Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

det är väl bättre att droppa ut allt till NL spelarna innan man raderar för att få plats till ladder...

Visa signatur

¨
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk
Medlem

Har spelat D2LoD väldigt mkt för något år sedan och skall spela det på ett litet lan snart. Vi skall sammarbeta och försöka klara spelet så det är ett ganska stort party. För att hjälpa partyt hade jag tänkt spela necromancer med inriktning till curse/bone (vill testa nåt nytt).

Funderar på dessa skills:
Amplify Damage, Iron Maiden, Life Tap, Decrepify och Lower Resist

Bone Spirit, Bone Spear, Corpse Explosion

Har någon några tips angående skills som skall läggas till/tas bort? Har jag valt alldelles för många? Kan tänka mig att köra curse/corpse explosion annars.. Verkar roligt med corpse explosion när man blir bra på det..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steen
Har spelat D2LoD väldigt mkt för något år sedan och skall spela det på ett litet lan snart. Vi skall sammarbeta och försöka klara spelet så det är ett ganska stort party. För att hjälpa partyt hade jag tänkt spela necromancer med inriktning till curse/bone (vill testa nåt nytt).

Funderar på dessa skills:
Amplify Damage, Iron Maiden, Life Tap, Decrepify och Lower Resist

Bone Spirit, Bone Spear, Corpse Explosion

Har någon några tips angående skills som skall läggas till/tas bort? Har jag valt alldelles för många? Kan tänka mig att köra curse/corpse explosion annars.. Verkar roligt med corpse explosion när man blir bra på det..

Det beror på vilka andra karaktärer du tänkte spela med. Lower resist är ju strålande för en sorceress t.ex, life tap är bra för whirlwind-barbarer och iron maiden för tank-karaktärer, amazon, björn/björndruid, berserk-barbar osv.

Fan vad kul det låter förresten

Skulle jag vara necromancer skulle jag dock inte bara serva andra, utan satsa en hel del på nån golem samt bone spirit/spear också.

EDIT: Jag har förresten en fråga. Jag tänkte starta en javazon, och har funderat lite på plague/poison javelin.
Jag tycker de gör sån FRUKTANSVÄRD skada, jag menar, i snitt gör ju poison javelin 2800+1.12^20 vilket ungefär är lika med 28000, när båda poison-skills är på level 20!!!

Varför skall alla envisas med Lightning fury?

Permalänk
Medlem

någon som vet det exakta datumet till nästa ladder-reset?

Visa signatur

- - -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Det beror på vilka andra karaktärer du tänkte spela med. Lower resist är ju strålande för en sorceress t.ex, life tap är bra för whirlwind-barbarer och iron maiden för tank-karaktärer, amazon, björn/björndruid, berserk-barbar osv.

Fan vad kul det låter förresten

Skulle jag vara necromancer skulle jag dock inte bara serva andra, utan satsa en hel del på nån golem samt bone spirit/spear också.

EDIT: Jag har förresten en fråga. Jag tänkte starta en javazon, och har funderat lite på plague/poison javelin.
Jag tycker de gör sån FRUKTANSVÄRD skada, jag menar, i snitt gör ju poison javelin 2800+1.12^20 vilket ungefär är lika med 28000, när båda poison-skills är på level 20!!!

Varför skall alla envisas med Lightning fury?

skulle gissa på att de flesta tar det för att mörda snabbt.
Gift skadan gör ju inte snabb skada utan skada utöver en viss tid.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem

Alla som har items dom inte behöver på ladder (som blir non-ladder) kan ge dom till mig. Förmodligen vettigare än att radera allt. Skicka pm när det dagas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer Krille
skulle gissa på att de flesta tar det för att mörda snabbt.
Gift skadan gör ju inte snabb skada utan skada utöver en viss tid.

Aha, nu ser jag, poison javelin har ju en 46 sec duration på högsta leveln Galet.
Trodde det var i närheten av 10 sekunder som med plague javelin.
Men jag funderar ändå på att fixa en poison javazon. javapoizon?

Permalänk
Medlem

har ett problem installerar spelet så när jag ska installera exp så säger den att det redan är installerat :S:S funkar inte med oninstall eftersom det är inte installerat:/ vafan är felet?

Permalänk
Hedersmedlem

andreasdr: Sen har du räknat helt fel också. Om den ger 12% per level så får du (0.12 * 20) +240% vid level 20, inte (1.12^20) +965%.
2800+240% = 9520 jämnt fördelat över 46 sekunder. Lägg till resists, ev. pvp-penalty och poison length reduced så ser du att den inte är så het.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Poison suger,,, Många som är imune på hell också,,, men det kanske är bra o kombinera med freeze pilar? Som andra vapen uppsättning, efter som maxade is attacker är 60 skillpoints och maxad poison är 40 så vill man skippa dom passiva skillsen går det ju och göra så eller? vad vet jag:P "rätta mig om jag har fel"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
andreasdr: Sen har du räknat helt fel också. Om den ger 12% per level så får du (0.12 * 20) +240% vid level 20, inte (1.12^20) +965%.
2800+240% = 9520 jämnt fördelat över 46 sekunder. Lägg till resists, ev. pvp-penalty och poison length reduced så ser du att den inte är så het.

Argh, det har du ju rätt i.

Permalänk

nån som vet vad man kan få för att trada bootsen i immortal king setet? har ingen aning och vill inte bli blåst, hittade precis dom

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm.. De är ganska lätta att hitta och är inte värda speciellt mycket.
Byt dem mot något du har större nytta av så blir det nog bra.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

okey, will do!

Permalänk
Medlem

När? (datum,tid) kommer dom att starta en ny sesong på laddern?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SES
När? (datum,tid) kommer dom att starta en ny sesong på laddern?

De har bara sagt snart, för 4 dagar sen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Nån som vet om en bra build till ja en köttar barbar helt enkelt. Alla builds ja hittar är för v.1.09 osv. Har bara lyckats hitta en build till 1.10 och den lockade inte riktigt.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Well, personligen tycker jag det är roligast att hitta på egna builds, vilket naturligtvis inte säger att jag inte ibland tar hjälp av vissa andra. Grunden till den hela brukar jag dock komma på själv (även om allt man gör naturligtvis redan har gjorts av någon annan, men men ). När jag "kommer på" någon build så tar jag alltid hjälp av www.d2skills.com , kolla runt på barbarskillsen där och kom sedan med en idé så blir det mycket lättare att hjälpa dig :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Nån som vet om en bra build till ja en köttar barbar helt enkelt. Alla builds ja hittar är för v.1.09 osv. Har bara lyckats hitta en build till 1.10 och den lockade inte riktigt.

Jag kör Berserk och Whirlwind jag, med battle orders och commands på några levlar över 1. Funderar på att maxa battle orders, det extra livet är väldigt välkommet.
Jag använder level1-War Cry ibland också, ibland kör jag War Cry-Whirlwind-WC-WW-WC-WW osv. Ofta hjälper jag mercen lite med War Cry också, när han är i knipa, funkar skitbra.

Permalänk
Medlem

Men är War Cry verkligen bra? Skadan från den är rent ut sagt löjlig - så det måste vara Stunnen man är ute efter. Funkar det bra? Tycker det känns lite waste att sätta en massa skills där, men jag har ju heller inte testat ;).

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en whirlwind babbe, 20 på ww, 20 på macemastery, 20 på battleorders(är ett måstee ^^), 20 på shout sen 1 på battle commands eftersom den får mer tid av bo o shout, Berserk tog jag 1 poäng på för den fick hygglig dmg av shout, samma sak för concetration, 1 poäng på iron skin 1-5 på natural resistance, 1 på increased speed och increased stamina och 1 på battle cry ( ger minus defence och minus skada till fiender, bra på bossar). Förövrigt körde jag med ik settet och jag var inte allt för nöjd med skadan 3,5 - 5k med massa cold o poison inräknat..

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Avstängd

Nackdelen med Whirlwind är att det kostar så jäkla mycke mana

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Det är därför man har manasteal ;).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Nackdelen med Whirlwind är att det kostar så jäkla mycke mana

Det har aldrig varit något problem för en barbar. Med tanke på hur mycket fysisk skada han gör så behövs det inte mer än någon procent mana steal.

Permalänk
Medlem

I 1.10 tyckte jag minsann leechen var ett stort problem när jag prövade en ww-barbar, men det kan ha berott på att jag inte hade tillräckligt med bra saker i början.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Ok, jag vet inte eftersom jag nästan aldrig kör barbar. Barbar + Amazon har jag lite extra svårt att hantera

Om jag ska rangordna dom

1. Assassin + Sorceress delad etta Ass: Shadow Master + Traps + lite andra saker Sorc: Frozen Orb, Fireball och Energyshield
3. Necromancer Claygolem + Bonespear + Amplifier, kanon bra
4. Druid använder mycket fissure + vargar och björn support
5. Paladin har inte testat den allt för mycket
6. Barbar för mycket close combat typ för min smak
7. Amazon vidrigt dålig eller är det bara jag som inte kan dom bästa knepen?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

manan va absoulut inget problem för mig, fick lite mana steal för jag hade massa ik grejjer o sen för man ju mer mana o BO och lvls.

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Avstängd

Det gäller att hitta sakerna också, jag har inte haft nån större lycka att hitta Natalya(assassin) setet. I vilken/a level brukar man ha störst chans att hitta alla delar till ett set?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte exakt vart du kan hitta det settet men jag har en liten mf guide här http://home.t-online.de/home/320071388834-0001/games/D2X_110_...

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Medlem

Natalya-setet är inte värt värst mycket så du kanske kan trada till dig det mot något.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower