Permalänk
Medlem

AtomicX: kostade inder 200 spänn iallfall. Det beror på vad du ska ha.
Två plexiglasplattor kostade... typ 80kr..
Sen aluminiumet kostade 35 om jag inte minns fel.

Sen tillkommer det ju småkostnader som lysdioder, lim o allt anbnat shite.

Hur du får 5v från en USBkabel?..
Jo, du klipper av änden till USB 1.1 kontakten, skalar kablarna..
Sen tar du o klipper av kablarna som inte är röda o svarta.
Den röda är 5v svar, jord

Permalänk
Medlem

jag har köpt allt som jag behöver och det kostade ca 300kr

Permalänk
Medlem

Men den vanliga svenson behöver mindre än 300kr prylar. Eller, det beror ju på var man handlar.
Clas Ohlson så blir det under 200kr.

Permalänk
Medlem

Jag köpte allt på classe och då kostade det cirka 250kr.

Så undrar jag om en optisk mus läser av sämre om man använder Autosol som H@sse gjorde.

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt använt min matta än, för den blir bara repig när man kör med musen på den.
Men innan jag polerade upp den, så borstade jag den som Rippo gjorde.
Jag har testat lite och muspekaren rör sig iaf

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna göra som följer :

Korta av sladden på musen rejält, till typ 30 cm (inne i musen - inte kontaktänden). Sätt sedan en USB-kontakt i musmattan som man kopplar in musen till. Sen drar man en USB-sladd från datorn till musmattan. Mellan dessa kopplar man in lysdioderna. Vips så har man bara en sladd till musmattan, mindre risk för sladdtrassel då mussladden är kortare och det lyser vackert

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Ja nu är jag klar med min glowpad, jag är mycket nöjd. Men fattar inte varför lysdioderna inte går helt in.. den sista biten hänger ut, borrade 5mm men kanske ska göra hålen lite större imorrn. Men annars är det helt slönt, glider. Polerade/waxade i skolan med en konstig maskin. Det blev skitsnygt måste jag säga,

tack för iden Rippo. Verkligen!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

kul att flera tyckt den var så fin att de gjort egna
har själv klarlackat min för en reptåligar yta, ett ganska tjockt lager. Sen slipat lacket med våtslippapper(400) för att få bättre glid, då lacket var blankt. det fungerar faktiskt riktigt bra och snyggt blev det.. slänger upp lite bilder om några dar när jag får tag på min kamera igen...

Permalänk
Medlem

Grymt snygg Glowpad, Rippo.

Har själv gjort en likadan. Har borstat och klarlackat. Men det blir bara en J*VLA massa repor i alu. när jag använder musen på den.

Någon som har en lösning på detta!?

Visa signatur

/ Palle

Permalänk
Medlem

jävligt snyggt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gojoy
Grymt snygg Glowpad, Rippo.

Har själv gjort en likadan. Har borstat och klarlackat. Men det blir bara en J*VLA massa repor i alu. när jag använder musen på den.

Någon som har en lösning på detta!?

mouse skates borde fixa biffen

Permalänk
Medlem

hm... funderar på att slänga ihop en med stål också för en slagtåligare yta
på min blev det mycket repor innan jag körde på klarlacket och slipade det, men nu fungerar det bra, förutom en stor repa orsakad av en vass sten under musen..

tror ni det finns folk som e villiga att punga ut med 200-300 kr för en sån här glowpad?
funderar på att göra typ 5-10 st och sälja. Då lite proffsigare gjorda såklart; en plexiskiva, bättre yta osv..

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa klarlack?

@Rippo, jag tror nog det finns folk som vill köpa "din" glowpad. Typ efter order kanske, tjocklek och färg på dioderna kanske..

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

arganis: Det finns p många ställen
t.ex Clas ohlson, Biltema, och alla andra som har sprayfärg

Permalänk
Medlem

Glowpad

Tja.... eftersom du har gjort en sån extremt snygg glowpad så tänkte jag fråga dig en sak....

Hur har du satt dioderna? Har du borrat 2 hål i plexiglas sidan eller har du gröpt ut 2 gångar på undersidan??

som sakt MKT fin glowpad ska försöka göra en liknande

//bONzO^

Visa signatur

i7 7700k + Kraken X62 : ASUS STRIX Z270F : G.Skill Trident Z 2x8gb 3200MHz : ASUS R9 290X DirectCU II : Samsung 850 250gb : EVGA SuperNOVA 750 G2 : NZXT S340 Elite

Permalänk
Medlem

bONzO^: Han har borrat, men det gör inget om man råkar borra upp "bottnen" på plexit

Permalänk
Medlem

precis, jag har borrat. för mig gick det igenom lite i botten av plexit men det gör som sagt inget.

Permalänk
Medlem

ok tackar

Visa signatur

i7 7700k + Kraken X62 : ASUS STRIX Z270F : G.Skill Trident Z 2x8gb 3200MHz : ASUS R9 290X DirectCU II : Samsung 850 250gb : EVGA SuperNOVA 750 G2 : NZXT S340 Elite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morotsmos
mouse skates borde fixa biffen

Mouse-skates? Vart finns det?

Visa signatur

/ Palle

Permalänk
Medlem

Så om jag har förstått rätt så ska strålvinkel ±20° vara bättre än ±12,5°. Har jag rätt?

Visa signatur

Intel P4 3.2Ghz|Radeon X800XT ICEQ|NEC ND-2500|Creative soundblaster audigy 2|Maxtor Dmax 200GB|

Permalänk
Medlem

ja, om du ska ha den i en glowpad så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
ja, om du ska ha den i en glowpad så...

Varför har man då använt en med ±7,5° strålvinkel? Är det något annat som spelar in kanske?

Visa signatur

Intel P4 3.2Ghz|Radeon X800XT ICEQ|NEC ND-2500|Creative soundblaster audigy 2|Maxtor Dmax 200GB|

Permalänk

vad kostar en lödpenna jag har fixat alla grejer till min glowpad men jag hittar inte lödpennor någonstan var kan jag köpa en sån??

Visa signatur

| Asus P7P55D PRO Socket 1156 | SSD 120GB Intel X25-M G3 2,5-tum, 34nm MLC | 1TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 3TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 2x Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 | CPU Core i7 860, 2.80GHz 8MB | XFX PCIe HD5850 1GB BE Black Edition | Corsair HX 650W 80+ | Antec Three Hundred ATX | DVD±RW Samsung 22X SATA SH-S223L

Permalänk
Medlem

biltema,classe,järnaffärer

Permalänk
Medlem

Gammal trååååD

Permalänk

behöver man en speciel borr för plexin????

Visa signatur

| Asus P7P55D PRO Socket 1156 | SSD 120GB Intel X25-M G3 2,5-tum, 34nm MLC | 1TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 3TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 2x Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 | CPU Core i7 860, 2.80GHz 8MB | XFX PCIe HD5850 1GB BE Black Edition | Corsair HX 650W 80+ | Antec Three Hundred ATX | DVD±RW Samsung 22X SATA SH-S223L

Permalänk
Medlem

Mycket fint! Mycket fint!

Permalänk
Medlem

någon som vet ifall, och i såna fall hur man gör för att få en aliminium-platta svart och samtidigt vara blank ?

Edit: funkar det med optiska möss ifall ytan är blank ?

Permalänk

japp blev snyggt, tycker den är lite väl tjock bara

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

fett med cred till rippo och alla er andra som har gjort dessa fin fina glowpads...

ska allt ta och göra mig en egen, men jag skulle vilja ha en liten sammanfattning av någon som har gjort glowisen om hur man skall göra med klarlacen och den där "solen"

tips på olika märken och metoder godtages med tacksamhet

Visa signatur

Dator: (Amd Athlon 3000+) (Asus K8N-E Deluxe Nforce 3 250gb)(Gainward 6800GT 350/1000) (Apacer 512 PC3200 400mhz ddr)
(Seagate Barracuda 80gb)