Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk

Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Vad e det svåraste ni har varit med om i ett spel?

För mig e det iafall i PowerMUD (Text spel) Då jag skulle ta mig igenom ett fängelse för en ond präst som hade blivit fångad längst inne, man ska in och döda honom för att få hans skatt.
Efter en dryg timme av bara massor med knapptryckningar, lösande av gåtor och dödandes massor av vakter i fängelset så BANG hittade till honom, med lite hjälp av Qw3 här på forumet och efter ett par knapptryckningar till så var han död, tog skatten, som vid det tillfället var en dryck som fyllde på livet
Men nästa gång kan man ju hoppas på nå bättre

Så, vad är det svåratse ni har varit med om i ett spel?

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk

Hmm Viewtiful Joe på adult skulle jag tro. Hade stora problem med att komma förbi första banan!

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Avstängd

vet inte om det var det svåraste, men det var lätt det största spel ögonblicket jag varit med om, The Butcher i Diablo, när man öppnade dörren till hans rumm, och han kommer kutandes ut, "fresh meat", glömmer det alldrig, världens bästa spel

Visa signatur

Messerschmitt Owns Your Ass

Permalänk

Ikaruga var ingen lätt match!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Antagligen andra banan i Alien 2. Tror det är världens svåraste spel. Annars är det rätt svårt att få fem stjärnor på bana 18 i Manhunt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Det svåraste är ju såklart det jag inte lyckats med.
Typ att knäcka Maniac Mansion, vi gjorde det efter att vi fuskat för att kolla en grej mot slutet, minns inte vad.
Sen tyckte jag The DIG var rätt klurigt.
Beneath a steel sky var också rätt svårt men det lyckades jag knäcka efter en sommar

Men det svåraste måste nog vara att få en 500.000+ stad i Sim city på nintendo. Lyckades jag aldrig med. Men det jag är mest frustrerad över är Allied uppdraget i Command and conquer: Red Alert när man ska in och slåss i ett kärnkraftverk. Aldrig klarat det, därför aldrig klarat allied kampanjen!

Visa signatur

Lejd

Permalänk
Medlem

Heh, det är rätt enkelt egentligen, bara att smyga sig fram och använda sig av tunnorna :).

Svåraste jag har varit med om... något osäker, kan vara The Dig som du säger, tror aldrig jag har klarat av det faktiskt...

Permalänk
Medlem

Jag håller själv på med The Dig. Jag tycker ännu inte att det varit alltför svårt.

SPOILER:

Hur långt, procentuellt sett, har jag kommit när jag återupplivat utomjordingen i glaspyramiden och pratat med honom med hjälp av Maggie?

/SPOILER

Och jag har för mig att Gradius har fått nån utmärkelse för att vara tidernas svåraste spel, men jag kan ha otroligt fel.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Det enda jag kommer på är biltävlingen i Mafia. Vet inte hur många gånger jag körde det för att klara det.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk

Svåraste jag kan komma ihåg var nog att klara Civilization 1 på svårighetsgraden Emperor. Jag minns att det tog många många timmar. Men då var jag ju bara en liten knatt också.

Permalänk
Medlem

Alundra, till Playstation.
Vissa av gåtorna var ju totalt omöjliga.

Permalänk
Medlem

Slå benchmarktiden på Nürburgring i Grand Prix Legends. Efter snart 6 år eller över 2000 timmar i GPL har jag fortfarande inte slagit den tiden.

Permalänk
Medlem

klara 5:e bossen i master blaster (Nes spel)

var helt omöjligt, när jag var en liten knatte med beslutsamhets brist

*rotar i sin emulator* hmmm får väll se om det går i dagsläget

Visa signatur

att onanera är som att kitla sig själv, det funkar. Men det går så fan mycket enklare när nån annan gör det

Permalänk
Medlem

Strider på Sega Megadrive.Var nån djungelbana som var helt omöjlig.

Sedan var det nåt EA spel...kommer inte ihåg namnet. Man var nåt ful robot eller nåt...började på botten och skulle ta sig uppåt en massa nivåer. Sorry för den taskiga beskrivningen...kom fan inte många meter på det spelet iallafall. Tror inte ens jag klarade första banan. sjukt frustrerande.

Vill minnas att Bioforge hade en del svåra moment. Grymt spel för övrigt...cool början som fan när man slog ihjäl en snubbe med dennes avhuggna arm. hehe

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Avstängd

11 on 1... alla lefta i mitt cp team utom ja o så vare bara ja kvar!?1 tror ja fick 5 lr 6 genom o rå campa men sen d hör mejj o alla va som stormar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Slå benchmarktiden på Nürburgring i Grand Prix Legends. Efter snart 6 år eller över 2000 timmar i GPL har jag fortfarande inte slagit den tiden.

Jag skriver under på detta, jag får mardrömmar bara jag tänker på Det Gröna Helvetet Undrar om man någonsin kommer att få en sub8?

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
11 on 1... alla lefta i mitt cp team utom ja o så vare bara ja kvar!?1 tror ja fick 5 lr 6 genom o rå campa men sen d hör mejj o alla va som stormar

precis...?

annars tog jag rätt många i red alert2 utan superweapons men ändå. det var svårt som fan

Permalänk
Medlem

Jag försökte spela en Japansk version av Final fantasy 4. Det blev lite problem när man skulle få ledtrådar om vad man skulle göra Att gissa vad japanska tecken betyder är nog det svåraste jag gjort i ett spel

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Möjligen något i Freeride Extreme i Mafia.

Permalänk
Avstängd

Riven eller Myst... Lika svåra allihop.

Permalänk

igi sista banan

Permalänk

Medal of honor allied assult.
På omaha beach när man skulle springa från ena bunkern till den andra. Det tog VÄLDIGT lång tid innan jag lyckades komma förbi dom satans minorna.

Permalänk
Medlem

Har svåra problem med att döda "Drizzt" i Baldur's gate:TotS just nu. Är väl egentligen för låg lvl och min magi kan inte på något sätt försvaga honom.

Permalänk
Medlem

Galaxy Force på Master System, efter man kom in i "tunneln" så var man körd.

Det var dock ett bra tag sen man lira det.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg nått spel som hette något i stil med Ringen, eller något sådant (efter Wageners opera med samma namn). Det fans 4 eller 5 karaktärer, tror att jag klarade 35% på EN av dem...

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sture
precis...?

vadårå,, troru ja juger??!!!?!1 inte svråt o ta om man e ensam om man campa 100% o på med ljud dämpare o sätt dej ner nånstans där d e bra..

Permalänk
Medlem

[ot] a3gz0r, tror snarare att han inte riktigt förstog vad du menade, vilket han Inte lär vara ensam om![/ot]

Det svåraste jag har varit med om i ett spel är nog WaterTemple i Zelda:Ocarina of Time!
Har spelat det tre gånger, och klarat det helt själv en.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Alla 1 credit against a million bullets spel är ju rå svåra.

"Ikaruga" klarade jag på 4 credits men "Do Don Pachi" är nästan omöjligt att klara under 10 credits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
vadårå,, troru ja juger??!!!?!1 inte svråt o ta om man e ensam om man campa 100% o på med ljud dämpare o sätt dej ner nånstans där d e bra..

har inte en susning om vad du pratar om men du är säkert jätteduktig

Permalänk
Medlem

Snake Rattle 'n' Roll till NES är sjukt svårt

Jag kan ärligt talat inte fatta att jag tog mig till slutbossen utan fusk när jag körde det på NES. Men jag klarade tyvärr aldrig det spelet förrän jag körde på emulator där jag kunde spara/ladda hela tiden.

a3gz0r: Prova att skriva på svenska för en gångs skull. Jag lovar att du får bättre svar då.