Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Barbarer är inte så bra i 1.10.
Min WW ser ut såhär iaf, Enigma wyrmhide, botd ba 386/15, stormshield p diamond, arreats um, gore rider, steelrend, och sen angelic ringar och amu. Energy och dex är på base, str är bara så jag kunde använda enigma (50-60) och resten på vita (~500), jag har 5500 life och runt 400 mana, full res. Han överlever (utom hammerdins då) allt men han gör för lite skada.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

hoppas de bannar all mh/bot/andra fusk-användare när de kör igång ladder 2... O släpper patch 1.11 så barbaren och amazonen kan bli bra igen

Permalänk
Avstängd

Så 30% damage reduced som Natalya har är inte tillräckligt bra?

Ozzit:
Det är fler buggar än så som behöver fixas (om barbaren är en bugg dvs ), jag tror dom kommer att kalla den 1.10b och inte 1.11 i såna fall

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/EvenTheywant_...

jaja, de får gärna släppa 1.10b men det jag vill är att de fixar min favoritguube (barbaren)
Buggar finns det gott om i d2 och nyheterna kan man inte kalla nyheter...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Men är War Cry verkligen bra? Skadan från den är rent ut sagt löjlig - så det måste vara Stunnen man är ute efter. Funkar det bra? Tycker det känns lite waste att sätta en massa skills där, men jag har ju heller inte testat ;).

Ja, självklart är det stunnen Som sagt så kör jag WC-WW-WC-WW när jag attackerar, då har monstrena aldrig en ärlig chans att swarma mig och det funkar skitbra. jag kör med en level 1 Warcry.

Sedan kör jag maxat i Berserk också. Det är en fantastiskt bra skill i och med enorm skada och just det att bonusskadan är magisk skada, så physical immunes har aldrig varit något problem.
Defense är dock ett problem, eftersom den är 0 då man attackerar. Dock har jag hört att monstrena sent i Hell har hög chans att träffa dig nästan vad du än gör, så nackdelen blir mindre och mindre märkbar.
Det som krävs för en berserker är dock mycket liv, hit recovery och fast attack. En sköld med maxblock är en mkt bra ide men det konflikterar med den höga skadan tvåhandsvapen kan ge. Dock har jag inte bestämt mig för vilken mastery jag ska ha än så det är fortfarande tänkbart.

Förresten, har nån nåt bra tips på hur man kan bygga en elemental-druid? Skillmässigt.

Permalänk
Medlem

PÅ en elemental-druid skulle jag maxxa hurricane, tornado, twister och cyclone armor( ruskigt bra försvar mot elemental damage + att det är en synnergi) sen skulle jag satsat på att maxa oak sage också. Då ska du ha hurricane på och pumpa ut tornados. Och sen en bra merc som kan tanka dig är braaaa

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B-bopp
PÅ en elemental-druid skulle jag maxxa hurricane, tornado, twister och cyclone armor( ruskigt bra försvar mot elemental damage + att det är en synnergi) sen skulle jag satsat på att maxa oak sage också. Då ska du ha hurricane på och pumpa ut tornados. Och sen en bra merc som kan tanka dig är braaaa

5 maxningar låter problematiskt Men jag fattar vad du menar. Tackar! Inga eld-skills med andra ord?
Jag såg faktiskt själv att eldskillsen gjorde rätt dålig damage.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B-bopp

Det är väl ungefär så standardbygget ser ut, men jag måste säga den gör alldeles för lite skada för att vara rolig i längden.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

http://hikkeri.letku.net/varasto/koreababa/

kolla denna film...sån var jag ibland

Visa signatur

¨
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk
Medlem

jo det krävs bra items för en elemental-druid ska döda bra i hell..

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Medlem

Men den där Vulcan magin som druid har är vell inte allt för dålig eller? Den gör hygglig skada när den är maxad, och då är det bara 60skills använda, Har inte provat men som det ser ut på d2skills.com och så spyr den ut ganska många bollar så det borde bli ganska bra;)(rätta mig)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex_V
http://hikkeri.letku.net/varasto/koreababa/

kolla denna film...sån var jag ibland

pk?

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag att alla eldskills suger på druid. Har inte tagit dom så högt men dom funkar inte alls för mig

Nåja vad tycker ni att jag ska göra för den nya säsongen? Tänkte en berserker barbar, meterorb sorc eller fury druid. Har inte provat nån av dom förut så det blir nytt vad jag än väljer. Om någon har något att berätta om nån av dom skulle jag bli tacksam. Samma sak om någon kommer med bättre förslag. det skulle inte skada om ni skrev vad ni ska göra heller

Permalänk
Medlem

Hade en Javazon (Amazon) på lvl 97 en gång i tiden.
Hade precis allt det man skulle ha till den och jag hade
lagt alla stats och skills rätt.
Körde lightningfury och ägde totalt i cowrun
Värsta var att jag glömde logga in på 3 månader.
Fan vad jag ångrar att jag inte logga in.
Nu i 1.10 så är ju ifs Javazoner inte lika bra.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB 6400C32 | 2080Ti | EKWB loop
Intel Ultra 7 255HX | 64GB 5600C40 | 5070Ti | 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rockefeller
pk?

player kill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Hade en Javazon (Amazon) på lvl 97 en gång i tiden.
Hade precis allt det man skulle ha till den och jag hade
lagt alla stats och skills rätt.
Körde lightningfury och ägde totalt i cowrun
Värsta var att jag glömde logga in på 3 månader.
Fan vad jag ångrar att jag inte logga in.
Nu i 1.10 så är ju ifs Javazoner inte lika bra.

Javazoner är rätt i ok i 1.10 också, fast de är bäst i cow, inte speciellt bra i övrigt.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
personligen tycker jag att alla eldskills suger på druid. Har inte tagit dom så högt men dom funkar inte alls för mig

Nåja vad tycker ni att jag ska göra för den nya säsongen? Tänkte en berserker barbar, meterorb sorc eller fury druid. Har inte provat nån av dom förut så det blir nytt vad jag än väljer. Om någon har något att berätta om nån av dom skulle jag bli tacksam. Samma sak om någon kommer med bättre förslag. det skulle inte skada om ni skrev vad ni ska göra heller

Jag kör både en berserker/WW-barb och en Meteorb-sorc.
Meteorben är så överlägsen att jag går runt och tror att nightmare är normal.
Hon kommer att dominera Hell, det känner jag redan

Barbaren är fruktansvärt kul att spela, men har lite problem i Hell.

EDIT:|Utropstecken|: Han undrade vad Alex_V menade med "sån har jag också varit". Och det undrar jag för övrigt också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr

har en meteorb i hell på lvl 66, hon gör bra damage men mina res samt def är skitkassa, vilket gör henne ospelbar, måste skaffa lite grymma grejer... har en +2 all skills stav över om du vill ha tror jag

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT:|Utropstecken|: Han undrade vad Alex_V menade med "sån har jag också varit". Och det undrar jag för övrigt också.

gör en meteorb sorc sen då

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av andreasdr

Du kommer nog ha stora problem med hell, sålänge du inte har maxad level (99) och extremt bra equipment,,, efter som du behöver minst 50skills på cold helst fler på Cold mastery, sen ska du förstärka meteor så den blir märkbar, krävs en heldel, kanske om du har en riktigt bra merc at du skulle äga hell, men tänker du inte ha nå frozen armor? För isåfall drar det på skillsen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan få en eschutas temper av mig, 3 skills, xx fcr, 19% fire dmg.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Du kan få en eschutas temper av mig, 3 skills, xx fcr, 19% fire dmg.

Synd bara att det är ladderreset så¨snart... annars hade jag velat ha den

men vad står fcr för? Eschuta ger ju till fire och lightning... fcr=lightning? låter skumt :P.

Permalänk
Medlem

FCR är väll vad jag vet Faster Cast Rate
Alltså att det går snabbare att göra olika spells/skills

Och en Eschuta's Temper har enligt The Arreat Summit alltid 40% FCR

Permalänk
Medlem

Ah jo, faster caste rate måste han ha menat, tänkte aldrig på det i och med , precis som du säger, det är alltid 40%.

Permalänk
Medlem
Citat:

pk?

nej, spam lamer

Visa signatur

¨
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk

vad fasen innebär ladderreset egentligen?

edit: och hur kan en um vara värd 60pgems, vad har man dom till?

Permalänk
Medlem
Citat:

vad fasen innebär ladderreset egentligen?

alla som kör på battle.net rankas på en ladder. nu ska dom starta om den för att alla har nått "maxleveln" och då händer inte speciellt mycket på den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
alla som kör på battle.net rankas på en ladder. nu ska dom starta om den för att alla har nått "maxleveln" och då händer inte speciellt mycket på den.

men vadå, raderas bara ranken och man måste skapa en ny gubbe för att få vara med där eller raderas hela gubben?

Permalänk
Citat:

men vadå, raderas bara ranken och man måste skapa en ny gubbe för att få vara med där eller raderas hela gubben?

Man flyttas till nonladder-delen on jag har förstått det rätt. Visserligen borde det bli konstigt om man har föremål som man bara kan få när man kör ladder.

Permalänk
Citat:

Du använder perfect gems i ett recept för att skapa nya magiska items, utan att förlora itemlevel på köpet. Om du t.ex. hittar en small charm hos Baal så har den itemlevel 99, och kan spawnas med de bästa prefix och sufixen. Problemet är att Baal inte droppar charms så ofta, så chansen att få något bra är minimal. Men om du använder 3 perfect gems i kuben tillsammans med charmen kan du re-rolla charmen tills den får riktigt bra attribut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fältkoma
Man flyttas till nonladder-delen on jag har förstått det rätt. Visserligen borde det bli konstigt om man har föremål som man bara kan få när man kör ladder.

Rätt, man flyttas ner, så alla Ladder-items kommer komma ut i non-ladder.