i felsäkert läge men, nej filen finns inte. Har googlat lite efter "TROJ_AGENT.AC" och TrendMicro är den enda sidan som namnet återfinns på. Men sen när man försöker leta på självaste sidan så finns inte denna fil i deras virus databas eller vad man ska säga. Någon som vet hur man tar bort denna virus för det står att " Unable to quarantine/clean infected file". BLir så less på sk*tet så vill verkligen ha hjälp då mitt antivirus program inte vill vara till någon större hjälp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Virus ! Fy fan vad jag hatar dom !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Nu är det så att mitt antivirus program hela tiden ploppar upp med en text som det står att "d3dpn.dll" är infekterat av något så som "TROJ_AGENT.AC". Försöker att ta bort d3dpn.dll i felsäkert läge men, nej filen finns inte. Har googlat lite efter "TROJ_AGENT.AC" och TrendMicro är den enda sidan som namnet återfinns på. Men sen när man försöker leta på självaste sidan så finns inte denna fil i deras virus databas eller vad man ska säga. Någon som vet hur man tar bort denna virus för det står att " Unable to quarantine/clean infected file". BLir så less på sk*tet så vill verkligen ha hjälp då mitt antivirus program inte vill vara till någon större hjälp.

Förslår att du tar kontakt med antivirus företagets support och frågar/mailar. Förmodligen är det ett annan trojan som kallas olika av olika AV företag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Lösning

Intressant lösning på problemet?? Bättre du håller tyst nästa gång och håll dig i Unix forum delen tills dess.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Intressant lösning på problemet?? Bättre du håller tyst nästa gång och håll dig i Unix forum delen tills dess.

Oooh.... Herr uppkäftig, när bestämde du är på SweC sist ?

OnT:

Alla hatar virus, du är inte ensammen.. Använd Nod32 istället för Trend

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cj
Använd Nod32 istället för Trend [/B]

www.nod32.com ??

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

TROJ_AGENT.AC låter nästan som nåt spion program
d3dpn.dll, tillhör det DirectX?, själv kan jag inte hitta filen
Har du sökt även dolda och system filer?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
www.nod32.com ??

http://www.nod32.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

Har du sökt även dolda och system filer?

Japp, det har jag gjort utan något vidare resultat

Kollade lite på liknande TROJ_AGENT och det fanns ett par stycken till men alla skiljde sig från varandra, alltså vad den orsakade osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du använt Spybot och Ad-Aware?

Visa signatur

Mvh / Fred

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred
Har du använt Spybot och Ad-Aware?

Kör med Webroot SpySweeper men det funkar inte

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Japp, det har jag gjort utan något vidare resultat

Kollade lite på liknande TROJ_AGENT och det fanns ett par stycken till men alla skiljde sig från varandra, alltså vad den orsakade osv.

Det är alltid bäst att börja med att läsa din virusskyddsleverantörs beskrivning av smittan..
Detta då det går att söka på deras egen webbplats med det namn de gett smittan..

(Väl där brukar de ha en rad för "Alias" där du ha se vad andra virusskydd kallar samma smitta)

I virusbeskrivningen anges inte bara hur viruset agerar utan även om den kopierar in filer, utför registerändringar eller rent av laddar hem nya virus!

Kontrollera även andra virusskyddsleverantörers webbplatser efter beskrivningar på smittan... det brukar dyka upp nya infon då!¨

Sedan är det bara att söka upp de filer smittan kopierat in & radera dessa, samtidigt som du raderar de register entryn som smittan ändrat/ lagt till..

I de flesta fall räcker detta...

Sist men inte minst... Om smittan använder en sårbarhet.. Installera patchen MOT denna sårbarhet!

Permalänk
Medlem

DEtta virus går egentligen under namnet AGENT.AC eller BACKDOOR.AGENT.AC och detta är som en server eller klient för attackeraren att ta sig in i datorn och helt fritt styra den utifrån det han just nu smittat mig med. Böt dessföröver till Nod32 som inte hjälpt så särskilt mycket men det var bättre än PC Cillin iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

housecall.trendmicro.com

Om filen inte kan rensas från virus kan du välja att deleta den, det finns som val i dialogrutan som ploppar upp...

Permalänk
Medlem

Hej. Prova Anti-Trojan 5.5 eller högre. Annars Trend Micro Housecall. Länk nedan.....

http://housecall.trendmicro.com/hou.../start_corp.asp

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg