Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag kör bara HC singelplayer, man måste dock ha lite tur med monstren. Råkade ut för att dom tre gudarna (The Arreat Summit) använde AMPLIFY DAMAGE, så det var helt kört.

Jaså du dog? Nightmare, Hell?
Jag råkade faktiskt ut för exakt samma sak i nightmare med min barbar. Men du vet väl att man kan öppna en tp och aktivera altaret igen så att de får andra specialiteter? Det känns kanske lite som fusk men det går fan inte att möta dem när en av dem är "Cursed".

EDIT: Angående gamet förresten, 16:00 får det bli.

Permalänk
Avstängd

Jo men det är ju inte så kul att börja om, om man har slagit ut 2 av 3 gubbar. Ungefär samtidigt som alla health portioner börjar ta slut
Det tar ju lite tid att ta kål på dom i nightmare level. Fast å andra sidan skulle jag nog ha stuckit direkt när jag såg hur illa det var.

Edit:
Läste hur mycket liv dom har i Hell level, det var ingen kul läsning
mellan ~32000 - 64000 i liv

Angående immunity

Immunities
Some monsters have Immunities to Magic, Physical Damage, Poison Damage and Elemental Damage. This means they have 100% Resistance. A few monsters in Normal Difficulty have Immunities. In Nightmare Difficulty, more monsters have Immunities. In Hell Difficulty almost all Monsters are immune to something.

Det betyder att man kan sänka deras skydd mot cold om man använder t ex Lower Resistance (Necro, tror jag)

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Det var en som ville byta till sig min shaftstop mot Ethereal Edge, Jalal's Mane eller Flamebellow men jag tackade nej pga att jag inte vet vad shaftstop är värd... Gjorde jag rätt?

Permalänk
Avstängd

Ethereal är väl sånt vapen som inte går att reparera när dom en gång har gått sönder, om det inte är self-repair på den eller om den är oförstörbar (indestructible)

Edit:
Glömde fråga vad det var för vapen du hade och det du skulle byta till

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Hunter(Swe): Static tar bort 25% hp av motståndaren. Satt den är ganska bra mot alla bossar. Men i nightmare och hell funkar den bara tills bossarna har 50% hp kvar, tror jag iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Det var en som ville byta till sig min shaftstop mot Ethereal Edge, Jalal's Mane eller Flamebellow men jag tackade nej pga att jag inte vet vad shaftstop är värd... Gjorde jag rätt?

Jag skulle inte gjort det, men ingen av de där sakerna är värd nåt speciellt i scl.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag kom på en galen sak. Vad händer om man socketar ett vapen med en juvel eller runa som har +X minimum damage, och minimum damage då blir större än maximum damage?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag kom på en galen sak. Vad händer om man socketar ett vapen med en juvel eller runa som har +X minimum damage, och minimum damage då blir större än maximum damage?

Har en barbar med ett phase blade med en Sol i som gör 316-317, så jag antar att minimum damagen blir maximum "om den kommer ikapp".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GratZ
Har en barbar med ett phase blade med en Sol i som gör 316-317, så jag antar att minimum damagen blir maximum "om den kommer ikapp".

Men 316-317, där är ju minimum mindre än maximum.

Permalänk
Medlem

har du t ex ett vapen med 4-7 dmg och lägger i en juvel med 10 min dmg blir den nya dmgn: 14-15
Så va det iaf i 1.09

EDIT: Skrev visst Max när det ska va min

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
har du t ex ett vapen med 4-7 dmg och lägger i en juvel med 10 max dmg blir den nya dmgn: 14-15
Så va det iaf i 1.09

Va? Varför just 14-15, Hur menar du?
Det som händer är ju att den senaste siffran ändras, nåt annat kan jag inte tänka mig.

Permalänk
Avstängd

10+7 blir knappast 15
Om en Juvel har 10 i skada så ökar den ju med 10 på både min och max
(jag har väl inte missuppfattat det du skerv ozzit?)

Visa signatur

Permalänk

ni suger allihopa och jag kommer föralltid förbli kung på diablo 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986

har du nån gubbe i runt lvl 45 som vill duellera min melee sorc?

Permalänk

nej jag spelar inte längre, för många fuskare (bots dupes osv) har sålt account för 3000kr har du nån lvl 99? eller har du haft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Skräpa inte ner tråden med skitsnack tack.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

det är inte skitsnack..det är sanning och skräp är spelet:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

nej jag spelar inte längre, för många fuskare (bots dupes osv) har sålt account för 3000kr har du nån lvl 99? eller har du haft?

Fan va häftig du är din jävla fjant, skriv inget om du inte kan vara seriös!

Visa signatur

CCNP

Permalänk

haha ..du är ju så häftig? du kör säkert med pindlebot osv...

Permalänk

Angående det där med min dmg, om du har ett vapen som gör 4-7 dmg och socketar den med en juvel som gör 10 to min dmg så kommer den att göra 14-7.
Så var det iaf för mig när jag hade en charm som gjorde 5 till min dmg, kanske var en bugg vem vet. Men en sak vet jag, det är väldigt konstigt..

Visa signatur

Permalänk

hela spelet är en bugg:)

Permalänk
Citat:

haha ..du är ju så häftig? du kör säkert med pindlebot osv...

Du roar ingen och gör ingen nytta, så sluta spamma en massa skit.

Permalänk
Medlem

Någon som känner sig sugen på att spela nu?

Edit: Ska skapa ny char, ska bara komma på någon rolig build. Lirar förhoppningsvis med sgt_d. Vill någon vara med viska till mig, om ni kan

*n3g4tiv3+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Som sagt är immunity en grej som inte har något med resists att göra. Är ett monster immune mot något så går det inte att skada monstret med den typen av attack, men det finns ett enda undatag (vad jag vet). Blessed Hammer ignorerar immunity och resists (kanske absorb också, men magic och physical absorb finns inte i spelet så det är svårt att testa) om monstret är Demon eller Undead, är de Undead får de dessutom 50% extra skada.

Om jag inte missminner mig kan man safety crafta en sköld så den får 10% magic reduce.

Permalänk
Medlem

Safety crafta=?

Permalänk
Medlem

Kan någon reda ut begreppen deadly strike och crushing blow? Vet på ett ungefär, men vill gärna vara stensäker på båda.

Har precis börjat göra en werewolf. Inte den bästa builden om man vill slakta stora grupper monster på några sekunder, men den ska bli kul att spela med (förhoppningsvis hehe) och kanske kan leka med den i PvP lite också... men det återstår att de. Antar att övervägande PvP-folket springer runt med superduperultra-saker och man inte har en chans.

Vad kan man tänkas ge för en arkane med 2+ skills?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Kan någon reda ut begreppen deadly strike och crushing blow? Vet på ett ungefär, men vill gärna vara stensäker på båda.

Deadly strike: Chans att ge dubbel skada (efter alla modifiers!). Crushing blow: Chans att halvera monstrets liv.

Kan någon då å andra sidan reda ut Hit Blinds Target? Jag har Hit Blinds Target +2 på min The Minotaur. Vad betyder detta? Det är definitivt inte % chans, för det händer skitofta. Är det möjligen skill level 2 på Dim Vision?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Om jag inte missminner mig kan man safety crafta en sköld så den får 10% magic reduce.

Stämmer, men reduce = resist (fast de syns inte i statsskärmen) och många monster har sånt. Damage reduced % är lite ovanligare än vanliga resists och magic damage reduced % är det bara safety-skölden som har (vad jag vet).
Physical, magic och poison absorb finns inte (magic absorb går att få fram med en editor i single player).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Deadly strike: Chans att ge dubbel skada (efter alla modifiers!). Crushing blow: Chans att halvera monstrets liv.

Kan någon då å andra sidan reda ut Hit Blinds Target? Jag har Hit Blinds Target +2 på min The Minotaur. Vad betyder detta? Det är definitivt inte % chans, för det händer skitofta. Är det möjligen skill level 2 på Dim Vision?

Ahh ok. Jag glömde en grej, open wounds, vad gör det?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

hela spelet är en bugg:)

Du borde få en varning för att du retar upp folk. Det går ju att rapportera dej

Open wounds gör att monstren blöder okontrollerat det vill säga tappar massa liv. Du ser att det bara sprutar ut en massa blod ur kroppen

Edit:
Finns det ingen möjlighet att klistra denna tråd så att man slipper leta efter den varje gång?

Visa signatur