Lysande samurizeidé !

Permalänk

Lysande samurizeidé !

Hmm, jag behöver hjälp!

Det finns en stor chans att detta redan är tillverkat, men i vilket fall så hittar jag inte det.

Vad jag vill ha är en liten box på skrivbordet där man kan skriva i saker. Ungefär som en liten notepad, eller en post-it lapp om man vill det. Meningen är att man ska skriva något där och sen ska det finnas där när man har bootat och allt sånt, som en liten påminnare.

Visst, man skulle kunna öppna notepad och sen välja read from textfile i samurize men man vill ju ha sin fina display på skrivbordet när man skriver också.

Nå, nån som har sett detta nån gång, eller någon som kan göra ett sånthär? Jag besitter nämnligen inte så avancerade programmeringskunskaper så att jag klarar av det

Tack på förhand

EDIT:

Texten ska helst kunna kopieras och klippas ur osv. Den ska alltså uppföra sig som en vanlig texteditor.

EDIT2:

Något sånthär kanske

Visa signatur

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten

Permalänk
Avstängd

www.shirusupad.tk by [s.c.s.i.] på Sweclockers

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Tack Apanson.

Eftersom TK-forwardingen verkar krångla idag, så lägger jag ut direktadressen.

http://w1.696.telia.com/~u69603941/

Visa signatur
Permalänk

Tackar

Visa signatur

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten

Permalänk

Detta program har jag letat efter hela livet utan att veta om det!

Helt otroligt användbart.

s.c.s.i är min nye hjälte.

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar

Permalänk
Medlem

Finns flera stora trådar om det i programmeringsforumet. Jag trodde inte att det gick att missa.

Man kanske ska lägga in en tråd här också, när man kommer med något nytt program.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blir ju korspostning ju.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk

Finns det något sätt att ta typ Pin to desktop?

Visa signatur

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten

Permalänk
Medlem

Lite offtopic nu: quakerzoom... vad heter ditt tv script du använder?
Har testat get-tv utan resultat, har svårt att få andra samurize script att fungera överhuvudtaget...

Permalänk
Medlem

s.c.s.i. tar shirusupad mycket eller någon prestanda?(har lite lite ram :/ )

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Finns flera stora trådar om det i programmeringsforumet. Jag trodde inte att det gick att missa.

Man kanske ska lägga in en tråd här också, när man kommer med något nytt program.

Eftersom mitt extremt instabila temerament orsakar för stora hårdvaruskador då jag programmerar så har jag lagt ner det för flera år sedan, varför jag aldrig besöker programmeringsforum, varför jag missat det.

Men nu har jag upptäckt ditt alldeles förträfliga program!

Visa signatur

BBB 100/100
SOLARIS 9 - uptime +600dagar

Permalänk
Medlem

Liite oftopic här också men ang. "notepad" som alltid finns kvar, så har ju det i övrigt helt suveräna Aston http://www.astonshell.com/ en inbyggd funktion för detta som de flesta tema-kreatörer inkuderar i sina lösningar. Man finner den oftast i menyn till vänster längst upp. Aston äger.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueWave
Lite offtopic nu: quakerzoom... vad heter ditt tv script du använder?
Har testat get-tv utan resultat, har svårt att få andra samurize script att fungera överhuvudtaget...

Jag kör Gettv

Visa signatur

En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten

Permalänk
Medlem

ang samurice är det bara för mig samurice käkar cpu kraft?

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quakerzoom
Jag kör Gettv

Jaså?...Ok... GetTv filen som man laddar hem är ju inte en .ini fil, hur kan jag göra då för att kunna öppna och ändra på den i samurize config tool?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lavve
http://www.samurize.com/modules/mydownloads/singlefile.php?ci...
Nåt sånt kanske?

Det är det han inte vill ha. Det du länkar till är en bild till Samurize, du måste länka till ett text dokument på hårddisken och ändra det som vanligt. Alltså det som han inte vill.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Det är det han inte vill ha. Det du länkar till är en bild till Samurize, du måste länka till ett text dokument på hårddisken och ändra det som vanligt. Alltså det som han inte vill.

Men å andra sidan räcker det att klicka på bilden, så kommer han åt texten.
Men det är sant att han sa att det inte riktigt var det han ville ha...

Visa signatur

- "Sometimes you make the right decision,
sometimes you make the decision right."
/Dr. Phil

Permalänk
Medlem

Ska samurice slöa ner min processor så mycket den använder 50% (i "processes")

Visa signatur

Fractal Design Define S
ASUS ROG STRIX B450-F GAMING
Corsair (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LP
Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB (NZXT Kraken X73 360mm)
RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tack Apanson.

Eftersom TK-forwardingen verkar krångla idag, så lägger jag ut direktadressen.

http://w1.696.telia.com/~u69603941/

OT: Damn.. Jag gillar dina GUI's. Stylade och genomtänkta.

1Ce: Nej. Nånting är jävligt fel då. De flesta ligger mellan 0-5% beroende på hur omfattande deras configs är. Fråga på samurize-forumet, dom är jävligt trevliga och grymma på att hjälpa till.

Permalänk
Medlem

ICe: Nej, det ska det inte. Och det räcker ju att fråga en gång .. ta bort lite skit du inte behöver som kan tänkas äta CPU(mbm, activescripts, något som uppdateras en gång i minuten som kräver lite extra?)

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.