Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk
Avstängd

Shadowgate -Nes. min åsikt om detta spel är att det är äckligt svårt efter 30minuters spelande. en DQ kille klarade det på 30 minuter. jag vart chockad:P kyss.

Visa signatur

9800PROAIW bytes mot 6600le/gt

Permalänk

Det svåraste var väl att inse att Call of Duty va slut... Det va en härlig närvarokänsla i det spelet...

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Att calibrera tornen i Thunder Plains I Final Fantasy X-2 (Square Enix Playstation 2)

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt. Men kanske The Butcher i Diablo. Hjälpte inte att man var skit skraj för honom :p, fick rysningar att bara höra honom "FRESH MEAT"

Permalänk

Top Gun till NES.... Fett svårt att tanka i luften. Ikari Warriors (?) på multiplayer var också omöjligt eftersom nån alltid fastnade i banan efter han dött och spelet inte gick att spara.
Police Quest 1 till amiga lyckades jag aldrig få maxpoäng på heller

Permalänk

GTA 3 - att klara ambulansuppdragen på första ön EFTER att man har dödat Salvatore. Då har man både Triads och mafia efter sig och maffiakillarna har hagelbössor...

Detta är orsaken till varför jag aldrig fått 100% på detta spel, körde igenom det nu senast bara för att få 100% men glömde naturligvis att köra ambulansen. Testade att köra det sist men det är helt omöjligt. Inte blir det lättare av att varje försök att klara ambulansuppdragen tar ca. 30 minuter... Finns gott om tid att bli skjuten med hagelbössan på...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Hmm, det skulle nog vara dom X antal bossarna i Slutet av Knights of the old republic 2 . Vill inte spoila för någon som inte har klarat ut spelet ännu. Så jag går inte in djupare på det

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
finns så många spel som man spelat genom tiderna som har varigt lite kluriga.

10.baldurs gate till ps2,att klara av den där stor draken första gången man lirade spelet.

Äh i BG till PS2 springer man runt i cirklar runt fienderna och slår dem.
dvs, springa runt, slå, springa runt, slå osv.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Att ta odödlighets- och alla_vapenfusket i GoldenEye till N64.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pHeerB
Hmm, det skulle nog vara dom X antal bossarna i Slutet av Knights of the old republic 2 . Vill inte spoila för någon som inte har klarat ut spelet ännu. Så jag går inte in djupare på det

tyckte det spelet var svinltät, veti nte ens vilka "svåra" bossar du pratar om :S

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Är det ett skämt eller? Första banan på Rush'n'Attack är ungefär som första banan på Super Mario Bros 1 - det går inte att dö! Det tar mig nog inte ens 20min att varva RnA, t.o.m min lillasyster klarar det...

lol jag minns det jävla spelet. det var ju assvårt.

alla svåraste spelen jag har varit med är gamla nes spel. tex mike tyson, fortfarande inte klarat honom, blir så förbannad!

och sen gradius då, sista banan är ju cp.

att klara allt med emulator är inte samma sak heller, för man savar ju hela tiden. fuskigt.

och sen zelda 1 och 2.. för helvete..

1an, det var ju cpigt att hitta alla grejer. och 2an, har jag inte klarat men det var mkt svårare att slåss där.

kan hålla på så här hur länge som helst med olika nes spel

Visa signatur

Athlon xp 2500+@3200+ | 2x256 pc3200 | Leadtek nForce2 mATX | Leadtek 6800nu@380/840 + 16p,6v | 3dmark03: 10377

Permalänk

Få alla guld på GT3 licenserna!

Höll på med den sista på B1 licensen (lättaste) i fler dar i steck! Det handlar om 3-4 tusendelar!
Men till slut lyckades jag:D

Men sen så kommer de sista som nästan ät totalt omöjliga att få brons på, om ni får guld på dom så lovar jag att jag ska krypa naken genom stan!:p

Ett annat spel som jag gav mig fan på att varva var Adams Family på NES, härrejösses va svårt det var!

Men som sagt, efter mycket svordomar och raseriutbrott så lyckades jag:D

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3gz0r
vadårå,, troru ja juger??!!!?!1 inte svråt o ta om man e ensam om man campa 100% o på med ljud dämpare o sätt dej ner nånstans där d e bra..

... snälla skjut mig

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

att ta Omega Weapon i Final Fantasy 8 var ju en aning svår, men jag tog till slut fanskapet

Sedan första gången jag skulle ta Emerald Weapon i Final Fantasy 7 så vet jag inte hur många gånger jag satt och spelade mot aset innan jag vann. Sedan några år senare så tog jag den plus Ruby Weapon (den i öknen) under 45minuter

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Det var nog splinter cell på CIA byggnaden. När larmet gick när jag skulle ner för trappan.. Efter många timmars spelande hände detta. start/kontrollpanelen/Lägg till ta bort program/ Splinter cell

Permalänk

Slicka mig själv på armbågen i Half-Life 2 lyckades jag aldrig mer. Drog ner spelkänslan avsevärt i mitt tycke.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

The Great Giana Sisters, går bra tills man dör ett liv och förlorar alla målsökande skott och sånt

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk

Hela ADOM. Fruktansvärt svårt spel (om man inte save-fuskar, vilket nästan är tvunget).

Permalänk
Medlem

The Jetsons till NES var stundtals riktigt svårt, spelade dock när jag var 9-10 år nånting.

Två dosor gick sönder pga The Jetsons

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Grim Fandango, hela spelet.

Eller tja, början var väl ganska lätt, men sen blev det omöjligt.

Permalänk
Medlem

När jag skulle ta mig från markerad röd punkt till Thelsamal med min Level 15 paladin i wow
Jag och mitt party (allar 20+) dog flera fånger.

Jag vet inte kanske var sämst bara men alla monster låg kring level 19-20.

Kul är det iallafall

ursäkta kvallan på bilden. photoshop tycke att det skulle vara skitkvalitét på bilden

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Första gången man spelade Alundra var ett helvete, 2v tog det och då spelade jag till kl 6 på mornarna (japp gick i skolan då).

Annars är det väl mest gamla nes spel. Kid icarus(stavning?), Rygar, turtles, Contra 1P, zelda 2.
Alien 3 till snes är en gammal rysare som jag fortfarande inte klarat

Första gången jag klarade metalgear solid på japanska, polaren hade importerat spelet och jag kopplade inte ens att det var metalgear solid förrens det kom ut i butik här i sverige

Permalänk

super nintedos Zelda - a link to the past e ju lite svår, inte monstren men att hitta alla hjärt delar så man får ju 20 hjärtan,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FusionStar
Top Gun till NES.... Fett svårt att tanka i luften. Ikari Warriors (?) på multiplayer var också omöjligt eftersom nån alltid fastnade i banan efter han dött och spelet inte gick att spara.

Åh, här har vi nån som vet vad ordet svårt verkligen betyder. Top Gun var ett av få spel till NES som jag verkligen hatade, trots det spelade jag det. Tankningen var ju omöjlig. Ikario Warriors kunde verkligen förstöra en hel dag för dig, eftersom man kunde fastna på de där "rör-banorna", vilket innebar att flera timmars spelande var bortkastade. Rätt kul spel annars.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Ghouls'n Ghoblins någon?

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Rygar och Turtles 1 till NES!

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Det svåraste jag varit med om i ett spel är att försöka spela Daikatan längre än 4 minuter

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Ugh helvetsgrodorna #¤"¤"#¤ i daikatana.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Medlem

Fanns sjukt många svåra spel till Amiga. Många spel var helt ospelbara utan fusk.

Ikari Warriors var sjukt drygt men jag och en polare klarade av det efter många omstarter.

Permalänk
Medlem

Commandos 2, Klara inte äns första banan :S

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE