En liten tröst för de som har blivit blåsta på nätet

Permalänk

En liten tröst för de som har blivit blåsta på nätet

http://www.gd.se/Article.jsp?article=39849

Det finns de som åker fast.

Så det visar ju hur viktigt det är att anmäla bedrägerier på nätet

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

min anmälan hamnade i "undersökning läggs ner"

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Min anmälan är under behandling. Troligen kommer ingen åka fast.

Permalänk
Medlem

Bra klantig dessutom, verkar det som.

Permalänk
Medlem

bra hoppas fler åker dit.

Permalänk
Medlem

Eftersom 20-åringen uppgivit sitt bankkontonummer vid alla bedrägerierna var det lätt för polisen att hitta honom.
- I vissa fall har han även uppgett sitt namn. Han har inte gjort mycket för att komma undan, konstaterar Birgitta Fernlund.
20-åringen har erkänt brotten.

vad ska man säga ... blir bara trött på sådana ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Nej men det brukar inte spela någon roll. Åklagaren tar inte upp fallet i alla fall om det bara rör sig om några tusenlappar. Jag hade namn, emailkonversation, ipnummer, bankkonto nummer och polisen kom och hälsade på killen men det blev ändå inget.

Han måste typ erkänna själv för att han ska åka fast blånekar han händer inget om det inte är 10000 han svindlat.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Nej men det brukar inte spela någon roll. Åklagaren tar inte upp fallet i alla fall om det bara rör sig om några tusenlappar. Jag hade namn, emailkonversation, ipnummer, bankkonto nummer och polisen kom och hälsade på killen men det blev ändå inget.

Han måste typ erkänna själv för att han ska åka fast blånekar han händer inget om det inte är 10000 han svindlat.

kanske kan anmäla det där med Xoxide som hände några swecare förut?

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic