Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk
Medlem

Dogs of war till amiga (tror det hette så)

Skulle vara förvånad om nån nånsin klarat hela det spelet, har aldrig klarat en bana själv.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
http://bisqwit.iki.fi/jutut/nesvideos/movies.cgi?mode=list&sy...

tanka och va glad

Jag gör det nästan lika snabbt utan att fuska med savestates och skit. Dock brukar jag köra PAL-mode, eftersom det känns mer familjärt om man är van vid ett riktigt NES, så jag förlorar en hel del tid där också...

Dock ska det sägas att det är rätt kul att kolla igenom filmerna hos bisqwit, finns ju några spel där som man ännu inte klarat av...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Hur seriösa är filmerna då.... Kan ju inte vara så himla svårt att klippa och klistra lite... hmm

Kom på ett till spel till NES som inte var helt enkelt - Section Z. Klarade aldrig av det, men mest för att jag tyckte det sög pga svårighetsgraden..

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danlin
Hur seriösa är filmerna då....

Om du är hardcore-nes-fantast så är de inte speciellt seriösa. De utnyttjar emulatorer för att bl.a. spara i spelen, sakta ned dem osv. Därmed kan de spela igenom hela spel perfekt utan att dö, och då försvinner hela tjusningen med spelandet.

Den som däremot fixar rygar på ett riktigt NES, utan att förlora ett enda liv, kommer jag att respektera för all framtid.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Phantasmagoria är väl inte så svårt? Klarade det på en vecka när jag var 12-13 år Oo

Edit: 14-15 kanske jag var ;p

Hoppas du inte menar 1:an, för det kan jag hålla med var enkelt.

jag menar 2:an som är på typ 6cd skivor, det är JOBBIGT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Om du är hardcore-nes-fantast så är de inte speciellt seriösa. De utnyttjar emulatorer för att bl.a. spara i spelen, sakta ned dem osv. Därmed kan de spela igenom hela spel perfekt utan att dö, och då försvinner hela tjusningen med spelandet.

Som jag misstänkte då, fejk det mesta!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Den som däremot fixar rygar på ett riktigt NES, utan att förlora ett enda liv, kommer jag att respektera för all framtid. [/B]

Precis!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Upppiffade Demogorgon (en av Baldurash-patcharna) i Baldur's Gate 2 : Throne of Baal.

Permalänk
Avstängd

det svåraste jag varit med om i ett spel var fan Goldeneye till N64 banan Control på 00 Agent näst intill omöjlig!

Visa signatur

Det krävs en bra musiker för att spela metal.. för att spela hiphop krävs bara en dålig uppväxt....
p4 2ghz 640mb sd 9800pro
http:// <- tryck där!

Permalänk

Ett hopp i Star Wars Episode 1: The Phantom Menace.

Satt i säkert flera timmar och försökte klara det. Grejen var att jag klarade det först en gång, men då klantade jag mig och fortsatte rulla när jag väl kommit över till den andra plattformen. Rullade ner i avgrunden och wihoo, det var bara att ladda om igen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

kratern på sistanbanan i Farcry, heh sniper var fasen overderlig (kan nämna att det inte var normal heller)

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk

Det var ganska svårt för mig att klara Gran Turismo 3 på fötterna, när jag haede ögonbindel på mig, men det gick :/ -ironi- Skrev detta för att jag är lite avundsjuk på era spelprestationer

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle
Dogs of war till amiga (tror det hette så)

Skulle vara förvånad om nån nånsin klarat hela det spelet, har aldrig klarat en bana själv.

om det var det spelet där man skulle rekrytera soldater och slåss i amerika, vilda västernstuk (har för mig att det hette dogs of war) så har jag spöat det, hela 11 år gammal

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atena
om det var det spelet där man skulle rekrytera soldater och slåss i amerika, vilda västernstuk (har för mig att det hette dogs of war) så har jag spöat det, hela 11 år gammal

Nej det låter inte som det. I dogs of war var man en legosoldat som skulle ta uppdrag över hela jorden. Man hade ett stort urval av vapen att välja mellan ... det va rjust vapenhandlandet som var roligast för det var verkligen sjukt svårt. Jag klarade sällan mer än en bana...sen var det väl typ 20 till. Har aldrig hört talas om nån som klarat det heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danlin
Hur seriösa är filmerna då.... Kan ju inte vara så himla svårt att klippa och klistra lite... hmm

Kom på ett till spel till NES som inte var helt enkelt - Section Z. Klarade aldrig av det, men mest för att jag tyckte det sög pga svårighetsgraden..

Det är TIMEATTACK menas att dom sparar och klipper.. Men om det är Done Quick så är det rakt av inget fusk...

Exempel

Batman är Done Quick
Alla MegaMans är TimeAttacks

Men det är ju inga fusk genom no hitbox eller så.. Om du inte har spelat spelen så tycker du det inte är kul att se på dom..

------------------------
VART KAN JAG FÅ TAG PÅ PHANTASMAGORIA 2
------------------------
Hade lånat av en kompis för 5år sedan men cd3 var sönder jag började nästa lipa och springa till mamma

Permalänk
Medlem

Finns så jäkla många gamla spel som var nästintill omöjliga, Ghouls 'n Goblins som ett exempel.

Ett nytt spel som var svårt var Ninja Gaiden innan man lärde sig spelets funktioner, såsom blocka och sedan göra en counter-attack. Första bossen (röda samuraien på hästen) var skitsvår om man inte hade lärt sig att blockera hans attacker, tog en timme innan jag slaktade han.

Var egentligen inte själva bossen som var svår, utan det var alla hans medhjälpare som gjorde det så knepigt, magiker som slänger eldbollar mot en. Fan, blir arg bara jag tänker på hur frustrerande boss-fighten var. Man var tvungen att hoppa omkring som en ballerina i spandex hela tiden för att undvika eldbollarna som kom flygande mot en, samtidigt som bossen var efter en hela tiden.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
fixa alla dog tags på dom lättare nivåerna och få den där osynlighets grejjen och oändligt med skott,sen kan du ha lite lekstuga med snubbarna i korridoren;)

Orkade aldrig sätta mig in i vad dog tags var så jag struntade i dom.
Kanske skulle köra liret igen.

Visa signatur

/Joga

Permalänk

Svåraste varit me om i ett spel...

Att spela cs o tycka de e roligt

Nää.. men nfs:U nån bana.. minns inte vilken.. tog mig två dagar o komma förbi den hehe...
annars så har ja inte så stora probs i spel.. klarar ja de inte så skiter ja i de hehe

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

hehe

Total carnage till PC är helt jävla omöjligt =(

Visa signatur
Permalänk

Ett av den svåraste sakerna som jag kan komma ihåg håller jag på med. Att klara Octavius i Spider-Man 2. Så fort jag slår han så hinner han nästan alltid ta fast mig även fast jag använder spindelsinne :/

En gång klarade jag han nästan men då dog jag självklart.

Visa signatur

Receptforum - Om maten själv får välja

http://www.receptforum.se

Permalänk

Första biljakten i Mafia, satt och försökte i ca 2 veckor men klarade inte det så jag gav upp och slängde spelet på hyllan.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
hehe

Total carnage till PC är helt jävla omöjligt =(
http://www.kinetic-arts.co.uk/jamma/totalcarnage/totalcarnage...

skiljer pc versionen sej mycket från amiga versionen?iaf,håller med,det var skitsvårt

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

det absolut svåraste hittills måste jag nog säga är Resident Evil: Code Veronica X, när steve muteras och man ska kötta honom...försökte fan 15ggr innan jag tillslut sket i det...fan så svår han var

Visa signatur

Först fräna grejen, SEN bryr vi oss...
Pölsa-my hero

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leatherface
det absolut svåraste hittills måste jag nog säga är Resident Evil: Code Veronica X, när steve muteras och man ska kötta honom...försökte fan 15ggr innan jag tillslut sket i det...fan så svår han var

Hint: Du ska inte kötta honom, du ska springa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Hint: Du ska inte kötta honom, du ska springa

hahaha, lol....ska pröva de;) tnx

Visa signatur

Först fräna grejen, SEN bryr vi oss...
Pölsa-my hero

Permalänk
Medlem

Det svåraste spelet jag spelat är nog Dragon's Lair till NES. Det börjar med att man dör elva gånger på en bana som täcker exakt en skärm när man ska ta sig in i borgen över huvud taget. Man förvandlas omedelbart till ett benrangel om man nuddar en fiende. Detta leder till att man är tvungen att lära sig banorna utantill och göra exakt rätt sak i exakt rätt ögonblick för att klara sig. För att göra saken värre är vår riddare långsam och klumpig, kan inte hoppa speciellt högt, kan bara kasta små fula dolkar i en viss båge och kan inte gå och använda vapen samtidigt.

Det värsta momentet i hela spelet är nog när man ska ta sig över ett stup genom att sväva på drakens utandningsluft, som blåser nerifrån schaktet. Man misslyckas bara fyra gånger av fem om man har en bra dag. Givetvis får man Game Over efter att ha dött tre gånger.

Jag hatade verkligen det spelet.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Monkey Island

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Det svåraste jag varit med om när det gäller spel måste väl vara flertalet spel till NES... Fan, vissa spel var helt enkelt omöjliga ju

Permalänk

Myst en omöjlighet enlig mig.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Ninja Gaiden till Nes är ju sådär lagom frustrerande att klara av. Känns ju som man vill ha en spar-funktion där minst sagt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Sista bossen i MDK2 till Dreamcast med alla tre karaktärer.
Och att ta alla platinum-medaljer i USA-versionen av Blastcorps till N64.

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2